Eh, ja? Jag biter ihop VARJE jävla dag och har också gjort det i hela mitt liv, vad tror du att det är jag inte förstår med det? Jag skulle aldrig ta upp det jag tagit upp här IRL eftersom jag vet att folk tänker precis så som det visar sig här.

Borde jag bita ihop ännu mer? Borde jag anstränga mig så mycket att jag kan låtsas att jag älskar sommartid? Borde jag förstå att man åtminstone inte berättar ens hyfsat anonymt på nätet om hur man egentligen mår bakom fasaden man visar upp IRL (som man ju ska göra)? För även då får man höra att andra minsann biter ihop bättre än du.

Du menar att du inte alls ifrågasätter något utan bara frågar utan någon värdering, men ändå återkommer du hela tiden till hur mycket bättre du är på att bita ihop.
Vad tråkigt att du inte kan läsa ett enda inlägg utan att gå i taket över vad som skrivs. Jag skriver ur min synvinkel. Du frågade mig. Jag beskrev hur jag gör. Jag har inte förutsatt att du inte gör, utan jag skriver hur jag gör, hur jag fungerar.

Jag har inte ens antytt att jag är bättre på att bita ihop, jag har skrivit att det är vad jag gör utan att ens ta för givet att du inte gör. Du har haft en anklagande attityd hela tiden och det kvittar vad jag skriver så läser du det som fan läser bibeln. Det du tar upp i inlägget nu har jag inte ens snuddat vi ens i tanken, det hart inte föresvävat mig!
Jisses, ta av offerkoftan någon gång och läs med neutrala glasögon!

Vad tråkigt att du inte kan läsa ett enda inlägg utan att gå i taket över vad som skrivs. Jag skriver ur min synvinkel. Du frågade mig. Jag beskrev hur jag gör. Jag har inte förutsatt att du inte gör, utan jag skriver hur jag gör, hur jag fungerar.

Jag har inte ens antytt att jag är bättre på att bita ihop, jag har skrivit att det är vad jag gör utan att ens ta för givet att du inte gör. Du har haft en anklagande attityd hela tiden och det kvittar vad jag skriver så läser du det som fan läser bibeln. Det du tar upp i inlägget nu har jag inte ens snuddat vi ens i tanken, det hart inte föresvävat mig!
Jisses, ta av offerkoftan någon gång och läs med neutrala glasögon!

Nej, jag frågade inte huruvida du biter ihop. Jag konstaterade att jag har svårt att förstå vad som är svårt för dig att förstå i det jag beskriver, samt att utifrån hur du beskriver hur det är för dig så verkar din kropp verkar ha lättare att acceptera tidiga mornar än min. Du svarar då mig att "Nej, jag biter bara ihop".

Hur tror du att ett sånt svar mottas? Hur brukar det mottas av någon som beskrivit sina svårigheter, när någon annan bemöter det som beskrivits att "äsch, jag har precis lika mycket besvär men jag biter minsann ihop jag". Brukar det mottas glatt och positivt?

Du är helt fri att bita ihop hur mycket du vill och leva med hur mycket sömnbrist du vill, och tycka att för dig spelar det inte någon som helst roll om du går upp kl 5 eller kl 9 om morgnarna. För du biter bara ihop. Men du kan inte förvänta dig att andra ska tolka det som ett positivt bemötande, och därmed är det svårt för mig att svara dig glatt och klämkäckt när jag inte upplever att du bemöter mig särskilt trevligt.

Nej, jag frågade inte huruvida du biter ihop. Jag konstaterade att jag har svårt att förstå vad som är svårt för dig att förstå i det jag beskriver, samt att utifrån hur du beskriver hur det är för dig så verkar din kropp verkar ha lättare att acceptera tidiga mornar än min. Du svarar då mig att "Nej, jag biter bara ihop".

Hur tror du att ett sånt svar mottas? Hur brukar det mottas av någon som beskrivit sina svårigheter, när någon annan bemöter det som beskrivits att "äsch, jag har precis lika mycket besvär men jag biter minsann ihop jag". Brukar det mottas glatt och positivt?

Du är helt fri att bita ihop hur mycket du vill och leva med hur mycket sömnbrist du vill, och tycka att för dig spelar det inte någon som helst roll om du går upp kl 5 eller kl 9 om morgnarna. För du biter bara ihop. Men du kan inte förvänta dig att andra ska tolka det som ett positivt bemötande, och därmed är det svårt för mig att svara dig glatt och klämkäckt när jag inte upplever att du bemöter mig särskilt trevligt.
Du har inte bemött mig trevligt alls oavsett vad jag skriver så vad spelar det för roll?

Det var en beskrivning om att jag har haft 45 år på mig vid att lära mig hantera situationen. HUR ska jag annars beskriva varför det är skillnad på oss? Att din kropp inte hanterar det och jag ser inte timmen som större svårigheter än en timmes förlorad sömn? Det kvittar vilka ord jag väljer så hittar du något att anmärka på, misstolka eller vända som något annat. Bara för att andra tycker att du gnäller och klagar och inte ska vara trött och liknande så tar du mig för samma när jag inte ens uttryckt mig på det viset. Du läser inte det jag faktiskt skriver utan bara det du tror jag skriver. Du antar ständigt i dina inlägg om mig. Nu tex att det inte spelar någon roll om jag går upp 5 eller 9 på morgonen för jag biter bara ihop. På Riktigt?! Du antar att jag har lättare att hantera tidigare morgnar än vad du har, det har inte slagit dig att jag försökte få fram att jag kanske har ett annat sätt att hantera det på som gör att det inte "verkar lika svårt"? För mig är bita ihop ett uttryck för att "bara göra, inte tänka".

Du är helt fri att tolka det som att jag anklagar dig för att du inte biter ihop och att jag är bättre än dig. Det säger mer om dig än om mig. Jag skrev hur jag gör för att stå ut med tidiga morgnar, hur jag hanterar det. Jag vet faktiskt inte hur jag ska beskriva hur jag gör annars, för det är ta mig fan för mig att bita ihop att stiga upp på morgonen, att inte kunna sova och att alltid vara trött. Att samhället är baserat på att allt börjar på morgonen, tidigt. Om jag trivs med det? Nej. Om det är kul? Nej. Om jag är morgonmänniska eller lite av varje för att jag stiger upp på morgonen och inte segar hela dagen? Nej. Mitt sätt att hantera det är att acceptera, bita ihop och bara göra, ta mig igenom. Det är det som fungerar bäst för mig. Det har jag varit jäkligt tydlig med också. Det är givet att det inte fungerar för alla.
Men det är rätt trist att jag inte kan få använda vissa ord och förklara hur jag gör i en sådan här diskussion när det kommer upp, för att någon kan ta åt sig, när det inte alls är menat så.

😳

Är det så för dig varje morgon?

Inte varje morgon nej, men det har varit många mornar under åren när jag var yngre. Men med åldern så har jag fått både lite kortare sömnbehov överlag (förutom när jag var i väggen, och när jag närmar mig den igen) och att morgnarna är lite lättare nu. Dålig i magen är jag ofta fortfarande om jag går upp (för) tidigt, men spyr inte så ofta längre. Men skulle jag behöva gå upp kl 5 varje dag så skulle jag behöva ta med i planeringen att det kan komma tillbaka, och se till att det finns tid för det.

Liknande trådar

Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 076
Senast: MiniLi
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 726
Senast: Sirap
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Grazing
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
8 022
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka