Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

*KL*

Åhh, jag blir såå jävla trött på dessa blödningar! Fick svar från min bm att de småblödningar som jag haft inte ska vara någon fara, men hon skulle självklart fixa läkarkontakt om jag var väldigt orolig, vilket jag inte är egentligen... Jag har ju inte haft ont alls! Nu imorse kom det däremot mer blod, mer så att det rann och det var riktigt färskt.. Funderade på att åka in och kolla upp, men det gör ju fortfarande inte ont och det har slutat blöda nu.. Men blöder det imorgon med så åker jag in akut! Jag vill veta vad de är som blöder! Det är ju iof bara 12 dagar kvar till RUL nu så jag kan ju vänta om det inte blir mer och gör ont.

Annars går allt sin gilla gång är i v18 (17+1), jag tycker att magen börjar kännas annorlunda men det syns inte. Jag får ibland för mig att jag kan känna bebis, en gång var jag nästan säker t.o.m. Oftast får jag mer en känsla av att den rör sig där inne, inte så att det känns fysiskt, men ni kanske förstår..

Ja som sagt fortsättning följer angående blödningarna, men jag tänker INTE tänka negativt (även om det är lätt..) det finns massor med kvinnor som blöder i sina graviditeter och som det har gått bra för så jag tänker fokusera på det! :)

Jag hade också blödningar under den tidiga delen av graviditeten, tror det kom ungefär en gång i månaden fram till v. 16. Visserligen hade jag inga mängder utan bara en liten, liten fläck oftast i trosorna och lite på pappret när jag torkade mig. Här var det inget som var galet i alla fall, nu är jag i v. 25 och har en riktigt vild bebbe i magen. :D

Jag tror att man känner på sig om något inte är som det ska, naturlig intuition eller liknande.

Ja, jag har svårt att tro att det skulle gå illa när man gått så här långt. Samtidigt har jag riktigt svårt att se framför mig en sprattlande bebis i magen. Men som sagt den 7/1 är det dax för RUL

Jag är så avundsjuk på er som redan fått tjuvkika på era små! Hade jag också velat, men men snart är det min tur!

Tror jag hänger med i den här tråden om jag får! :D Känner ingen denna gång som ska ha barn samtidigt som mej, lite trist! Förra gången var vi fyra på jobbet som fick inom samma fyra månader, hur kul som helst! Numera är det utökat till att vi är sju som träffas regelbundet med våra små. Sätter in en bild från våran senaste dejt! :D Min skrutta är den tomte som står upp med en luva i handen... hahaha!
tomtebarn.jpg

I alla fall så har jag BF den 6 juni enligt det tidiga ultraljudet, ska iväg på rutin UL den 4 januari så det blir spännande. Tror att vi ska försöka tigga åt oss en bra bild där man kan luska ut könet denna gång... dom är väldigt försiktiga i vårat landsting med att säga nåt om sånt. Kan ju vara bra att veta om man ska fortsätta i den rosa stilen eller om man ska övergå till nåt mer neutralt i färg så kommande kan ha det också... ;)

Jag hade gärna varit frisk och sluppit dom ;) Men det var kul just den dagen iofs.
Jag börjar känna mig trött och yr igen :( Någon mer? Har fått lite muskelryckningar också- står att det kan bero på järnbrist. Någon som vet om man kan kolla det på RUL?

Snart halvvägs

Jag är snart halvvägs och har inte börjat skriva dagbok ännu... Lite trist. Lite roligt är det i efterhand attläsa hur jag kände under resans gång... Men men. Både jag och min sambo känner att vi inte riktigt har tid att fundera så mycket på denna graviditet. Det är så mycket med jobb och barn och allt snurrar på så snabbt.

Nu sparkas det som sjutton i alla fall :) Det bidrar i all fall till att det blir mer påtagligt varje gång jag sätter mig ned :D Komatröttheten har släppt så nu rullar allt på igen...

Jag vill också känna sparkar *avundsjuk* Jag ligger på kvällarna och verkligen försöker känna, men jag känner inget alls... :(

Men förhoppningsvis börjar jag känna dom snart! :)

Jag brukar också ligga och känna efter som bara den, men inget som är självklart känns ännu. Men snart är det väl dax! Är i v. 17+3 idag, så nu är det inte så långt kvar innan man gått halva tiden, vilket känns helt sjukt, hur har det gått så här fort?

Jag tycker också att tiden bara rinner iväg, jag tror mig redan ha känt av rörelser, men är inte helt säker.

Första gången kände jag i vecka 22 eller nått sånt. Trodde aldrig det skulle komma. Nu känns det när jag sätter mig vid datorn :p

Ibalnd känns det som om att man kanske känner något, men men. Jag får väl säga att jag känt första rörelsen först när jag är säker.

Jag kan också säga att jag kanske känner något... men inte helt säker... Och jag vet ju sen förra ul att min moderkaka ligger precis i framkant, så det är väl inte så konstigt att jag inte känner något...

Känner dock att det är något i magen när jag rider, för så fort jag börjar rida lätt så blir jag helt sjukt kissnödig, även fast jag kissat det sista jag gjorde innan jag hoppade upp... hmm..

*kl*
Alltså ursäkta för min gigantiska bild, märkte nu att sidan tar en evighet att ladda upp pga den... :(

Hur firar ni alla gravida nyår? Själv orkade jag inte följa med på fyllefest och vara den enda nyktra så jag stannade hemma och tar hand om mig själv istället. Har planerat bad med kroppspeeling och massa mys! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka