Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Mäklare brukar ju rekommendera att man möblerar upp tomma hus som ska säljas för att ge en känsla av hur det kan vara. Känns som ett hus där man gjort så.

Kan gå förbi senare idag och fota utsidan av huset, det framgår inte av bilderna hur fruktansvärt fula de husen är haha. Jag och sambon har skrattat åt fulheten varje gång vi cyklat/gått förbi och så har vi undrat hur det ser ut på insidan. Så vi blev väldigt glada när vi såg att ett av husen låg ute på hemnet. Nu kan vi skratta åt insidan också ;)

Jag skulle absolut kunna tänka mig ett sånt hus och bada det i färg så fort jag fått tillträde. Men det är ju så vitt att man knappt kan urskilja formen på rummen :crazy:

Kan gå förbi senare idag och fota utsidan av huset, det framgår inte av bilderna hur fruktansvärt fula de husen är haha.

Här är huset! Det är alltså ett litet radhus eller vad man ska kalla det. Tror det är tre bostäder i huset.

2013-05-10_121301_518d22d5e087c3374cf60612.jpg

Det är ofta mäklarna själva som ställer in lite möbler. Då kan det kanske inte bli så mycket. Här syntes det ju tydligt att trädgårdsmöblerna var stapelbara t ex. Sen tycker jag väldigt illa om sk sälgstyling. På någon av bilderna här så ligger det fem exakt lika stora äpplen staplade i ett fat på millimetern lika långt från varandra t ex. Lite skitnödigt enligt mej. Det känns möbelkatalog eller hotell. Ingen själ alls. Och jag måste säga att de sista radhusen var de fulaste jag sett. Både till formen och fasad. Det må vara praktiskt med lärkträ, men vackert är det inte!

Tycker det är intressant med reaktionerna på att det inte är hemtrevligt så fort det är urplockat och "stilrent". Ni har aldrig sålt en bostad med hjälp av mäklare och stylist (eller vad det nu heter), va? Grejen är ju att ställena är till salu. Det SKA vara så opersonligt som möjligt - just för att intresserade köpare ska kunna se hur de kan göra det till SITT. Något som blir betydligt svårare om det är inrett med säljarens personliga stil vid fototillfällena, eftersom den kanske inte alls passar en potentiell köpare.

När mina föräldrar sålde huset jag är uppväxt i, för några år sen, ville stylisten att de skulle måla om i de två rummen med starka färger på väggarna - vitt. Mindre personligt, mer möjligheter och det ser större ut.

Senast ändrad:

Om man plockar bort staketet och ställer det i en annan omgivning var det ett riktigt snyggt hus! Men passar inte som stadsradhus..

Jag utgick från att det faktiskt var endast för visningen det ser ut så där i huset. Inte ovanligt om man tittar på nybyggda hus/lägenheter.

Det var varken stilrent eller bra stylat, jag har varit på massor med visningar och sett många objekt på nätet, men så här illa har jag inte sett någonstans. Även om det är möblerat inför försäljning så borde stylisten få spaken. :wtf:

Typ! Köket gav ju ingen inspiration alls och ingen känsla av hur man skulle göra det till sitt. Det ser bara hemskt ut och jag skulle aldrig åka och titta på det huset efter att ha sett köket. Kunde man inte ställt fram ett knivställ eller en kruka timjan eller vad som helst för att få någon liten kontrast.

kl

Fniss, den här tråden fick mig att tänka på det här huset som jag passerade varje dag på väg till campus när jag pluggade i Edmonton...

IMG_1738.jpg

Notera tandläkarstolen som står utanför dörren. Inbjudande? :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar