Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju också få som får sitta i TV och gnälla om andra typer av brott de anklagats/anmälts för. Det är ju liksom i stort sett alltid om sexualbrott mot kvinnor. Eller som Paulo som köpte sex och tyckte synd om sig själv för att han köpte sex av någon som enligt hans ord "förmodligen var dittvingad".Jag har inte sett det eftersom jag 1) inte är ett dugg intresserad av att lyssna på personer som han, 2) inte vill ge SVT tittarsiffror för sådana tvivelaktiga program och 3) vet att jag bara skulle bli förbannad och tappa allt hopp (minnet av Uppdrag Gransknings program där Fredrik Virtanen fick sitta och ömka sig i en timme är fortfarande alltför starkt).
Rent generellt är jag jävligt trött på att män som är skyldiga till om inte brott (fast egentligen tror jag de är skyldiga till det också) så åtminstone till att ha betett sig som svin får en massa TV-tid på det här sättet. Framförallt i public service. Det känns naturligtvis än värre efter att SVT gav den vedervärdiga presskonferensen hos Göran Lambertz samma utrymme för bara ett par veckor sedan.
Rent generellt är jag jävligt trött på att lyssna på män som berättar hur händelsen/händelserna har förstört deras liv.
Rent generellt är jag jävligt trött på att sådant här dyker upp med jämna mellanrum, och har mycket svårt att se att det har någon slags publicistiskt värde.
Det värsta är nog egentligen för mig vetskapen om hur mycket svårare program som det här gör livet för andra offer, som redan nu får stånga sig blodiga för att överhuvudtaget bli trodda och lyssnade på.
Ja precis! Bra poäng(er)!Det är ju också få som får sitta i TV och gnälla om andra typer av brott de anklagats/anmälts för. Det är ju liksom i stort sett alltid om sexualbrott mot kvinnor. Eller som Paulo som köpte sex och tyckte synd om sig själv för att han köpte sex av någon som enligt hans ord "förmodligen var dittvingad".
Bara bete er liksom och ta något jävla ansvar.
Även om vi nu låtsas att de inte är skyldiga till just tex våldtäkt(vilket iofs jag tror de är) så har de ju i många fall själva sagt sig vara skyldig till en massa annan skit som går över gränsen.
Men iaf är det DEM det är synd om, även i medierna. Vansinnigt!
Kom att tänka på det här:Och den där synen - inte dömd = oskyldigÄr det inte dags snart för manskollektivet att inse att det finns en stor fet gråzon mellan bevisbara kriminella övergrepp och OK sex. Zonen är så bred att Ever Given kan göra piruetter där. Det är ALLA sexuellt aktivas ansvar att inte hamna i gråzonen.
Jag tänker ta mig tid att se den, får återkomma sen om jag kommer ihåg.Någon som sett? Vad tycker ni?
Det där borde ramas in och sättas upp på väggen hos varje man som funderar på om det kanske vore läge att utnyttja sin position och status för att testa saker i sängen man inte kunde innan man blev känd.Newsflash... beter man sig som folk mot kvinnor hamnar man inte i en situation där allmänheten dömer en.