Sov i eget rum

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sov i eget rum

Det är ju du själv som avgör hur länge och om ditt barn får sova brevid dej, jag tyckte det var mysigt:love: men så var jag ju själv med mina barn från sonen var två och ett halvt och dottern nio månader så då spelade det inte så stor roll:)
 
Sv: Sov i eget rum

Min son sov mellan mig och pappan till han var 1½, då flyttade vi isär och sonen fick en egen säng som stod brevid min, så han kunde lätt krypa upp till mig på natten.

Det går att ha sex med barn i samma rum, man behöver inte låta så mycket ;)
Min lilla bebis sover första delen av natten i spjälsäng, då har man några timmar på sig att göra vad man vill i dubbelsängen :o
 
Sv: Sov i eget rum

Nej nej nej ångra dig inte. Det är det bästa du har gjort när bebben väl är ute!!
Vår dotter sover i sin säng ... 90 % av tiden kanske men i vårt rum. Har hon mardrömmar, när hon varit sjuk eller inte kan somna om då har hon sovit mellan oss. Vilket betyder att vi alla tre sover dåligt. Fast det är jättemysigt :love: .
Jag var så ambitiös ... jag har aldrig kunnat amma ... att det faktiskt gick att lägga henne vaken i sin säng efter maten så somnade hon själv. Men sen "förstördes" det när vi var tvungna att sondmata henne när hon var 6-7 månader. Det tar en förskräcklig tid och sondmata ... gick det för fort kräktes hon ... så hon hann naturligtvis somna i mitt knä ... man kan inte ha henne liggandes och sondmata då kräker hon ... innan maten var nere. Så efter två månader på det viset; Inte ville hon somna själv och ärligt talat har jag inte orkat ta striden igen. :o
 
Sv: Sov i eget rum

TinyWiny skrev:
Tycker inte det spelar någon roll om barnen sover hos mej när de är små.
Kan lova att de inte vill sova hos mej nu när de är fjorton och sexton:rofl: :rofl: :rofl:
Det löser sig självt huvudsaken är att alla sover och mår bra, vart spelar mindre roll:)
:D Jag har resonerat likadant. :D
Har inte hört om nån tonåring som fortfarande sover i samma säng som mamma. :smirk:
/dressyrtant, som delar säng(ar) med tre ungar (7, 5 och 2 år)
 
Sv: Sov i eget rum

Inte ska du ångra att du tillverkade en bebis! Däremot får man använda andra rum för älskogen när barnen blir mer medvetna och man inte vill riskera att bli påkommen.
Vi var helt inställda på att ha barnen mellan oss i sängen men de vägde bara 2 kg och var två stycken vilket innebar att ingen av oss riktigt kunde sova eftersom de bara försvann i sängen. Jag vet inte hur många gånger jag vaknat panikslagen och full av rädsla för att ha somnat ifrån under nattamningen och sedan inte hitta barnen i sängen. För att sedan se dem snusande i vaggan:angel:.
Vi hade dem först i vagga bredvid sängen och sedan i spjälsäng. De är 10 månader och det känns inte aktuellt att flytta ut dem än. De sover hela nätter 90% av tiden men vaknar de och är ledsna är det skönt att bara kunna sträcka ut en hand och trösta eller lyfta över dem.
Självklart är du inte en dålig förälder för att du vill sova själv med maken i dubbelsängen. Alla har olika inställning och det brukar bli barnet som bestämmer i slutändan:rofl: :love: . Ett barn som behöver ligga nära för att känna sig trygg brukar högljutt förklara detta. Ett barn som är tryggt nog att finna ro att ligga själv eller kanske blir lättväckt och irriterad av beröring brukar också få sin vilja igenom.
Annars kan det vara idé att ta bort en sida på en spjälsäng och fästa den vid sängen så har barnet ett eget bo men är lätt att ta till sig vid amning eller tröst. Du ska se att det ordnar sig! Grattis till graviditeten!
 
Sv: Sov i eget rum

Då är jag också en dålig (Blivande) förälder i sådana fall ;)

Jag har redan bestämt att bebisen inte ska sova i vår säng, helt enkelt för att jag sover ruskigt dåligt om jag inte kan röra mig mycket och slippa att oroa mig för sådant. Sen vill jag faktiskt få den tiden till att ligga ensam med sambon också så mycket som möjligt, då vi har rätt så lite tid ihop och inte sover ihop alla nätter i veckan heller. När bebis kommit blir det ännu mindre tid för bara oss, och jag vill inte bli av med den också. På det stora hela.

Många tycker att jag är jättekonstig som har min valp sovandes hos mig nu, och förstår inte alls resonemanget heller. Min valp väger 12 kg och tål mycket, så jag kan sova tungt och fäktas bäst jag vill, för han flyttar bara på sig om jag råkar knuffa eller smälla till honom i sömnen. Att råka smälla till en liten bebis på ca 3-4 kg är inte lika roligt, tycker jag.

Så här kommer bebisen att bo i eget rum så fort det bara går, för min nattsömns skull. Jag kan utan problem gå upp och sen somna om, men får jag inte sova ordentligt när jag väl gör det blir jag helt galen. Min sjukdom förvärras och jag blir en hemsk person i övrigt också :crazy:
 
Sv: Sov i eget rum

Vi låg fem veckor på neo när vår dotter föddes och då låg hon i egen säng på en annan sal. Jag sov i ett av föräldra-rummen. Sen när vi kom hem med en bebbe som inte ens vägde 2 kg ... då tordas man aldrig i livet ha henne i sängen, precis som Sar sa.
Sen har hon vuxit till sig så nu är det ingen fara så där. Jag vaknar bara hon rör en fena! Det är nog någon mamma instinkt. Maken han kan sova sig igenom värsta skriken.
Men vi sover egentligen sämre alla tre när hon sover mellan oss. Och det händer alltmer sällan att hon gör det. Som någon sa; Förresten är det inte många tonåringar som flyttar från mamma/pappas säng till egen lägenhet! :)
 
Sv: Sov i eget rum

Våra båda barn, dotter 17 år och son 15 år, har från första stund sovit i eget rum!!!! Vi hade båda deras rum i anslutning till vårt sovrum och det funkade alldeles perfekt!
Någon enstaka natt sov de hos oss men jag sov så otroligt dåligt att det bara inte funkade.
De var båda två alltid otroligt lätta att lägga och har aldrig haft problem att somna och sova ensamma.
Jag kan inte se några nackdelar med detta då bägge ungarna är lugna, harmoniska och trygga samtidigt som vårt samliv inte blivit lidande.
 
Sv: Sov i eget rum

Jag svarar på lite olika trådar idag :angel: Men jag har ju inga barn så jag får väl berätta om mina syskon & mig.

Jag: 6 månader :cool:
Lille Bror: 6 år, när lillan kom till jorden..
Lilla Syster: Är 3,5 år, har eget ROSA rum, men sover hos mamma & pappa.
 
Sv: Sov i eget rum

Kommer faktiskt inte ihåg när jag flyttat barnen till eget rum, men min yngsta flyttade nog ut från mitt sovrum när han var två år.
Då flyttade jag nämligen själv ut i vardagsrummet, och Äldsta tösen fick mitt gamla sovrum som sitt eget.
Mellan flickan flyttade nog till eget rum när hon var omk 1 år.
Den enda som envisas med att komma och sova bredvid mig nån gång på småtimmarna är pojken som nu är tre.
Då jag har c:a 70cm liggyta så blir det lite småtrångt när han kommer och bestämmer sig för att ta plats, men å andra sidan bor han hos sin mamma varannan vecka så jag får sova ordentligt ibland iaf :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 958
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Hur stora rum har era barn? Vi funderar på att göra om lite men blir lite fundersamma på storleken på rummen. Vi skulle vilja göra två...
Svar
15
· Visningar
1 294
Senast: Imogen
·
Hemmet Kommer uppdatera denna tråden när det är dags för nästa rum, men vi börjar med mitt sovrum. Det som sticker ut taket är två sladdar...
Svar
14
· Visningar
469
Senast: kolblakkur
·
Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp