R
Raderad medlem 6459
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"
*KL*
viv och Mirre: ni har PM!
*KL*
viv och Mirre: ni har PM!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Personligen skulle jag sluta upp med all bokskrivning och alla instruktioner via forum om mina läror ledde till att föräldrar lät sina barn sova med frätande bajs i blöjan så många mornar att de fick blödande sår och FÖRST DÅ undrar föräldern om hon gör fel om hon faktiskt byter blöjan på morgonen istället för att låta barnet sova i bajset...För mig spelar det ingen roll hur bra boken är skriven, det är vad AWs instruktioner leder till i verkligheten som får mig att känna avsky mot henne
Det övergår mitt förstånd att en nykter, normalbegåvad människa gör så mot sitt barn.Jag hade ju aldrig någonsin öht låtit mitt barn ligga kvar i sängen med en bajsblöja!!!!
Det Anna W kritiserats för är mest hennes åsikt att bebisar ska sova på mage, vilken enligt viss forskning visar på ökad risk för PSD (plötsligt spädbarnsdöd) något som AW inte håller med om men samtidigt menar kan lösas med andningslarm.
Jag har bara ögnat genom länken och håller med om att jag aldrig handlat så mot mitt eget barn, det hade varit helt otänkbart. Ska läsa mer och återkommer!
I övrigt anser jag också att man ska läsa t.ex. hennes Barnaboken innan man uttalar sig med en bestämd uppfattning om AW och hennes syn på barn och barnuppfostran. Länken ovan är förfärlig men går stick i stäv mot den bild jag har av Anna W och allt jag läst av och om henne. Jag tror hon/dom gjorde ett bottennapp där, bildligt sagt, och vad jag förstår är den tråden borttagen från forumet?
Men människan ljuger ju...? Hon säger ju att 'Natt 14 tog insomnandet fem minuter (kl 19.21 – 19.26). Det ”pangramsades” en gång och ramsades sedan i två omgångar under natten. Varpå lille D fick väckas kl 7. Något huvuddunkande förekom inte (och hade inte omnämnts sedan kurstarten'. Jag fattar inte, huvuddunkandet skriver de ju om i vartenda inlägg!
Fixat!
/moder teresa