Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Superfint!

Men är det privatbostad i nuläget? Såg lite speciellt möblerat ut.
Visst var det tjusigt? Vet faktiskt inte om det är privatbostad eller ej, men jag håller med om att det är lite speciellt möblerat. Å andra sidan verkar många dyra kåkar ha inredning som ser lite märklig ut.

http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ5400_1341096828&source=hemnet#images
Något får mig att ana att det var ett hus med öppen planlösning som man har tröttnat på och då försökt få in lite väggar... Inte helt lyckat överallt... Men man skulle nog kunna göra det väldigt trevligt!

http://www.areal.se/fastighet.aspx?s=bilder&i=YJ1UHHJO
Här skulle jag kunna tänka mig att bo! Snacka om orört till stor del!

Åh jag älskade pardörrarna i det huset från areal.se . Helt underbart! Och det översta fick mig känna lite konferensrumsaktigt där de hade matsalsmöblerna med fönster inomhus, men inte så farligt ändå! (Fast jag fnissade lite smått åt sista badrummet där det är mkt bråte i duschkabinen) Undrade nämligen vart alla grejer var ;)

Åh jag älskade pardörrarna i det huset från areal.se . Helt underbart! Och det översta fick mig känna lite konferensrumsaktigt där de hade matsalsmöblerna med fönster inomhus, men inte så farligt ändå! (Fast jag fnissade lite smått åt sista badrummet där det är mkt bråte i duschkabinen) Undrade nämligen vart alla grejer var ;)
Ja den bilden tyckte jag också var rolig! :D

Jag bara älskar det här huset. Omgivningarna, utsidan, PRISET.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-odeshog-omberg-odeshogs-kommun-jagmastarbostallet-6465655

MEN, man skulle vara tvungen att montera bort ungefär 364 rådjur och diverse släktingar från insidan. Observera även frukostmatsalen där något har...byggt bo ovanför bordet?
Håller med dig till fullo, vilka möjligheter det fanns i det huset :love:
Badrumsavdelningen var ju lite kul - där kan alla i familjen få en varsin toa... :p:D
Fågelbo inomhus var ju lite.... annorlunda :crazy:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-odeshog-omberg-odeshogs-kommun-jagmastarbostallet-6465655

MEN, man skulle vara tvungen att montera bort ungefär 364 rådjur och diverse släktingar från insidan. Observera även frukostmatsalen där något har...byggt bo ovanför bordet?
Jag gillar även argumentet att man får en alldeles egen grusad rondell också! Jag har alltid önskat att jag kunde få bo vid en rondell... ;) Men hornen bekymrar mig mindre, de lär de ta med sig när de flyttar, men de målade dörrarna? Jag är jägare och trivs bra i skogen men jag vill inte ha målade rådjur inomhus... ;)

Men du skojar! Det huset, det läget (älskar Omberg) och det priset - guldläge! Vi börjar nästan gråta här jag och min man. Om det bara hade kommit ut ett år senare!

Eller hur. Jag satt och letade runt efter billigare objekt att köpa till bra pris nu och sitta och ruva på tills jag inte är så bunden till Stockholm och kan flytta och kanske bygga nytt bredvid ett tidigare fritidshus, och så kom det HÄR upp för det priset.

Jag sitter just nu och spånar på kreativa lösningar för att kunna köpa huset. Men jag går snart på föräldraledighet och maken studerar så timingen är verkligen inte bra. Och som min man resonerar, det är förmodligen enorma renoveringsbehov med tanke på priset. Ser ut som ett drömobjekt för stockholmare som vill ut på landet och letar "renoveringschans".

Haha, jag känner mig plötsligt enormt träffad! *rodnar* Fast till mitt försvar får jag säga att jag letade efter mindre hus...

Jag sitter just nu och spånar på kreativa lösningar för att kunna köpa huset. Men jag går snart på föräldraledighet och maken studerar så timingen är verkligen inte bra. Och som min man resonerar, det är förmodligen enorma renoveringsbehov med tanke på priset. Ser ut som ett drömobjekt för stockholmare som vill ut på landet och letar "renoveringschans".

Skickade faktiskt länken till en investeringspartner jag har. Vi letar efter objekt att köpa, vet inte om hon nappar. Lär ju be mäklaren om ett besiktningsprotokoll isåfall, verkade som det både regnade in och droppade från kranar lite här och där.

Haha, jag känner mig plötsligt enormt träffad! *rodnar* Fast till mitt försvar får jag säga att jag letade efter mindre hus...
Inget fel med det ju! Jag ser reportaget framför mig i valfritt inredningsmagasin om 2-3 år. "Familjen tröttnade på stressen i storstan och skapade sitt eget paradis på landet", såna reportage som det kryllar av där folk "fyndat" gamla skolor, kapell, mindre herrgårdar etc och rustat upp. Jag har alltid undrat var folk hittar de där objekten. Trodde inte de annonserades på Hemnet faktiskt.

Om du köper huset har jag två krav. 1) att du håller mig uppdaterad om upprustningen genom blogg eller tråd här på Buke med mycket bilder samt 2) att jag får komma och hälsa på någon gång :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 855
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Random bildtråd med text V

Hund, Katt, Andra Djur