Inte ens om jag fick betalt för det o städning ingick.Detta hus marknadsförs som "arkitektritat bland Myresjöhus".
Jag tyckte att det var lite svårt att få en överblick av det pga. alla detaljbilder...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ens om jag fick betalt för det o städning ingick.Detta hus marknadsförs som "arkitektritat bland Myresjöhus".
Jag tyckte att det var lite svårt att få en överblick av det pga. alla detaljbilder...
Är inte alla hus de säljer arkitektritade?Detta hus marknadsförs som "arkitektritat bland Myresjöhus".
Jag har också alltid undrat vem det är som ritar alla icke-arkitektritade hus. Fast de kanske organiskt växer fram ur markenÄr inte alla hus de säljer arkitektritade?
och hur går man ut genom dörren i köket med en bänkskiva framförSå många frågor - säljer de hus eller möbler? Jag tycker att det ser ut som om man bara får se två sidor av huset - är de andra två sidorna jätte-fula? (Jag hade velat se om det fanns ett svar på utsidan varför det var två smala fönster och inte ett stort vid arbetsplatsen)
Fint hus! Skulle helt klart kunna tänka mig att flytta in...
Mycket fint ! Jag blev först lite besviken när jag började titta på bilderna från insidan, för jag trodde att allt skulle gå i grått och vitt, men helt plötsligt dök det ju upp lite färgglada vackra tapeter också.... Kakelugnen med rosa blommor var otroligt söt !
Mycket fint ! Jag blev först lite besviken när jag började titta på bilderna från insidan, för jag trodde att allt skulle gå i grått och vitt, men helt plötsligt dök det ju upp lite färgglada vackra tapeter också.... Kakelugnen med rosa blommor var otroligt söt !
Ja precis, det där tycker jag är tramsigt! Just detta hus ritades av en "kändisarkitekt" och sedan när det skulle byggas om och byggas till hade han avlidit, så då tog de in en annan kändis för jobbet. Det var ett reportage om huset i VK.Är inte alla hus de säljer arkitektritade?
Den lär vara uppfällbar.och hur går man ut genom dörren i köket med en bänkskiva framför
Limbo How low can you go?och hur går man ut genom dörren i köket med en bänkskiva framför
Jättefint!
Det där såg svårflyttat ut! Pappa plockade ner en timmerkåk stock för stock och satte upp igen. Men nerplockning och märkning tog tid, för att inte tala om att bygga upp.Sånt här tycker jag är spännande på sitt sätt.
https://www.blocket.se/annons/ostergotland/fritidshus_borskankes_mot_bortforsling/85384388
Någon försöker alltså skänka bort ett hus, där mottagaren ska ta med sig allt (varenda bräda, spik och sten), utom grunden och dessutom städa av tomten från rivningsrester...
Antagligen för att slippa besväret och kostnaderna för rivning, sortering av avfall, bortforsling, och eventuella kostnader på återvinningsanläggnigen.
Finns det verkligen någon som hoppar på det här?
Är det rivningsrester från sådana här "gåvor", som sedan hamnar i skog och mark?
Mycket går ju sönder när det ska plockas ner, och det är fasansfullt jobbigt och tidskrävande att demontera ett hus "försiktigt", så att det mesta går att återanvända.
Min kollegas man "sålde" ett mindre timmerhus så. Han har eget åkeri så körde ner det till Stockholmstrakten här ifrån Hälsingland där köparen då betalade för transporten så att säga. Så jo visst finns detSånt här tycker jag är spännande på sitt sätt.
https://www.blocket.se/annons/ostergotland/fritidshus_borskankes_mot_bortforsling/85384388
Någon försöker alltså skänka bort ett hus, där mottagaren ska ta med sig allt (varenda bräda, spik och sten), utom grunden och dessutom städa av tomten från rivningsrester...
Antagligen för att slippa besväret och kostnaderna för rivning, sortering av avfall, bortforsling, och eventuella kostnader på återvinningsanläggnigen.
Finns det verkligen någon som hoppar på det här?
Är det rivningsrester från sådana här "gåvor", som sedan hamnar i skog och mark?
Mycket går ju sönder när det ska plockas ner, och det är fasansfullt jobbigt och tidskrävande att demontera ett hus "försiktigt", så att det mesta går att återanvända.
Poängen är att det där INTE är ett timmerhus.Min kollegas man "sålde" ett mindre timmerhus så. Han har eget åkeri så körde ner det till Stockholmstrakten här ifrån Hälsingland där köparen då betalade för transporten så att säga. Så jo visst finns det