sovande hund

Z

zemra

Min vovve brukar drömma (?) när han sover.
Han lixom knorrar och gnäller, är det för att han drömmer?
Och är det mardrömmar isf? Vi brukar jämt väcka honom, men det kanske bara är att störa honom i sömnen?

Salaam/Malinja

Sv: sovande hund

Så gör mina hundar också, men brukar bara låta dem va...

Jag tror att det kan vara vilken dröm som helst, inte just mardrömmar...

ja de drömmer. Om det verker som att det är ngn form av mardröm brukar jag prata lugnande med honom, annars får han babbla bäst han vill.

haha okej.. Men alltså JAG tycker jämt det låter som en mardröm, men vad vet jag ? jag hör ju bara hur han gnäller..
Jag är rädd för att det är en mardröm o så hjälper jag honom inte :p
Men aja, det kanske inte är nån fara då..

Frid!

Mina drömmer och låter ibland. De småskäller, knorrar, gnäller och morrar. Jag tror de precis som oss kan drömma både behagliga och jobbiga drömmar. Men det är hjärnans sätt att processa.
Jag brukar låta dem sova vidare. Och de verkar må bra.;)

naturligtvis ska man inte störa en sovande hund i onödan! hur glad hade du blivit om någon kom och väckte dig stup i kvarten?

jag hade blivit glad om nån väckte mig när jag drömde mardröm

Det är djur och inte små barn. Om min hund ligger och piper, skäller och sprätter så får han göra det. Han ska inte störas i sin sömn för att han behöver tröst i sin mardröm.

Min hund drömmer varända kväll/dag. Han ger ifrån sig gnällande ljud, morr, skäll och får ryckningar som värsta epilepsifallet. :D

Gissar att det är drömmar, nån form utav aktivitet i hjärnan är det iaf. ;) Ett tag funderade jag på om det kunde ha att göra med stress, understimulans eller liknande, men det verkar inte vara så när det gäller min hund. Han är helt enkelt en drömmare. :D

Min hund är likadan, första gången jag såg henne drömma som valp blev jag jätterädd för hon skakade och ryckte så konstigt, och visade ögonvitorna, så jag väckte henne :D

Men nu får hon vara ifred. :)

Läste någonstans att när en hund drömmer så bearbetar den (hjärnan) upplevelser så väcka hunden ska man inte göra!

Min han drömmer ofta och ligger gärna och sprattlar med benen och skäller/gnäller. Jag låter honom hållas för det brukar inte pågå under en längre tid.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar