Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
276236_39.jpg

(Klippte bilden ur @Septicemia inlägg.)
Bra bokhylla för snedtak! Men hur gör man? Någon som har byggt själv?
Vi har snedtak i bakkant och har platsbyggd våra bokhyllor

Vi har snedtak i bakkant och har platsbyggd våra bokhyllor
Jag tror jag får låta göra det också framöver, för jag får inte till det på övervåningen. Inga färdiga hyllor passar där. Nu har jag fått knöka in alla bokhyllor i vardagrummet och det ser inte klokt ut. Trångt blir det dessutom.

Byggde ni själva eller anlitade någon?

Jag tror jag får låta göra det också framöver, för jag får inte till det på övervåningen. Inga färdiga hyllor passar där. Nu har jag fått knöka in alla bokhyllor i vardagrummet och det ser inte klokt ut. Trångt blir det dessutom.

Byggde ni själva eller anlitade någon?

Vi byggde själva, det var inte så svårt egentligen. :)

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1261397&images=1
Precis i närheten av sambons föräldrarhem. Sommarstuga till oss månne?

Fick (efter lite tjat) besiktningsprotokollet mailat till mig. Mäklaren tyckte att jag kunde hämta ett på visningen, medan jag tyckte att jag helst såg det innan jag satte mig i bilen 8 tummar t/r. Kanske var tur att jag tog en titt. Helvete vad mycket fel.Vattenskada hit och vattenskada dit och trasiga golvbrunnar och bakfall och muslukt och fukt i krypgrund och påverkade bärlinor i all evighet. Tror jag avstår just nu.

Fick (efter lite tjat) besiktningsprotokollet mailat till mig. Mäklaren tyckte att jag kunde hämta ett på visningen, medan jag tyckte att jag helst såg det innan jag satte mig i bilen 8 tummar t/r. Kanske var tur att jag tog en titt. Helvete vad mycket fel.Vattenskada hit och vattenskada dit och trasiga golvbrunnar och bakfall och muslukt och fukt i krypgrund och påverkade bärlinor i all evighet. Tror jag avstår just nu.
Där ser man hur viktigt besiktningsprotokoll är... Man hade inte kunnat gissa sig till att det var så illa på bilderna... Mäklaren hoppades alltså att du skulle förälska dig i huset när du kom dit och strunta i felen... ;)

http://www.lansfast.se/hitta/gard/kalmar/vastervik/vastervik/ido-11/4ctrv1jj7d6t8903/ Hur många bilder kan man ta på oväsentliga saker? O_o Men rätt gulligt när man väl hittar huset... ;)

Kunde lätt minska ner antalet bilder med MINST hälften...
Skum "gård" och dålig mäklare...

SNABBA FAKTA
  • Fastighetsbeteckning: Idö 2:4
  • Inriktning: Fritid
  • Adress: Idö 11 - Västervik
  • Kommun: Västervik
  • Boendeform: Skogsgård
  • Byggår: 1895
  • Boarea: 28 m²
  • Tomtarea: 1 m²
  • Rum: 3 rok varav 2 sovrum
  • Pris: 3 750 000 kr /bud

Tomtarea 1 kvm ??? Och här borde det väl ändå också framgå att det är 28 ha skog och 5 ha bete ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 856
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama