Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Fast bara 80 kr/dygn i så fall, och det är ju i princip matkostnaden. Man får ligga inne uppåt ett halvår för att det verkligen ska bli pengar, och det är ju rätt ovanligt.

Absolut. Och det inte heller därför jag har tecknat försäkring. Som jag tidigare sagt :)

Funderade också på om det var för att man lixom rör sig mer med hästen, eller vad man ska säga... Att man inte har lika mycket fokus heller, utan mest sitter å väntar på att hästis ska bli varm... Första travstegen är inte heller jättebekvämma måste jag säga. Men det blir bättre efter en stund. Så länge jag inte har ont efteråt känns det iaf inte som någon fara :)

Om du inte har problem att gå skulle jag skritta fram hästen för hand istället, finns ju ingen mening med att sitta och ha ont.

Smärtorna jag har haft har inget med koncentration att göra, det gör så satans ont att jag blir tvungen att avbryta och ta en paus tills de lagt sig igen. Så de är såpass skarpa att de bryter koncentrationen och fokuseringen man har när man rider aktivt. Och då brukar jag annars kunna rida till mig både skavsår och annat för att jag inte märker det när jag rider och är fokuserad på det, men den här smärtan ignorerar man inte!

Smart att leda fram hästen, haha! Det gjorde jag alltid förut, men nu har jag blivit laaaat och sitter alltid på... Idag blire promenix i ridhuset innan uppsittningen.

Jag känner efter väldigt mycket också... Dels för att jag håller på att överväga om det är värt att plocka ut tränare och betala massa dyra pengar eller inte. Jag skulle säkert kunna bita ihop och inte bry mig att det gör ont, men alla uppmanar hela tiden på att man ska lyssna på kroppen bla bla bla, så det är väl lika bra att försöka göra det. Vilket jag aldrig gjort förut, så det är ovant. Men, om det hade gjort så ont som du beskriver så hade jag nog inte kunnat tänka bort det nej...

Idag tänkte jag kräva lite mer av hästis, så vi får se vad jag pallar, och vad kroppen försöker säga...

Men om jag o sambo vabbar samtidigt har vi nog inte råd att bo kvar i huset typ.... Kanske tur att man föder på sommaren om något skulle gå fel...
Det finns en trolig risk att det blir så att min sambo får vara pappaledig och jag sjukskriven efter födsel om jag har otur... Man kan inte riktigt veta hur min kropp kommer att må efteråt, tyvärr :(

Visst- allt kan ju hända alla men i detta fallet finns det mer än bara otur inblandat.

Min erfarenhet när det gäller fysisk och mental påfrestning under graviditeten är att man inte behöver sitta och lyssna på kroppen, vill den säga nåt viktigt så skriker den så högt att man inte kan undgå att höra.

Så kroppen försöker inte säga så mycket, farligt blir det väl kanske om man tvingar sig till sånt som gör så ont att man får bita ihop ordentligt för att inte skrika högt av smärta. Om ens då, det finns en hel del marginal kvar.

Det är väl likadant under graviditeten som annars, man knäcker ju inte ett ben eller vrider axeln hur led utan att märka det, det gör rejält ont långt innan man går sönder på riktigt.

Däremot tycker jag kroppen är betydligt klenare och mindre tålig nu när man är gravid, sitta ner ett helt pass var ju ingen konst förut, men senast jag försökte med det krampade hela magen till den milda grad att jag var tvungen att göra halt tills det släppte igen.

Gör det riktigt ont kan du inte bita ihop och fortsätta som vanligt, det gör såpass ont att det påverkar koncentrationen. Men prova att rid ett riktigt tufft dressyrpass på egen hand, så märker du ju hur det känns. Ingen chans att du missar om du helt plötsligt måste sitta dubbelvikt av smärta, eller om varje steg som hästen tar känns som att någon skulle sticka en kniv i dig - så lomhörd är nog ingen.

usch, detta med pengar är ett ständigt problem!!!!!!!
man får ju hopas att allt går bra och funkar som det ska utan komplicationer.

om inte andreas hade varit med mig nere i Göteborg hade nog Matilda varit utan mor nu, för ja hade nog tagit mina saker och flytt långt, långt bort. när barna blir sjuka spelar pengar ingen som helst roll och det är helt otroligt hur mycket ens familj ställer upp med hjälp av alla de slag!

*kl*

Tittar in och vinkar lite! Är både roligt och "trist" att läsa hur ni har det! Saknar vår "bebis" (som aldrig var någon..) ibland, men har börjat ta nya tag nu! Snart dags för första äl (hoppas!). Hoppas att jag kan få vara med i höstmammortråden istället! I sommar ska jag istället hejja fram er och känna egna sparkar i magen! :)

Alltså- naturligtvis har man buffrat ihop pengar om ifall att. Vi leker bort ganska stora summor varje månad så det finns resurser om det skulle knipa. MEN är man shopoholic och materialistfasist så kan det ju vara skoj att kunna handla till det nya knytet :) Alltså är det ju bra om jag orkar det och sambon kan jobba en del iaf :)
Jag ser positivt på det hela- mår förträffligt nu så när som på lite nervkläm när jag stått o gått en hel dag. Kan inte klaga på något just nu :)

Tänkte på dig häromdagen- KUL att du orkar/vill titta in hos oss. Förstår om du är lite "avundsjuk" på oss så som du såg fram emot detta. Jag hoppas innerligt att det går bra för dig. Köp massor med ältester och kämpa på :) Heja Heja!!!

Jag har också tänkt mycket på dig och hur du har det, skönt att ni kan se framåt och jag håller tummarna för att du får börja hänga ordentligt i höstmammetråden! Men även här såklart ;)

Vi har hittat en bil vi ska köpa idag! Vi har bara en liten en idag och ska köpa en till som är större, hade tur att hitta en fin på annons till bra pris, så imorgon hämtar vi ut en postväxel och hämtar bilen, en Toyota Avensis -03. Vad har ni andra för bilar?

Det gick iaf bra, förutom att jag hade värsta flåset när jag promenixat med toto i 15 minuter. Var riktigt skönt att sitta upp och ta tyglarna och slippa känna sig som en helt otränad liten smurf ;)

Sitter iofs inte alls i traven längre, mest för att det är extremt obekvämt, inte så mkt för att det gör ont... Men rida lätt funkar och galoppen funkar på volt... Men min häst vill gärna att det ska gå lite fortare på långsidorna och då pallar inte musklerna riktigt att sitta tillbaka... Men det funkar att rida! Jag är glad! :)

Jag är också glad att det blir bebis på sommaren, det möjliggör för oss att vara hemma tillsammans i tre månader. Det ser jag som något oerhört positivt. Jag vägrar vara ensam om det här hela dagarna helt enkelt. Sen, när det gått tre månader så kommer det inte vara så nytt längre och då vågar jag förhoppningsvis ta hand om bebis själv ;)

Hejjar också på er!! Och tänker på dig också, som du kanske såg i hösttråden ;)

Jag blev påkörd med vår gamla v40 på motorvägen i våras, så den blev bara skrot. Då bestämde vi oss för att köpa en språjlans v70 istället, eftersom tankar på familj och barn hade börjat ta fart på allvar :) Dessutom har jag en bamsehäst, så jag ville ha en bil som verkligen får dra honom lagligt :)

Det är skönt att ha en bil som man vet inte borde gå sönder hela tiden, som den gamla gjorde :) Men hade inte sambo varit Volvofantast hade jag gärna köpt en Toyota. Min första bil var en Toyota, jag älskade den! :)

Jo vi gillar toyota vi också, har en sedan innan och våra föräldrar har också. De ligger lite högre i pris än volvo begagnat, som vi annars funderade på om vi inte skulle hitta någon vettig toyota. Vi funderade även på passat... Vi hade tänkt vänta lite med att köpa en till bil, men nu blev det inte så...

Idag har jag varit på lite extrakoll :) Tyvärr fick jag inte se räkan men den verkar må bra.
Hon klämde och kände på mig, frågade om det gjorde mer ont nånstans o så. Vad kunde jag svara- jag hade varit gnällig om jag sagt att det gjorde ont. Men när jag stått o gått länge är jag lite sleten i ryggen. Hon svarade inte riktigt på om hon tyckte att man skulle ha något bälte i förebyggande syfte hon heller....

Annars tycker jag tiden står still i veckoräcknandet men ändå hinner jag knappt blinka innan man går in i en ny jobbevecka. Tycker de borde ha samma rytm... hihihi

Håller med dig med veckoräknandet. Jag har tom flera gånger tappat bort vilken vecka vi är i, för att jag tycker att det borde gått fortare... Men magen börjar iaf bli riktigt stor nu. Tog bilder igår och då får man ju lite mer perspektiv när man ser det "utifrån"...

Jag tycker att tiden går fort för mig nu. Jag har också svårt att hålla koll på veckorna, men det är för att de rinner iväg...

Jag ska förhoppningsvis prova rida på fredag, en bekant undrade om jag kunde rida hennes häst då. Allt annat fixades så jag ska bara rida och jag hoppas att jag fixar det bra, mocka klarar inte ryggen min av.

*kl*

Igår lyckades sambon få känna lite buffar utanpå magen. Det är lite kul att de känns på utsidan också nu. Har varit ett väldigt sprattlande där inne på sistone, och magen börjar kännas mer ivägen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka