Sv: Sommarmammor 2010
Jag måste köpa ett par byxor till helgen, kommer inte någon av de jag har längre, så det är inte så mycket att välja på.
Min man har tittat lite på vagnar, och vi är rätt överens där, kommer köpa en såndär liten tre-i-en vagn där man kan ha både liggvagn och sittvagn i samma ställ. Eftersom vi bor i lägenhet är det jätteviktigt att vagnen inte tar så stor plats.
Och sen har vi börjat planera en del med jobbet runt föräldraledigheten.
Saker till barnet har vi inte ens tittat på än, jag är ju bara i femte månaden, och vi kommer nog inte köpa så mycket innan barnet är fött, det får vänta till senare. Vi har dock börjat fundera lite mer seriöst på namn, är ganska säker på att det blir en pojke, men vi har flicknamn också för säkerhets skull.
Har tyvärr fått fruktansvärt ont av foglossningarna (blev inte bättre av att jag åkte av med buller och bång nyligen, fy satan vad ont det gör att slå i höften ordentligt när man har foglossningar), samtidigt som min chef är på mig och stressar att jag måste jobba stenhårt fram tills barnet är fött, hon räknar med att jag jobbar fram till förlossningen, och är tillbaka på jobbet igen efter sommaren, tre månader efter barnet är fött ungefär, så det känns lite jobbigt. Så huvudfokus för mig just nu ligger på att försöka få kroppen att funka och bli lite mer smärtfri så att jag kan jobba mer. Ska bli så otroligt skönt när det här är över, man kan fokusera på bebis och slippa smärtor och jobbstress.
Bebisen mår bra annars, har känt rörelser sen några veckor tillbaka, och på RUL idag så var den supernormal, inga avvikelser alls. Skönt!