Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Jag ser många problem med att ha labradorer (eller andra lerälskande hundar) där inne med tanke på förgvalenoch de långa gardinerna... Tänk när lerhundarna kommer in och skakar sig :D

Menar du allvar? Gillade du verkligen ett trähus inrett i den kitschiga stilen eller menar du slottet?

OMG handfatet seröst. Jag skulle nog springa därifrån skrikandes om jag såg ett sådant i verkligheten.

kl.

Finner inte riktigt orden att beskriva känslorna man får när man ser den här lägenheten. Men mäklaren beskrev ju det jättebra " Först det uppenbara: Färgstarkt. 50% hjärta och 50% passion. Och 100% inspiration." ...Eller?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-tagaborg-helsingborgs-kommun-tagagatan-54b-4917967

Ser ut som om någon har designat interiören efter ett sims hus, där man har valt de galnaste tapeterna, golven och försökt matcha resten av inredningen efter färgvalen.

Här är iallafall en bild på boningshuset som numera är Folkhögskola
449092_Popup_128324250956766250.jpg
Nostalgi :love:

Undrar om de vill sälja till en rik tysk eller nåt? :D De är ju kända för att inte ha någon smak... :angel:

Annars är ju den handmålade väggen någon dom kan få vem som helst att drömma mardrömmar. Jag hade iaf trott att någon var på väg genom väggen typ varje kväll tills jag hade vant mig vid det :)

kl

Hur kan jag ha missat denna underbara tråd?! :D

Här har vi ett väldigt annorlunda hus,nån blandning av jaktstuga,hockey,och toffsar i gardinerna! :p Kostar dessutom nästan 13 000 000:-,vilket är väääääldigt mycket pengar för något i Dalarna!

http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ2120_1203117794

Fast asså vinner jag 250 milj eller nåt skulle jag lätt vilja ha den som sommarstuga/fjällenstuga :P

kl

Hur kan jag ha missat denna underbara tråd?! :D

Här har vi ett väldigt annorlunda hus,nån blandning av jaktstuga,hockey,och toffsar i gardinerna! :p Kostar dessutom nästan 13 000 000:-,vilket är väääääldigt mycket pengar för något i Dalarna!

http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ2120_1203117794

Efter lite googling så misstänker jag att det är Ulf Samuelsson, en hockeyspelare som spelat i NY Rangers som säljer stället. Med tanke på inredningsstilen så kanske han bott i USA för länge. Själv tyckte jag att lillstugan var asläskig. :cautious:

Det jag är mest fascinerad över är nog ändå hur man som mäklare är funtad när man lägger upp närbilder på amatörmässiga väggmålningar som garanterat kommer att målas över så fort huset är sålt.

Jag ryckte huset/byggnaderna som sådant var fina, men inredningen kändes som "Mer pengar än smak"... Inget enhetligt utan en herrns massa olika "stil" i samma hus...

Ja,det ska ha bott nån hockeyspelare där,ligger bara 5-10 minuter härifrån så ryktet går ju. :)

Haha,ja,alltså dom där väggmålningarna är ju hemska! Och dom visar mäklaren upp,jag skulle mer ha försökt dölja dom bakom nån stor tavla eller nått! :p

Ja,verkligen.. Känns som om gubben drömt om en rustikt,träigt,cigarrrökande jaktstugekänsla,sen kommer kärringen och tycker att så häääär kan vi inte ha det,upp med massa ryschpysh och spraya rosendoft i hela huset typ! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar