Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Efwa
Ändra så mycket estetiskt hade jag inte heller velat göra men övervåningen är ju klart eftersatt, färgen är förändrad på väggarna och det är mycket direktverkande el, mest gamla radiatorer. Fönstrena hade nog inom överskådlig framtid behövts bytas.

(När man redan på bilderna kan se att något är slitet är min erfarenhet att det är väldigt mycket mer att göra i verkligheten....)

Bara att slå till, det blev ju inget amorteringskrav! :D

Nice lägenhet om man vill bo i stan men jag fattar fortfarande inte det totalt omotiverade badkaret bredvid sängen O_o Plus att jag undrar vad ett försäkringsbolag säger vid en framtida vattenskada (vilket nästan helt garanterat kommer att hända)?! :nailbiting:

Jag har funderat på det där också men undrar om det inte är "kollat" att det inte blir så farligt. De flesta ställen där de finns de där karen verkar ha riktigt golv, inte laminat eller spånbotten på parketten. Då borde det inte bli knas.
Kliva ur badkaret borde ju inte bli värre än en ordentlig skurning. Eller?

Det är ju typ bara i Sverige och några få länder vi har "våtrum". De flesta andra har badrum som vanliga rum utan speciell fuktspärr.

I vilket fall är det väldigt modernt nu för tiden. Jag vet inte riktigt själv vad jag tycker.

Jag har funderat på det där också men undrar om det inte är "kollat" att det inte blir så farligt. De flesta ställen där de finns de där karen verkar ha riktigt golv, inte laminat eller spånbotten på parketten. Då borde det inte bli knas.
Kliva ur badkaret borde ju inte bli värre än en ordentlig skurning. Eller?

Det är ju typ bara i Sverige och några få länder vi har "våtrum". De flesta andra har badrum som vanliga rum utan speciell fuktspärr.

I vilket fall är det väldigt modernt nu för tiden. Jag vet inte riktigt själv vad jag tycker.

Det kvittar vad det är för golv om blandaren fallerar. Tänk dig det där rummet efter några dagars fritt sprutande vatten. Hur många kan säga att de stänger av vattnet om de åker hemifrån några dagar?

Jag har precis genomlevt en sanering av vattenskada och det var inte trevligt eller billigt någonstans (trots att f-bolaget tog mycket av kostnaden).

Det kvittar vad det är för golv om blandaren fallerar. Tänk dig det där rummet efter några dagars fritt sprutande vatten. Hur många kan säga att de stänger av vattnet om de åker hemifrån några dagar?

Jag har precis genomlevt en sanering av vattenskada och det var inte trevligt eller billigt någonstans (trots att f-bolaget tog mycket av kostnaden).

Nä, vattenskada är inte roligt.
"Får" man ens ha så här i Sverige...utan fuktspärrar och sådant? Det verkar ju så, men vad jag vet är det väl inget försäkringsbolag som tar i det med tång.

Som sagt....vem sjutton vill bada i sovrummet?

@Efwa
Ändra så mycket estetiskt hade jag inte heller velat göra men övervåningen är ju klart eftersatt, färgen är förändrad på väggarna och det är mycket direktverkande el, mest gamla radiatorer. Fönstrena hade nog inom överskådlig framtid behövts bytas.

(När man redan på bilderna kan se att något är slitet är min erfarenhet att det är väldigt mycket mer att göra i verkligheten....)
Det är väldigt sällan en god idé att byta ut gamla fönster mot moderna, inget modernt slår riktig kvalité som gamla fönster. Bättre för både plånbok och miljö att renovera istället. Senvuxen gran spöar skiten ut vilket modernt fönster som helst, läste om en på ett annat forum som hade bytt ut sina och efter 10 år var de nya slut.

276236_39.jpg

(Klippte bilden ur @Septicemia inlägg.)
Bra bokhylla för snedtak! Men hur gör man? Någon som har byggt själv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 856
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama