Sörja över att man inte får (fler) barn.

FadeAway

Trådstartare
Vi har två barn (födda 12 och 14). Och då vi bestämt att två är ett lagom antal så ska vi inte ha fler och sambon är nöjd med de två vi har. Jag skulle nog dock kunna tänka mig ytterligare fler men det kommer ju inte bli det. Hur bearbetar man det? Övertala sambon att skaffa fler är inte ett alternativ så några tips på den fronten behöver jag inte. ;)

I ditt läge skulle jag nog först fundera över varför jag vill ha fler barn, är det barnet i sig, att få vara gravid, att småbarns tiden är mysig eller vad är det som gör att du vill ha fler barn och sedan utifrån det hitta sätt att komma över den känslan.
Om det är fler barn i sig själv, oavsett hur de kom till så kanske ni så småningom ska fundera över att vara fosterföräldrar, eller stödfamilj? Ett sätt att kunna hjälpa barn och familjer som behöver ett kontakt nät och samtidigt utöka eran egen familj.

Nej jag vill ha egna barn. Vi har ju världens finaste barn som är fantastiska att se utvecklas och växa upp. Liksom på nivån om våra barn är så här fantastiska hur kan man inte vilja ha fler?
Jag vet att det säkert är fantastiskt att se icke-biologiska barn växa upp också. Men vi är inte material för bonus-familjemedlemmar.

Vi har två barn (födda 12 och 14). Och då vi bestämt att två är ett lagom antal så ska vi inte ha fler och sambon är nöjd med de två vi har. Jag skulle nog dock kunna tänka mig ytterligare fler men det kommer ju inte bli det. Hur bearbetar man det? Övertala sambon att skaffa fler är inte ett alternativ så några tips på den fronten behöver jag inte. ;)
Tillåt dig vara ledsen över det och "sörj klart".
Och försök att tänka det positiva i att ni har två barn som är era underbara barn. Och allt det praktiska som är enklare med två än med flera. Kanske försöka fokusera på saker som kommer att gå enklare i och med att ni "bara" har två. Det är ju billigare att t ex resa utomlands med två än med tre eller fyra. Och tidsmässigt har ni ju mer tid för de två ni faktiskt har än om tiden skulle delas med ytterligare ett barn.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 023
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar