Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte heller men jag tycker det är konstigt att vi ska ha andra regler för en del. Lagen gäller väl lika för alla?Jag vet inte vad som är bästa lösningen.
Jag är splittrad i frågan.
Jag tycker att vi kan inte ha ett samhälle där folk kan bosätta sig under lång tid på andras mark.
Samtidigt är det sorgligt då dessa människor antagligen inte har någon annanstans att ta vägen och är fattiga.
Jag vet inte vad som är bästa lösningen.
Bäst hade varit om de hade ett arbete att försörja sig på, oavsett var.Bästa lösningen?
Bästa lösningen vore ju att Rumänien gav möjligheter till tillräcklig försörjning till sina medborgare.
Framförallt är det inte Malmös ansvar att ordna boende åt Rumäniens invånare. Jag förstår inte hur de resonerar. Det finns ju även svenskar som protesterar på plats. För mig är det ok att de tigger men regler som gäller i Sverige gäller även besökande. Vill inte ägarna ha en camping får de hitta någon annanstans att bo.Ja, det är tragiskt att de inte kan leva i sitt hemland, det är tragiskt att de försörjer sig genom att tigga, men det är INTE Sveriges ansvar!
Varför ställs inte den frågan av journalister till de som försvarar boendet där?.
Jag förstår inte hur någon ska ha rätt att bosätta sig olovligen på någon annans mark.
Delvis KL...Stanken därifrån är fruktansvärd och ingen människa ska behöva bo sådär.