Sova/somna om osv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sova/somna om osv

Min lilla kicka är 9 månader strax och jag har strul med somnandet sen några veckor tillbaka. Fick råd på bvc att lägga henne i sin säng, sen brukar jag lägga mig i min säng som står bredvid med ryggen emot henne. Hon brukar först leka runt lite i sängen sen brukar hon reagera genom att bli lite grinig, med jämna mellanrum lägger jag ner henne och stoppar om henne igen och säger "Godnatt min ängel, nu ska du sova". Första gångerna tog det nog över en timme, nu har vi kommit neråt 20 minuter.
Jag tycker det är jobbigt när hon blir ledsen men hon brukar oftast inte bli det längre utan hon bökar runt i sängen och sen somnar hon. Tålamod i massor behöver man för det tar tid :)

Denna modellen passar oss men varje barn är unikt, dock tycker jag det gäller det för alla att det inte ska vara läskigt att somna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
2 961
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 603
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Sonen har tidigare gått hos dagmamma men av olika anledningar så har vi nu bytt till kommunal förskola. Bytet har gått över förväntat...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag avskyr att inte kunna somna trots att jag känner mig avslappnad och är trött. Alltid varit avundsjuk på dom som kan somna på två...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 005
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp