Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Japp, vi väntar en liten vild tjej. Hon var verkligen sjövild i början :love:
Nytt BF blev 22/6, så det kanske blir en liten midsommarbebis. Vår lilla tjej somnade (eller blev passiv iaf) efter en stund hon också så det beror väl på i vilken fas man kommer in kanske?

Nu ansluter jag väl mig hit då. :D Kör dock med anonymt nick ett tag iaf då jag inte alls är säker på att få behålla det.

Förhoppningsvis ska våran 4-åring äntligen få ett syskon!! Efter 2 missfall och sedan en cysta så är jag nu gravid på nytt, BM 20 september... Jag är jätteorolig för att det ska gå fel igen, orkar inte mer sådana sorger känner jag. Men jag hoppas verkligen att det kan få bli ett litet syskon den här gången!

Trots att det är väldigt tidigt känner jag mig tämligen gravid, mår illa och kräks, öm i brösen, kissar hela tiden, hemska humörsvängningar, lätt molvärk i ligamenten och jag känner redan av fogen fram. :crazy: Men det kan jag ta, bara det blir bebis och inte missfall!

BF 20 september ska det förstås vara, inte kan jag skriva heller :o ;)

5 fulla veckor i morgon... Har extremt regelbunden mens och äl, så det torde vara tämligen korrekt räknat... Nu vill jag bara att tiden ska gå snabbt snabbt så att den mest riskabla tiden är över snart.

För varje misslyckande, har liksom längtan efter ett barn till förstärkts ytterligare, och nu bubblar det verkligen över. :grin: Högsta önskan just nu är ju att den där ytterst lilla cellklumpen där inne, ska få fortsätta utvecklas och komma ut till oss så småningom! :love:

Bah! De flyttade minsan mig 5 dagar denna gång trots att jag hade stenkoll på ÄL och testade positivt 6 dagar före BIM... Jag tror inte på de där nymodigheterna :angel:

Fast sonen kom ju nästan prick prick efter UL och då hade jag ingen koll alls... Typ jag hade mens i mars och han är tillverkad i maj. Ungefär den kollen hade jag då.

Nu börjar ju tråden dö här... haha

Tar för givet att alla mår bra eller har gett upp hoppet om förslag på att bli bättre ;)

Själv har jag just nu en enorm shoppinglängtan till den lille- kanske fortfarande lite tidigt men men... hur mycket har ni andra ordnat?
v23 imorgon- längtar till 33 ;) Tycker tiden går långsamt...

Inne på den 23:e veckan och det är livat i magen. Vi börjar ana ett vilt personlighetsdrag hos Iseline. Underbart att vara en del av detta!

Jag har gått ner till deltid, arbetar 3 dagar/vecka och det har gjort att jag mår mycket bättre. Ett stillasittande arbete är inte det bästa för min del. Så, när man får mixa mellan aktivitet, utevistelse och vila mår kroppen och baby som bäst. Men oj, vad magen har växt sista veckan!

Själv har vi inte inhandlat något. Vi kommer att få en hel del av nära och kära då de skänker bort efter sina egna barn. Egentligen är det enbart barnvagn vi behöver till att börja med.

Jag fortsätter iaf må bra som jag gjort hela tiden :)

Det vi har köpt är ett babyskydd som vi kom över till bra pris, annars inget annat. Jag funderar på om det börjar bli dags att kika på syrrans barnvagn och kika efter en mjuklift till den kanske. Samtidigt känns det fortfarande väldigt avlägset... Jag blev dock lite sugen på att köpa något litet klädesplagg nu när vi vet att det är en tjej. Behöver inte vara ett tjejigt plagg, men det känns som att vi vet mer om den lilla nu så att man skulle våga sig på det.

Sambon var förresten jättegullig idag och satt och kikade på gravidkläder åt mig :)

Hihihi- jag har faktiskt handlat lite kläder till Räkelina- just för att det känns så verkligt nu när man har "kontakt" med varandra... Jag bestämde mig för att sluta måla fan på väggen helt enkelt- händer det ngt nu får ngn annan bli lycklig över sakerna....
Jag är extremt pysslig och skulle vilja boa upp med allt nu- och att det bara var en månad kvar till BF.... Vadå otålig- vad menar ni???

Jag har inte handlat nåt, men det är nog mest för att jag tycker det är så tråkigt. Mannen surfade lite efter barnvagnar nån kväll för några veckor sen, men det är också allt. Jag tycker bebissaker är rätt tråkiga, jag har aldrig varit särskilt bebisintresserad, och hittills har graviditeten inte gjort mig mer intresserad.

Njuter annars just nu mest av att jag äntligen mår rätt bra, och slipper bli påmind varje sekund om att jag är gravid. Barnet behöver ju ingenting nu, så för dens skull behövs inget handlas i det här skedet, det blir det gott om tid till sen om man skulle få lust. Kunde jag bara slippa foglossningarna också skulle allt vara perfekt!

Bebisen är rätt livad också, känns som att man har en liten alien därinne.:cool: Men det är ju kul att den är pigg, och så behöver man inte oroa sig för att den inte mår bra.

Haha! Så kände jag också innan UL. Men nu vill jag bra bli färdig... Tycker det är omständigt att kläderna ätt trånga, konditionen som en flodhäst. Men jag ska inte klaga. Jag mår väldigt bra just nu...

Jag för min del mår som innan, en hel hög symptom men de är såpass lindriga att jag inte alls vill klaga på dem, bara vara glad att jag är gravid. :love: Och maken är jätteglad över en kommande bebis också, det känns toppen. (det enda som jag vill klaga på, är att jag gör av med en hel rulle toapapper/dygn. Känns inte så meningsfullt :angel: )

Annars är min oro över MF lika stor (och lär väl så vara fram till RUL är avklarat ungefär...:crazy:). Jag tänkte ringa BM nästa vecka tror jag och boka inskrivning, men vill få till ett VUL då också, för att få vara säker på att det är ok där inne. Känner att jag behöver veta det för att orka...

Efter de här två missfallen och en otroligt jobbig graviditet med förra barnet (sjukskriven från v 8-9 nångång till v 42 fulla, sjukhus i perioder och därtill horribel foglossning från v 12. Som inte gick över efter förlossningen, och så en förlossninsdep. som varade nästan 1 år på detta. Blir det samma sak den här gången så har jag ju dessutom ett barn hemma som behöver sin mamma...) är oron över den här graviditeten ganska omfattande kan man väl säga. Allt som kan lindra oron (VUL, samtal, jag vet inte vad mer) är mer än välbehövligt, men hur ska jag få BM att förstå och hjälpa mig på bästa sätt? För jag kommer nog behöva all hjälp jag kan få. Vill otroligt gärna ha det här barnet, men det känns (och kommer att kännas) rätt tufft samtidigt.

Hejsan. Har inte skrivit här på ett bra tag, har haft sjuka barn och plugg upp till taknocken.....
Var iallafall in på kub-ultraljud i tisdags och fick bra siffror.
1:5500 på Downs och 1:20000 på de andra kromosomfelen.
Fick ju dessutom se bebisen som verkligen levde rövare....;)
H*n sprattlade, vände ryggen åt oss, vinkade med händerna och sparkade med fötterna. Allt såg bra ut än så länge och jag blev flyttad åt "rätt" håll och gick från v 12+6 till v 13+3. Så BF är nu 24:e juli istället för den 28:e. :bump:
Ska ju in på vanligt ul också, antagligen i slutet av februari.
Magen växer så det knakar....Har dock ändå bara gått upp 4 kg. Har ju gått upp mastodontmycket under de andra graviditeterna,mellan 25 och 35 kg.
Annars är jag fortfarande supertrött. Pluggar mycket fysik nu. :(
Längtar tills det är klart och vi har VFU så man kan slippa prov ett tag....
Hoppas ni andra mår bra.

Haha! Så kände jag också innan UL. Men nu vill jag bra bli färdig... Tycker det är omständigt att kläderna ätt trånga, konditionen som en flodhäst. Men jag ska inte klaga. Jag mår väldigt bra just nu...

Fast jag har ju redan gjort ultraljudet, och det ändrade inte så mycket, den stora skillnaden var ju att man kunde pusta ut, inga komplikationer eller fel, utan jättenormalt barn och jättenormal moderkaka.

Sen håller jag verkligen med om att detta med att vara gravid inte är nån höjdare, men jag mår åtminstone lite bättre nu än jag gjorde de första fyra månaderna, och det känns ju lite hoppfullt i alla fall. Även om klumpighet, flodhästandning och foglossningar består. Det ska bli skönt när det är över, men samtidigt har jag extremt mycket att göra på jobbet som helt enkelt måste bli klart innan barnet föds, så det är med lite dubbla känslor man ser veckorna ticka.

Du låter som jag känner mig, och ffa kände mig... Jag har börjat gilla tanken med en lite bebis nu och längtar faktiskt riktigt mycket tills hon kommer. Trots att jag inte har några nämnvärda besvär med själva graviditeten.

Har också börjat förstå att jag ju faktiskt inte ska jobba särskilt mycket från mitten/slutet av maj tom februari nästa år! Det är ju hur länge som helst. Det ska bli spännande och se vad man kommer göra hela dagarna...

Jag har också blivit mkt mer sugen på å köpa grejer, även om jag och sambo inte har riktigt samma smak och åsikt vad vi ska ha för saker till henne... Jag har bla hittat ett mönster på spjälskydd å sånt med en liten åsna på, men se där går gränsen för min sambo, inga hästar här inte! Det får hon pyssla med om hon tycker att det är kul sen... (Han är lite fedup på allt mitt snack och pyssel kring min lilla häst...) Men vi köpte iaf små sockor och en liten mössa på Benetton förra veckan. Hon i butiken sa att just dom sockorna var superbra för dom ramlar inte av. Så vi får se, om hon nu behöver sockor i juni...

Åsså har vi ju problemet med vagnen... Men men, det får lösa sig... Jag har iaf blivit skadad och kollar vad ALLA har för vagn ute på stan ;)

Jag gillar också idén med en bebis jättemycket, och ser väldigt mycket fram emot att vara hemma med den. Annars skulle jag aldrig i livet utsatt mig för det här, finns som jag ser det inga fördelar med graviditeten utom just att det blir ett barn på slutet. Så har det varit hela tiden, det är ju längtan efter barnet som gör alltihop värt det.

Men jag har ingen som helst lust att shoppa saker åt den redan nu. Har inte ens tittat åt några barnkläder.

Det är ju inte riktigt samma sak.

Jo, men jag menade att jag också mådde dåligt i början, men att det har börjat lätta nu... Vilket har resulterat i att jag faktiskt har börjat längta lite också. Gjorde jag inte i början, för jag är inte en person som längtar efter något egentligen, speciellt inte om jag vet att det kommer komma...

Känner igen mig som du säger också, att UL inte gjorde någon skillnad, utan det är nu när jag inte mår så gräsligt dåligt längre som det känns mer inspirerande att planera för inköp och sånt. Och där skiljer vi oss uppenbarligen :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka