Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Hihi! Ödlan... hahaha. Min sambo kommer nog gilla det, måste berätta att du kallade den så.
Sjukt eg. Att man kan se så mycket därinne.

Någon här som har funderat på 3D ultraljud???

Nä, jag tyckte det räckte bra med vad man fick se på RUL. Man såg ju att det skulle bli en bebis och att den hade alla kroppsdelar som den skulle, det räcker. Tids nog hinner man nog glo sig mätt på bebisen! :D

Jag hade precis som du i början, inga tecken alls egentligen förutom det obefintliga flåset och den grymma tröttheten...

Vi funderade på det först. Då skulle vi få åka till det lite större sjukhuset som ligger ca 1½ timme ifrån oss. Efter att vi hade varit på det ordinära UL blev vi mer än nöjda. Det blev 3 bilder - där en bild visar en liten tjej som 'suger på tummen'. :D

Är det fler som drömmer galet mycket?

Skoja inte!!! Galet vad jag drömmer, om allt möjligt. Men inte så himla mkt gravidrelaterat. Mer relaterat till vad jag såg på tv kvällen innan... Så natten till måndag drömde jag om grov organiserad brottslighet... haha...

Skoja inte!!! Galet vad jag drömmer, om allt möjligt. Men inte så himla mkt gravidrelaterat. Mer relaterat till vad jag såg på tv kvällen innan... Så natten till måndag drömde jag om grov organiserad brottslighet... haha...

:rofl:

Grov brottslighet? Medverkade du möjligen? ;)

Samma här! Inte speciellt mycket graviditetsrelaterat här heller, men ack vad drömmarna är verkliga.

Igår natt drömde jag att jag såg NY uppifrån.
Tre tåg kraschade ihop från olika håll och det var kaos överallt. Skadade människor, döda människor men också massor av människor som hade klarat sig fint och som var oerhört tacksamma för att de undkommit. Det var så verkligt!

Ja, såg första Johan Falk-filmen i söndagskväll... När jag vaknade var det som att man sett filmen hela natten ;)

Läskigt med sådär läskig dröm... Även om mardrömmar ju faktiskt kommer oftare nu också... Mycket mera drömmar än vanligt helt enkelt...

Jag drömmer också hur mycket som helst, och verkliga drömmar är det. En natt drömde jag hela natten att sambon var dryg som fasen, jag var tom sur på stackarn när jag vaknade och han förstod ingenting.

*kl*

Helt onödigt men IDAG har jag gått halva tiden. Dygn 140 :)
Går in i v 21 imorgon....
Känner Räkelina ganska ofta me nu =D

*kl*

Helt onödigt men IDAG har jag gått halva tiden. Dygn 140 :)
Går in i v 21 imorgon....
Känner Räkelina ganska ofta me nu =D

Inte alls onödigt information tycker jag :)

Inne i v. 22 - 132 dagar kvar tills beräknad 'nedkomst'.
Var hos barnmorska igen för kontroll igår, eller Jordmor som det heter i Norge - och hjärtslagen var fina. Magen växer och man känner liv.
Tjejen är en vilding!

Idag tar jag en utav hundarna, tjejen i magen och tar tåg från Norge till Sverige för att ha lite 'semester' några dagar på gården 'hemma'. Underbart!

Härligt! Jag är i v 19 nu och ser framemot mitt UL på måndag :)
Var på en "v.20-träff" hos MVC igår, har ni haft något sånt där ni bor? Det var en träff där de runt v 20 träffades och diverse graviditetsfrågor diskuterades, ganska givande faktiskt.

Nä- nåt sånt har vi inte här. Lite tyvärr- men jag har ju BUKE :)
Jag har bara träffat min barnmoska v 8-9 på inskrivningen. Jag ringde nu efter RUL och fick en tid v 25. Jag sa att jag haft lite känningar av att jag varit trött och yr o funderade på att kolla om jag hade järnbrist men då fick jag till svar att jag kunde börja med tabletterna i vilket fall. Känns lite så när man går på extrakoller för att jag var sjuk innan i precis samma symtom. Men jag mår bra nu- annars hade jag nog bett om ett extra prov.
Ska till specläkare igen v 24. Får kanske en liten glimt då med :)

Jag ska gå på en sån, om ett par veckor. Har inga jätteförväntningar, men det kan säkert bli intressant. Vad pratade ni om på er träff?

Vår BM frågade vad vi ville ta upp och skrev upp det på en tavla och gav förslag på mer som folk brukar undra över. Sen gick hon igenom ämne för ämne och vi hade någon liten diskussion, det var hela tiden öppet för frågor eller undringar. Jag tyckte som sagt att det var rätt givande.

Det var väl allt från foglossningar, yrsel, illamående, stress, lite kost & träning till "pinsamma" frågor och undringar som hemorrojder (stavas??), åderbråck och inkontinens. Vissa ämnen lite mer djupgående än andra, beroende på hur intresset var. Jag hade inte haft en tanke på mycket som togs upp (de "pinsamma" jag nämnde bl.a.) och fick dessutom veta att huvudvärk var väldigt vanligt i graviditeten fram till runt v 20 och man vet inte varför. Jag har haft hur mycket huvudvärk som helst så det var intressant för mig.

Intressant träff! Mig veterligen har inte min mvc denna sammankomst, även om det skulle varit intressant att vara med på ett sånt... Men jag säger som föregående, tur att man har buke å diskutera på ;)

Alla dom där "pinsamma" sakerna är ju dock grejer som man verkligen knappt pratar om... Iaf inte såhär innan det händer... Jag förtränger nog, dels för att jag har förlossningsåååångest och dels för att det verkligen tar emot att prata om...

Någon mer än jag som är övermänskligt trött??? Jag har inte orkat åka ut till stallet sen i söndags... Idag ska jag dit å filma, det känns tom jobbigt... Men kul samtidig... Men guuuu vad trött jag är! Säkert järnbrist, funderar på å köpa något tillskott. Kan man börja äta sånt trots att man inte vet vad värdet är på? Kan man få för mycket järn?

Ska till BM den 26e för nya provtagningar, men känner väl att jag skulle vilja bli piggare innan det... Sitter på jobbet och nyper mig runt ögonen för att inte somna... zzzzznark....

Inte nu, men sådär var jag i princip hela tiden de första fyra månaderna. Det var hemskt, kände mig vaken kanske två-tre timmar per dygn, resten antingen sov jag eller var så trött så att ögonen gick i kors. Det hjälpte inte att vila, jag var lika trött ändå. Fruktansvärt.

Ja den var faktiskt bra, lite saker undrade man själv över och annat fick man veta att det finns en risk att det kommer och att det inte är ovanligt.

Tröttheten hade jag som Mabuse tidigt i graviditeten, men även den sista veckan (förutom idag, peppar peppar) har jag varit grymt trött och somnat när jag har kommit hem i typ två timmar och inte orkat något. Järn tror jag inte att det är någon fara att ta, du kan ju börja med att ta kanske varannan, var tredje dag och se om det ger resultat?

Vi gick föräldrautbildning precis i någon av de sista veckorna. Det var en heldag med bara en lunchrast. Mycket lyckat med åtta höggravida kvinnor som knappt kunde sitta och som var pissnödiga var femte minut :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka