Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

:bump:

Nu har vi varit på RUL. Allt såg bra ut! :)

Vi fick även bekräftat att det var en tjej, vilket vi ju visste innan.

Hon sa att allt såg normalt och bra ut, vilket kändes skönt. Frågade om vi hade några frågor och jag var helt nollställd. Vad ska man ha för frågor?? Kände mig helt lost verkligen... Har jag missat att fråga något nu?

Fick med fem bilder också. Jättefina profiler och så en på dom små fossingarna. Nästan så jag faktiskt tycker att hon är söt ;)

Blev flyttade en vecka framåt också, till 5 juni. Helt ok för min del, då kan mannen vara hemma hela sommaren tillsammans med oss, utan att behöva hoppa in å jobba några dagar. Så hoppas hon håller sig till det datumet :)

Ser fram emot att höra vad alla ni andra som också ska på RUL i veckan, får för erfarenheter! :)

Senast ändrad:

Skönt att allt såg bra ut och skoj med bra bilder!

Jag hoppas att jag inte får ett senare BF efter UL, men risken är väl stor... Vi ska nämligen ha släktträff nästan en månad efter mitt nuvarande BF och nu har jag iaf en förhoppning om att kunna vara med, men blir det senare så är det väl mer tveksamt om jag iskallt räknar med att gå över 2 veckor. Antar att "time will tell".

vad skönt att allt gick bra på RUL..

Själv längtar man som bara den tills man får göra ett UL.. ska bli så spännande.

Dock ska vi nu i slutet på Januari Lyssna på den lilles hjärtljud, snacka om att man är nervös....

Jag har också varit på ultraljud nu, hade inte heller så mycket frågor. Var första gången jag såg den lilla och kunde mest bara le och skratta lite när den sprattlade omkring.

Det är med största sannolikhet en liten pojke i magen som såg helt frisk och normal ut :D

*KL*

Hoppar av tråden då vi efter ett besök på akuten i förra veckan fick reda på att vi drabbats av en ofostrig graviditet, så idag har jag varit inne på operation för skrapning. Allt har gått bra, men ett juni -10 barn blir det inte tyvärr.

Jag lider med er.

Jag ade ingen aning om vad det var utan var tvungen att googla och jag är så ledsen för eran skull.

Massor av styrkekramar.

:( Vi som skulle ha tävling.... Nu blir jag ännu mer nervös för mitt på fredag...

Stackars stackars ER- jag önskar er ALL lycka nästa gång...

Tack alla för er omtanke. Det har varit omtumlande och sorgefyllt, men nu känns allt mycket bättre. Nu är vi på andra sidan och snart kommer kroppen igång igen och vi kan börja försöka, även om det känns lite tajt att det skulle bli en 2010 bebis.

Enligt hon på kvinnokliniken i krstd så är detta väldigt ovanligt att man går så långt med. De ser det bara ett par gånger/år, så då är det nog ganska lugnt för dig.. ;)

Jag var inne akut i onsdags för mina blödningar och det visade sig vara helt normala blödningar från livmodertappen så vi skulle bara kolla till bebisen. Jag kommer ihåg hur "självklart" det kändes när hon sa att allt såg ut som en vanlig graviditet, det finns bara inget foster. Jag har ju varit så nojjig och haft svårt att ta in detta med att allt varit ok. Ibland ska man bara lita på sin intuition. En positiv sak är ju att jag kommer få göra ett tidigt vul i v.8-10 nästa gång för att se att allt är som det ska. Då kan man gå på det innan inskrivningen.

Skönt att du tar det så bra. Jag hoppas verkligen att allt fungerar så fort som möjligt och att det finns en liten räka nästa gångnär ni också får tjuvkika :)
Jag känner allt knölen i magen och har ju inte tappat en droppe blod på hela tiden så förhoppningsvis är ju allt som det ska här...
Håller tummarna för er!!!

Min kusin och svägerska fick ofostrig graviditet SAMTIDIGT. Bara någon veckas mellanrum. Sen blev båda gravida igen SAMTIDIGT! :D Så solen lyste på oss alla året efter. Vi tre fick barn med bara några månaders mellanrum! Lycka till nästa gång!!

Whiii! Idag har jag varit på RUL- Räkan är troligtvis en Räkelina som ska titta ut en dag tidigare än beräknat- alltså 2/6.

Allt såg super ut- SÅ SKÖNT! v20+1 idag- bara hälften o lite till kvar.... hihihi

Vad roligt! Grattis EmelieR! Vi lyckades nästan springa på varandra idag också (för visst gör du rul på csk?) då jag ännu en gång besökte akuten.. Denna gång har jag fått lära mig hur det känns att ha värkar också, ingen höjdare, men man glömmer smärtan fort när den försvinner!

Jag är verkligen glad för alla andras skull när allt går bra för er! Kommer nog smyga runt i kulisserna här iaf trots att vi tidigast blir vinterföräldrar nu...

Vad roligt och skönt att allt såg bra ut! :)

Vi fick också bekräftat på RUL att det var en tjej, syntes väldigt tydligt för oss. Men som sagt, vi visste ju med väldigt stor säkerthet redan innan. Skulle dock blivit förvånad om tanten med gelén hade sagt att det var en kille...

Vi kommer ju få våra pluttar nästan samtidigt :) Det börjar verkligen bli på riktigt nu... Har fått för mig att jag har kännt lite idag på kvällen, men jag vågar/vill inte tro att det är lilla grodis, eftersom det kanske bara är bubblor som bubblar omkring ;)

Har köpt mina första mammakläder nu också. Ett par mamalicious jeans och en tröja, kommer typ bosätta mig i de kläderna, superskönt att ha hög mudd över magen när det är såhär himlans kallt ute :)

Har lite smått börjat köpa lite kläder också, men bara när jag hittar grejer till oslagbara priser...

För att inte tala om vagn, det har vi börjat kika på nu... Sambo har så gott som bestämt vad vi ska ha för nån, men jag är lite mer öppen i sinnet ännu ;)

Hur är statusen för alla er andra? Hur långt har ni kommit i planeringen inför sommarens äventyr?

Jag måste köpa ett par byxor till helgen, kommer inte någon av de jag har längre, så det är inte så mycket att välja på.

Min man har tittat lite på vagnar, och vi är rätt överens där, kommer köpa en såndär liten tre-i-en vagn där man kan ha både liggvagn och sittvagn i samma ställ. Eftersom vi bor i lägenhet är det jätteviktigt att vagnen inte tar så stor plats.

Och sen har vi börjat planera en del med jobbet runt föräldraledigheten.

Saker till barnet har vi inte ens tittat på än, jag är ju bara i femte månaden, och vi kommer nog inte köpa så mycket innan barnet är fött, det får vänta till senare. Vi har dock börjat fundera lite mer seriöst på namn, är ganska säker på att det blir en pojke, men vi har flicknamn också för säkerhets skull.

Har tyvärr fått fruktansvärt ont av foglossningarna (blev inte bättre av att jag åkte av med buller och bång nyligen, fy satan vad ont det gör att slå i höften ordentligt när man har foglossningar), samtidigt som min chef är på mig och stressar att jag måste jobba stenhårt fram tills barnet är fött, hon räknar med att jag jobbar fram till förlossningen, och är tillbaka på jobbet igen efter sommaren, tre månader efter barnet är fött ungefär, så det känns lite jobbigt. Så huvudfokus för mig just nu ligger på att försöka få kroppen att funka och bli lite mer smärtfri så att jag kan jobba mer. Ska bli så otroligt skönt när det här är över, man kan fokusera på bebis och slippa smärtor och jobbstress.

Bebisen mår bra annars, har känt rörelser sen några veckor tillbaka, och på RUL idag så var den supernormal, inga avvikelser alls. Skönt!

Känner igen det där med jobbet. Min chef spelar sympatisk, men i själva verket tycker hon att jag har satt henne i en jobbig sits med att skaffa barn just nu... Hon vill bara verka så politiskt korrekt... Jag och sambo ska dock dela lika på föräldraledigheten, så jag räknar inte med att vara hemma så mycket längre än tills nästa årsskifte, det har iaf tagits emot glatt på jobbet ;)

Vi har mest köpt kläder när vi har snubblat på bra grejer till bra priser. Bla ett startpaket från Lingon&Blåbär som var prisvärt :)

Peppar peppar så har jag ännu inte fått problem med bäckenet... Rider på som vanligt, men hoppar inte längre, för att försöka undvika avfallningar... Skulle tycka det var väldigt obehagligt... Höll på å halka omkull igår och började nästan gråta för jag blev så rädd... MES! Så, jag håller mig till dressyrpass och lugna utepass på söthästen :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka