Det är så att mitt barn sedan några månader tillbaka vaknar efter 5 timmar sömn och kan inte somna om för hen har så mycket ryckningar i kroppen. Allt från att en arm, ben till att hela kroppen rycker. Ibland är det även som spänningar i kroppen. Man märker att barnet är väldigt besvärat, känns stressad över situationen, får även skrattattacker. Hen är jättetrött och försöker somna om men det går inte, oftast vaken 3-5 timmar innan barnet lyckas somna om.
Detta resulterar i 5-9 timmar sömn totalt under ett dygn. Detta har pågått i snart 5 månader.
Vi har vart hos två läkare. Första läkaren kunde inte hjälpa oss utan sa att detta var en fas.
Andra läkaren skrev ut Theralen..
Vi har provat Theralen i två nätter, barnet har sovit 8-10 timmar sömn under natten utan oroligheter. Vaknar och är glad utan en massa ryckningar, är kreativ under dagen och äter bra. Sover middag minst 2 timmar.
Men vågar inte ge Theralen på grund av alla biverkningar det kan ge.
Men klarar inte av att se mitt barn så ”sönderstressad”
Så alla föräldrar där ute kom med tips, alla tips är välkomna! ❤
Bör tillägga att barnet är 2 år!
Detta resulterar i 5-9 timmar sömn totalt under ett dygn. Detta har pågått i snart 5 månader.
Vi har vart hos två läkare. Första läkaren kunde inte hjälpa oss utan sa att detta var en fas.
Andra läkaren skrev ut Theralen..
Vi har provat Theralen i två nätter, barnet har sovit 8-10 timmar sömn under natten utan oroligheter. Vaknar och är glad utan en massa ryckningar, är kreativ under dagen och äter bra. Sover middag minst 2 timmar.
Men vågar inte ge Theralen på grund av alla biverkningar det kan ge.
Men klarar inte av att se mitt barn så ”sönderstressad”
Så alla föräldrar där ute kom med tips, alla tips är välkomna! ❤
Bör tillägga att barnet är 2 år!