R
Raderad medlem 6459
Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"
+ Lena Furgberg
Nu har jag PM:at
+ Lena Furgberg
Nu har jag PM:at
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror att min fru avstod från att precisera omfattningen av hans huvuddunkande. I morse hade han genom att dunka huvudet i spjälsängen flyttat den 70 cm från väggen. Jag provar tanken hur det vore att med en tolvkilosvikt i sängen dunka mitt huvud i den tills den flyttat sig 70 cm. Vilka känslor skulle få mig att göra så?
Idag har vi lekt med de jämnåriga barnen i kvarteret trots blåmärkena i pannan. Det är tur att vi känner grannföräldrarna bra, annars hade de säkert trott att vi misshandlat honom. Nu bjöd de oss på starkt kaffe istället. Grannar är bra.
Annars har dagen flutit. Inte helt sant. Jag har varit rädd att han har ådragit sig hjärnskador av dunkandet. Har - helt ovetenskapligt - provat hans minne, slutledningsförmåga, motorik och letat järtecken i allmänhet. En medicinsk fackman vi känner gissar att D inte fått några skador, vilket känns lättande. D är nog mest trött och konfys.
så grannarna ser att pojken är blåslagen och de tycker synd om föräldrarna? Är folk så urbota korkade?Tror att min fru avstod från att precisera omfattningen av hans huvuddunkande. I morse hade han genom att dunka huvudet i spjälsängen flyttat den 70 cm från väggen. Jag provar tanken hur det vore att med en tolvkilosvikt i sängen dunka mitt huvud i den tills den flyttat sig 70 cm. Vilka känslor skulle få mig att göra så?
Idag har vi lekt med de jämnåriga barnen i kvarteret trots blåmärkena i pannan. Det är tur att vi känner grannföräldrarna bra, annars hade de säkert trott att vi misshandlat honom. Nu bjöd de oss på starkt kaffe istället. Grannar är bra.
Annars har dagen flutit. Inte helt sant. Jag har varit rädd att han har ådragit sig hjärnskador av dunkandet. Har - helt ovetenskapligt - provat hans minne, slutledningsförmåga, motorik och letat järtecken i allmänhet. En medicinsk fackman vi känner gissar att D inte fått några skador, vilket känns lättande. D är nog mest trött och konfys.
PMa gärna länken till mig också.
Metoden går inte ut på att man ska lämna barnen ensamma. Jag undrar fortfarande vad det är för färäldrar som tycker att detta känns OK...
Calazirya skrev:Senare i hennes metod vill man ju att barnet ska klarar ut gråt själv (som inte är panikgråt), det är ingår ju också i hennes kura-metod. Men nej jag förfasas inte över att barnen ligger och gråter ensamma för det är inte riktigt AW. Jag får kraftfull ångest och ont i magen över hur man med våld tvingar ner ett panikskrikande barn med solfjädern, man avbryter inte dunkandet och ger inte gehör vilket innebär som jag skrev blåmärke, bula och flyttad säng, barnet ger tillslut upp och då firar man föräldrarna som lyckade. Det är så man kan kräkas!!
Jag är kanske trög, inte vet jag.
Men hur ska barnen kunna sova tryggt i vetskap om att mamma och pappa inte kommer när man "kallar"??
Det Anna W kritiserats för är mest hennes åsikt att bebisar ska sova på mage, vilken enligt viss forskning visar på ökad risk för PSD (plötsligt spädbarnsdöd) något som AW inte håller med om men samtidigt menar kan lösas med andningslarm.
Jag har bara ögnat genom länken och håller med om att jag aldrig handlat så mot mitt eget barn, det hade varit helt otänkbart. Ska läsa mer och återkommer!
I övrigt anser jag också att man ska läsa t.ex. hennes Barnaboken innan man uttalar sig med en bestämd uppfattning om AW och hennes syn på barn och barnuppfostran. Länken ovan är förfärlig men går stick i stäv mot den bild jag har av Anna W och allt jag läst av och om henne. Jag tror hon/dom gjorde ett bottennapp där, bildligt sagt, och vad jag förstår är den tråden borttagen från forumet?
PM:ar dig...
Förlåt men vad spelar något av det du skriver för roll egentligen? Spela jäkla roll om hennes Barnaboken är suverän och jättefin och mysig - hon har inte en enda gång sagt stopp till föräldrarna som låter sitt barn DUNKA SITT HUVUD BLÅTT varenda kväll! Spela jäkla roll om tråden är borttagen - hon har pushat på och hejat på föräldrarna som låter sitt barn DUNKA SITT HUVUD BLÅTT varenda jäkla kväll!I övrigt anser jag också att man ska läsa t.ex. hennes Barnaboken innan man uttalar sig med en bestämd uppfattning om AW och hennes syn på barn och barnuppfostran. Länken ovan är förfärlig men går stick i stäv mot den bild jag har av Anna W och allt jag läst av och om henne. Jag tror hon/dom gjorde ett bottennapp där, bildligt sagt, och vad jag förstår är den tråden borttagen från forumet?