"Sova-Hela-Natten-Kuren"

Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"

Det enda jag sett är en film där hon "buffar" en bebis väl kraftfullt i mina ögon. De exempel som beskrivs här har jag inte hittat. Nu vet jag att man inte får länka till andra Forum här, men eftersom AW:s forum redan tas upp, tar jag mig friheten att nämna, att i september månads krönika i hennes forum, tar hon upp just den sk "Dunka huvudet i väggen"-historien. Man kan läsa och bilda sig en uppfattning om man vill.
Att man skulle lämna gråtande spädbarn att gråta, ensamma, går stick i stäv mot allt jag läst av och om AW och jag måste fråga var hon förespråkar en sådan metod?? Mycket av det som sägs om AW är skrönor, uppriktigt sagt - oavsett vad man sen tycker om henne som person och om hennes metoder. Jag håller inte med henne om allt, men där finns en otrolig massa värdefulla russin att plocka ur AW:kakan - och igen, jag har aldrig någonsin läst att hon förespråkar att ett gråtande litet barn lämnas ensamt. Aldrig!

Jag håller med i det du säger och jag tycker också att buffningen är väl brutal, jag buffar betydligt mjukare. Krönikan har jag inte läst, ej heller "Dunka huvudet i väggen"-historien så det kan jag inte uttala mig om.

Skriver från mobilen och är lite för lat att pm:à :D men jag vill hemskt gärna ha länkarna! :)

Kl.
Ang AW och hennes metoder kan jag helt hålla med motståndarna i denna tråd. Hon är inte klok människan, och det är så jäklarns sorgligt att hon får hålla på tycker jag. Usch jag skulle kunna skriva en hel roman om vad jag tycker men skiter i det. Nöjer mig med att säga blä och usch :mad:

Vill man bilda sig en egen uppfattning om Dunka huvudet i väggen-tråden är det vettigare att läsa just den tråden än AWs egen, vinklade krönika. :)

Jag har läst halva tråden om pojken som dunkar huvudet i väggen nu. Fy sjutton alltså, det är vidrigt. Riktigt vidrigt. :cry:

När vi gick in i morse har han blåmärken i pannan, sängen har flyttats säkert en halvmeter ut från väggen av hans dunkande. Han sov djupt och när han vaknade var han inte riktigt så glad som han brukar. Tyst och det tog säkert en kvart innan han kändes som vanligt

AW med anhängare tycker att dom sak forts precis som innan, men vaddera sängen mer.

Kan ni som inte riktigt tror att det är så illa förstå att man blir så fruktansvärt illa berörd?

+ att pojken blir ledsen av att gå upp på övervåningen ( sovrummet ), blir ledsen när dom busar ( dom ska ju enligt AW busa som 17 direkt i anslutning till nattningen ).

Senast ändrad:

Öh, jag skulle läst i tråden innan jag började skicka pm till folk, ser att ni redan har fått. Jaja, bättre en gång för mycket :)

Sorry, jag hade galet tråkigt och fick en liten släng av Moder Teresa och ville hjälpa till :o

Det är heeelt galet, pojken blir blå i pannan av det tydligen och ändå tycker alla att de ska fortsätta likadant. Jag trodde knappt mina ögon när jag läste den där tråden.

Den om det stackars barnet som får ligga i sin egen diarré varje morgon var inte trevligare att läsa.

Stackars barn!!

Halvt kl

Det är ju verkligen vidrigt. Jag lider inombords.

Hade enorm nattskräck som barn och kommer fortfarande ihåg paniken jag hade när jag vaknade på nätterna. Hade jag varit tvungen att ligga själv i ett mörkt rum då hade jag blivit galen tror jag. (Eller jag kanske inte hade haft nattskräck öht om AW fått råda :cool: )

Barnet med blå panna, barnet med bajsblöjan. Herregud. Det är ju inte friskt någonstans! :crazy: Sinnessjukt är vad det är!

Förresten, tack både Niphredil och vindvissla! PMade er båda i jakten på sidorna :angel:

Tänkte skriva tack-svar direkt men började läsa istället och förfasades så tacken kom av sig lite.

Kl
Nu har jag läst tråden om pojken som dunkar huvudet i väggen och jag kan bara säga - fy fan vilken barnmissandel!!!
Hur kan man bära sig åt så mot sitt barn :cry: Hur kan man ens komma på tanken? Hur trött man än är.

Jag menar visst är det tufft att ha ett barn som inte sover på nätterna. Det vet jag mycket väl eftersom min son vaknade en gång i timmen sina första 15-16 månader i livet. Jag gick ju i skolan och pappan varken dög eller vaknade på natten så det var ju jag som vaknade varje gång men aldrig! Aldrig att jag ens skulle tänka tanken att svika mitt barn så fruktansvärt grovt.

Jag hade en kompis i tonåren som fick en liten son. Hon och pappan lämnade honom ofta på helgerna med radion på och gick ut och festade :cry: Pojken lärde sig att ingen kom ju ändå när han skrek så han slutade skrika. Jag fick veta detta när han var tre månader och jag då 16 år sa jag genast att jag tog hand om honom på helgerna om de ville. Det slutade med att jag hade hand om honom i stort sett hela tiden fram till han var ett år och de gick isär och han sedan hamnade på fosterhem.
Trots att grannarna ringde både polis och socialen så hände inget alls utan han fick ligga där och skrika förtvivlat.
Han var alltså tre månader när jag började ta hand om honom och han hade redan då förstått att det var ingen ide att skrika. Han kunde gny lite grann när det var något som var fel men han skrek aldrig.

Den här mamman var väldigt psykiskt instabil och hon hade hela tiden hotet om misshandel från pappan hängande över sig om hon inte följde med ut. Stannade hon hemma med sonen så kunde hon vänta sig antingen ett ordentligt kok stryk med diverse knivskärningar eller att han hade med sig en annan tjej hem och att hon kastades ur sängen för att sova på soffan medans han hade sex med tjejen. Med detta som bakgrund så har jag en liten förståelse för att hon i sin förtvivlan inte insåg hur mycket hon skadade sin son. Men att fullt friska föräldrar väljer aktivt att svika sina barn, det har jag ingen förståelse för. Man lär inte sina barn att sova hela natten genom att svika dem. Det lär man dem genom att vara närvarande och kärleksfull förälder och sömnen hela natten kommer när barnet är redo.

Jag blir så fruktansvärt ledsen att detta faktiskt pågår i detta nu. Att något litet barn ligger och börjar inse att det spelar ingen roll hur mycket jag skriker för mamma och pappa kommer inte ändå.

Jag är kanske trög, inte vet jag.
Men hur ska barnen kunna sova tryggt i vetskap om att mamma och pappa inte kommer när man "kallar"??

Sorry, jag hade galet tråkigt och fick en liten släng av Moder Teresa och ville hjälpa till :o

Hej! Du får gärna PM:a mig länken också - för detta är så ljusår fjärran från den Anna Wahlgren jag "känner" och de hundratals råd jag läst från både henne och hennes "kurare" på forumet. Just detta att barnet INTE ska skrika "utan att få svar" är ju en röd tråd i hennes tankegångar.
Nu ska jag rensa i min PMbox och väntar tacksamt på PM så får jag fundera på saken sen! Tack på förhand!
Lena

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har börjat vakna på nätterna. I natt vaknade jag första gången före midnatt och hade då drömt. Sen vaknade jag ett flertal gånger...
Svar
12
· Visningar
1 380
Senast: Wille
·
Småbarn Det börjar bli helt outhärdligt att inte få sova om nätterna. På 20 månader har vi inte fått sova en enda natt och nu senaste 3 mån har...
2
Svar
23
· Visningar
2 402
Senast: Alindra2000
·
Övr. Barn Min son är diagnostiserad med asperger samt selektiv mutism, högfungerande och väldigt intelligent. Kommer troligen blir lite rörigt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 053
Övr. Barn Vad är era erfarenheter av denna metod? I lördags beslöt jag mig för att prova detta - Nog för att Oscar sovit hyfsat bra, men när...
Svar
13
· Visningar
2 605
Senast: Bollen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka