Sv: Sommarmammor 2010
Ja, precis - man får en massa pengar om barnet blir sjukt eller dör. Men är pengarna problemet i det läget? Om mitt barn dör, så tror jag inte 10 000 kronor kommer göra varken från eller till i det läget. Det är ju inte begravningskostnaderna som kommer göra mig ledsen ändå i det läget.
För egen del har jag redan liv- och olycksfallsförsäkring, så jag har redan ett fullgott skydd. Så tandskador t ex är ju helt irrelevant - barnet har inga tänder, och mina egna är redan skyddade av min vanliga försäkring.
Dessutom - hur var det nu, vari bestod de stora kostnaderna om bebis är kvar på neonatal i 8 veckor?
Tycker mest det låter som ett sätt att tjäna pengar på oroliga mammor, faktiskt. I övrigt täcker ju den vanliga försäkringen väldigt mycket av det där.
saxat från mitt försäkrinsbolag
Ingår i Gravidförsäkring - grundskydd
Medicinsk invaliditet
Ersättning upp till 400 000 kronor om barnet eller mamman invalidiseras på grund av olycksfallsskada.
Om du tecknar utökat skydd gäller barnets försäkring även vid invaliditet orsakad av sjukdom och ersättningen höjs upp till 600 000 kronor.
Klart vanprydande ärr
Ersättning enligt fastställd tabell om barnet eller mamman får klart vanprydande ärr på grund av olycksfallsskada.
Om du tecknar utökat skydd gäller barnets försäkring även för ärr orsakade av sjukdom.
Dödsfall
Ersättningen är 10 000 kronor. Försäkringen gäller för barnet oavsett dödsorsak och för mamman vid dödsfall genom olycksfall.
Om du tecknar utökat skydd gäller försäkringen för mamma och pappa/partner även vid dödsfall orsakat av sjukdom.
Läke- och resekostnader
Försäkringen ersätter nödvändiga kostnader för barnets eller mammans olycksfallsskada, inom tre år från skadetillfället.
Tandskador
Försäkringen ersätter nödvändiga kostnader för tandskada genom olycksfall, inom fem år från skadetillfället. Gäller både
för barnet och mamman.
Krisbehandling
Högst tio behandlingar per familjemedlem
JAG tycker att det är MYCKET som ingår utan att kosta?!?!? Sen har jag ju eg inte koll på vad som ingår i den svenska sjukvården utan att vara försäkrad iofs.... Varför vara utan???
Jag har allt hemma försäkrat- varför skulle man då inte ta en gratis försäkring som man förhoppningsvis slipper använda...
Ja, precis - man får en massa pengar om barnet blir sjukt eller dör. Men är pengarna problemet i det läget? Om mitt barn dör, så tror jag inte 10 000 kronor kommer göra varken från eller till i det läget. Det är ju inte begravningskostnaderna som kommer göra mig ledsen ändå i det läget.
För egen del har jag redan liv- och olycksfallsförsäkring, så jag har redan ett fullgott skydd. Så tandskador t ex är ju helt irrelevant - barnet har inga tänder, och mina egna är redan skyddade av min vanliga försäkring.
Dessutom - hur var det nu, vari bestod de stora kostnaderna om bebis är kvar på neonatal i 8 veckor?
Tycker mest det låter som ett sätt att tjäna pengar på oroliga mammor, faktiskt. I övrigt täcker ju den vanliga försäkringen väldigt mycket av det där.