Vi får hoppasDet är troligen glespanel på golvet, så att vattnet rinner igenom och ut på marken under.
Ganska vanligt byggnadssätt på fristående, vedeldade bastuar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi får hoppasDet är troligen glespanel på golvet, så att vattnet rinner igenom och ut på marken under.
Ganska vanligt byggnadssätt på fristående, vedeldade bastuar.
https://www.expressen.se/leva-och-b...amla-barnhemmet-till-salu-for-495-000-kronor/https://carlssonring.se/objekt/vill...UYVqZLptb0HNnxncsGQyIfzu91rgSKKycRBAZc2zDfEbs
Utropspriset är inte mer än 495' Hoppas nån med stora renoveringsfickor räddar det. 600 kvm/23 rum.
Så mycket brunt är det väl inte? Något av uthusen möjligen.Minst sagt spännande hus om inget annat en kontrast till 100 nyanser av brunt
https://www.svenskfast.se/hus/kalmar/hultsfred/malilla/stockholmsvagen-90/247827
Så mycket brunt är det väl inte? Något av uthusen möjligen.
Tyckte det var fint, förutom badrummet och pannrummet/tvättstugan (lite kul detalj med den där fina mattan framför tvättmaskinen däremot )
Ah ok! Själv lever jag i 100 nyanser av vittEn kontrast till skrev jag
Tyckte också det var rätt festligt men skulle inte kunna bo i det
Jag hade ordnat någon form av nödutgång från cellerna, annars hade jag drömt mardrömmar om att bli rånad och inlåst utan någon chans att komma ut.
Det ligger på hemnet också. Inte undra på att det var så få bilder i artikeln för alla andra bilder ser ut som vilket hus som helst typ.
Det ligger på hemnet också. Inte undra på att det var så få bilder i artikeln för alla andra bilder ser ut som vilket hus som helst typ.
Tror inte det blir lättsålt. Förutom rensning av krypgrund är inget jobb gjort på över 10 år typ och huset är från 1907. Det är vanliga enkelfönster med stora rum och det värms upp med direktverkande el.
Energideklaration "behövs inte" tydligen? Lite osäker på varför det är så men tro på fan att man inte vill redovisa de siffrorna i alla fall..
Kostnaden för uppvärmning ska tydligen vara ca 4000 kr/mån men det finns ju ingen redovisning av det så att säga. Får en känsla av att det inte är många grader beräknat där då det inte ens används som bostadshus. Skorstenarna är inte godkända heller så stödelda för rumsvärme är inte ett alternativ.
Skicket tycker jag ser bra ut och arkitektur och material är högklassigt, problemet med huset är läget. Lika rätt om huset legat i Professorstaden i Lund lika fel blir det utplacerat långt ut på landet i Värmland. Den kategori köpare som efterfrågar hus likt detta söker inte där.Det ligger på hemnet också. Inte undra på att det var så få bilder i artikeln för alla andra bilder ser ut som vilket hus som helst typ.
Tror inte det blir lättsålt. Förutom rensning av krypgrund är inget jobb gjort på över 10 år typ och huset är från 1907. Det är vanliga enkelfönster med stora rum och det värms upp med direktverkande el.
Energideklaration "behövs inte" tydligen? Lite osäker på varför det är så men tro på fan att man inte vill redovisa de siffrorna i alla fall..
Kostnaden för uppvärmning ska tydligen vara ca 4000 kr/mån men det finns ju ingen redovisning av det så att säga. Får en känsla av att det inte är många grader beräknat där då det inte ens används som bostadshus. Skorstenarna är inte godkända heller så stödelda för rumsvärme är inte ett alternativ.
Så kan det säkert varaDet är väl nyare hus som måste vara energideklarerade? Är de av en viss ålder behövs det inte (men jag kan ha fel).
Det har använts som museum och arkiv bland annat tydligen. Gissar oavsett på att det bara varit bitvis uppvärmt.Kanske använt som Fritidshus?
Ja det är ju inget större fel på det men underhåll kommer ju ändå med tiden. Och som sagt med tanke på fönsterna och åldern på huset lär det inte vara billigt att värma upp om det ska användas som bostad. Sen hjälper såklart inte läget till heller. Faktiskt förvånad över det höga priset.Skicket tycker jag ser bra ut och arkitektur och material är högklassigt, problemet med huset är läget. Lika rätt om huset legat i Professorstaden i Lund lika fel blir det utplacerat långt ut på landet i Värmland. Den kategori köpare som efterfrågar hus likt detta söker inte där.
Nä, billigt att bo i lär det inte vara. Som du skriver så förutom uppvärmning kostar även underhållet på ett sådant hus, även om det är i bra skick, mycket pengar. Det var det jag tänkte på när det gäller läget, det finns de som har råd att bo så men de vill nog inte bo där det här huset ligger.Så kan det säkert vara
Det har använts som museum och arkiv bland annat tydligen. Gissar oavsett på att det bara varit bitvis uppvärmt.
Ja det är ju inget större fel på det men underhåll kommer ju ändå med tiden. Och som sagt med tanke på fönsterna och åldern på huset lär det inte vara billigt att värma upp om det ska användas som bostad. Sen hjälper såklart inte läget till heller. Faktiskt förvånad över det höga priset.
Dessutom varken kommunalt avlopp eller vatten. Det är åtminstone inte sluten tank för avloppet.
Det har använts som museum och arkiv bland annat tydligen. Gissar oavsett på att det bara varit bitvis uppvärmt.
Det var ett häftigt ställe! Hur är läget?Tänk att få sätta händerna (och pengar) på det här
Jag gillar dock den slitna utsidan på kvarnen, så jag hade väl fått måla lite shabby chic där
https://www.maklarhuset.se/bostad/s...e/tre-byars-vag/368605?referrer=hemnet#bilder
Ganska OK någon km från Norrtäljevägen och 1-1,5 mil till Norrtälje. Detta betyder lantligt men inte allt för långt till ära och redlighet. I Roslagen även om det inte är alldeles kustnära. Bil är nog ett måsteDet var ett häftigt ställe! Hur är läget?