Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Jag håller med dig. Städat - ja. Men jag gillar inte heller all denna styling där i princip alla spår av normalt liv är bortplockade. Alla rum ser ut som de gör i en möbelaffär. Trist!

Köket... dog litegranna där...
Men utifrån är det mitt drömhus!

Och jag tänker göra en vild gissning angående stallet och säga att dom har araber :P....

Hade det inte varit för färgerna så hade det ju varit ett helt underbart fantastiskt vackert hus!
Men stallet är ju lite speciellt.. ;)

Jag tyckte faktiskt att stallet var jättesnyggt :)! Det enda rum i huset som "störde" mig lite var köket. Mörkrosa luckor är kanske inte riktigt min smak... Men resten tyckte jag var både mysigt och fint :)!

Det här tyckte jag var lite crazy. Speciellt när man kommer till bilderna på stallet :eek::crazy::love::yuck:

http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=44PBACHJGE6NJHC2&typ=CMLantbruk&from=Hemnet

Alltså, även huset är ett härligt galet ihopplock känns det som. Men stallet är nåt extra.

Jag gillade det där! Och jag tror att det är fotot som gör färgerna lite märkliga, jag tror att köksluckorna är samma färg som dörrposterna! ;)
Stallet var roligt, inget jag skulle komma på att göra själv men jag skulle helt klart kunna leva med det! ;)

Det stämmer, inga araber - bara SWB och lusitano! Det är vårt hus :-) Ljuset på bilden från köket gör som sagt inte färgen rättvisa, luckorna har samma färg som dörrposterna, mer åt engelskt rött än rosa. Stallet är speciellt, underbart, trivsamt och dessutom lättskött och smidigt. Men med nytt jobb 40 mil bort måste det tyvärr säljas.

Jag tyckte det huset var superfint. För egen del (som köpte ett helrenoveringsobjekt) så hade jag nöjt mig med att måla om inne.

Hade iofs slagit ut en väg mellan kök och sovrum och gjort om matsalen till ngt annat men det är för att jag är allergiskt mot särskilda matrum. (Har gjort samma sak i vårt hus).

Stallet var supercoolt

Det stämmer, inga araber - bara SWB och lusitano! Det är vårt hus :-) Ljuset på bilden från köket gör som sagt inte färgen rättvisa, luckorna har samma färg som dörrposterna, mer åt engelskt rött än rosa. Stallet är speciellt, underbart, trivsamt och dessutom lättskött och smidigt. Men med nytt jobb 40 mil bort måste det tyvärr säljas.

Jag förstår att det är tråkigt att sälja huset. Ser ut som om det ligger väldigt mycket kärlek i det.

Jättefin gård!

Är det ni som har byggt stallet? Finns det någon historia bakom det?

Jag köpte gården för 10 år sedan med stallet som det är nu. Däremot har jag byggt sadelkammaren. Tidigare ägare hade cementfabrik och sommarhus i Spanien är iaf vad jag har hört!

Det här tyckte jag var lite crazy. Speciellt när man kommer till bilderna på stallet :eek::crazy::love::yuck:

http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=44PBACHJGE6NJHC2&typ=CMLantbruk&from=Hemnet

Alltså, även huset är ett härligt galet ihopplock känns det som. Men stallet är nåt extra.

Jag tycker huset var jättefint jag! Det är lite färgglatt men det är ju busenkelt att måla om om man inte gillar det. Tycker verkligen inte det är något hopplock heller utan en tydlig röd tråd. Jag skulle gärna bo där.

Jag tycker det är lite hopplock t.ex. i rummet med de blommiga sofforna och den blå tv-bänken, där känns det som att gammalt och nytt har frontalkrockat.
Annars sällar jag mig till skaran som gillar köket (och huset, utifrån, fast jag skulle vilja ha det i nån annan färg). Vad det gäller stallet kan jag inte bestämma mig för om det är coolt eller hemskt :D

Det här stället förresten, har det varit uppe förr?
http://www.pontuzlofgren.se/bilder.aspx?TYP=CMVilla&GUID=40OIC57PK30IHCMM&hemnet=1&newlink=1
Där snackar vi unikt läge!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar