Är du på riktigt
Javisst, sist jag tittade efter ialf
Jag kan försäkra dig om att mina barn inte är det minsta skrämda.
Varför skulle dom vara det?
Jag har hittills inte träffat på någon varken barn eller förälder som förfasat sig över att man inte skickar igen dörrar i det här huset.
Nej det är bra att man inte smäller i dörrarna och jag förfasar mig inte över det. Jag förfasar mig över er konsekvens
Vilket det för övrigt finns en anledning till att man inte gör. Vi har fullt med djur i det här huset. Jag har svårt att förstå varför någon av dom ska behöva komma i kläm i någon dörr för att nån är sur.
Däremot har jag träffat en hel massa föräldrar som tycker att det är en bra idè med dörrarna och som också infört den regeln.
tvivlar jag inte heller på. Det finns många metoder att "uppfostra" barn på, några bra och några dåliga
Dessutom tycker faktiskt inte nån av våra ungar eller deras kompisar att vi är taskiga på något vis. Tvärtom.
Faktum är att dom väldigt ofta väljer att vara här.
Jag tror inte att ni är taskiga människor. Jag tror tom att ni är jättetrevliga och har underbara ungar. Att ni ens sätter upp så hårda regler tyder på att ni älskar era ungar och vill at de ska ha det bra och uppföra sig. MEN jag tycker att konsekvensen är alldeles för hård och för en 15 -åring är den rent opsykologisk. Därmed inte sagt att jag tycker att ni är opsykologiska hela ni, bara den konsekvensen. Och sammantaget är säkert allt helt ok. Om du förstår hur jag resonerar?