Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!
Ja juste, din kille och Emil har samma dag - fast Emil blir 7 månader
Det är en bra dag eller hur
Ang. det där med ligg-och sittdel på vagnen; Vi bytte när Emil var 4-5 månader tror jag, men vår sittdel är vänd mot den som kör, med fullt liggläge så det var ju inte så stor skillnad.
Nu sitter han gärna och tittar sig intresserat omkring, sover gör han inne nuförtiden
Förstår att du tvekar om den är vänd åt andra hållet...
Härhemma har vi nog fått en släng av något sorts magvirus, Emil kräktes häromkvällen, och kvällen innan hade han feber...jag har mått illa också, och haft ont i magen...
Blää, nu vill vi vara friska!
Annars kämpar vi på med maten..svårt tycker jag, Emil vill mindre och mindre amma nu, det går om han är vrålhungrig typ, men annars bara skriker han!
Och det är ju bra, att han själv lägger av menar jag, men det som inte är bra är att han inte äter så bra av annan mat heller...Gröt går ganska så bra, och några fruktpuréer, men grönsaker är inte så poppis alls!
Nu vet jag väl att han knappast svälter, men man blir ju så nojjig..
Bitar i maten tål han inte heller, minsta yttepyttebit och han kräks direkt!
Att få honom att dricka är också svårt, några klunkar går i och kanske det räcker men ändå..
Ni råkar inte ha några bra tips?
Förutom det så är han en otroligt glad och go liten kille, underbar på alla sätt och vis.
Han blir mer och mer rörlig, rullar både hit och dit och sitter ganska så stadigt också. Men krypa och sånt har han inget intresse av för tillfället, så det väntar vi lite med!
Han ligger här brevid mig på sängen nu och somnade till precis, lilla Trötter
Tror det är första gången han bara somnar sådär mitt i alltihop..