Sv: "Sova-Hela-Natten-Kuren"
Jag håller med i det du säger och jag tycker också att buffningen är väl brutal, jag buffar betydligt mjukare. Krönikan har jag inte läst, ej heller "Dunka huvudet i väggen"-historien så det kan jag inte uttala mig om.
Det enda jag sett är en film där hon "buffar" en bebis väl kraftfullt i mina ögon. De exempel som beskrivs här har jag inte hittat. Nu vet jag att man inte får länka till andra Forum här, men eftersom AW:s forum redan tas upp, tar jag mig friheten att nämna, att i september månads krönika i hennes forum, tar hon upp just den sk "Dunka huvudet i väggen"-historien. Man kan läsa och bilda sig en uppfattning om man vill.
Att man skulle lämna gråtande spädbarn att gråta, ensamma, går stick i stäv mot allt jag läst av och om AW och jag måste fråga var hon förespråkar en sådan metod?? Mycket av det som sägs om AW är skrönor, uppriktigt sagt - oavsett vad man sen tycker om henne som person och om hennes metoder. Jag håller inte med henne om allt, men där finns en otrolig massa värdefulla russin att plocka ur AW:kakan - och igen, jag har aldrig någonsin läst att hon förespråkar att ett gråtande litet barn lämnas ensamt. Aldrig!
Jag håller med i det du säger och jag tycker också att buffningen är väl brutal, jag buffar betydligt mjukare. Krönikan har jag inte läst, ej heller "Dunka huvudet i väggen"-historien så det kan jag inte uttala mig om.