Sork hål!!

M

maskros17

Vet inte riktigt vilket forum det här passar i men jag prövar här :confused: . Vi har fått sorkar i hagen som är vår sen sommar hage. Det blir fler och fler hål i marken :mad: . Är det någon som har en ide om hur vi skulle kunna få bort dessa inkräktare så att vi kan använda den underbara mycket omtyckta hage ( hästarna älskar den) fram till vintern? Blir mycket tacksam för förslag :bow: :bow: .

Sv: Sorkhål!!

Hoppsan! Ja det är ju inte giftigt för hästarna så det är helt klart värt att pröva. Och skulle det inte vara nog så lockar det kanske till sig katterna som kan dom sorkar som inte sticker. Tack för tipset!! Vi känner oss annars ganska maktlösa.

Låter som en bra idé! Tack för tipset. Ska prova själva i gräsmattan *hatar sorkar i gräsmattan*

Till både maskros17 och Francess:
Kul att vara till hjälp. Skriv gärna och berätta hur det gick!

/Soapbubble

Till Soapbubble, det har inte blivit flera sorkhål så vi har inte provat tipset. Vet inte om sorkarna inte gillade hagen men det är vi bara glada för :banana: . Men nu vet vi i alla fall vad vi kan pröva om dom skulle komma tillbaka. :bow:

Samma som maskros17: hålen ramlade ihop och blev platta och det kom inga fler. Vet inte om katterna hjälp till? Men sorken/arna har i alla fall flyttat nån annanstans utan vår insats! Den här gången i alla fall....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 063
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 893
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 885
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Att hata mat
  • Kontantfritt och diskriminering