Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Jag lagar maten och kör hem de andra efter tolvslaget. Sen blir det sängen. Men vi sov till 11.30 idag. Inklusive blivande storebror...

Gratulerar till er alla!

Och jag och min sambo har nu fått veta att vi är beräknade att få 26 maj. En oerhört bra tid enligt min egen mening. :laugh:

Vi ska få en flicka! Namnet har vi inte bestämt än, mer än att det ska vara ett norskt namn! Så nu får våra fem hundar tillökning!

Jupp. Nu är de hemkörda och klara. Sonen somnade 21 men är nu vaken igen och ska "laga mat".

Vi firade med min systers familj hos en familj de känner. Lugnt och skönt och inget fylleslag. Gick ut och tittade på lite raketer och släppte upp en rislykta själva som inte låter och skrämmer djur. Dessutom kände jag i förrgår för första gången fosterrörelser där jag inte ens med fantasi kunde få det till något annat, jättemysigt!

Här är det också aktivitet i magen!
Min sambo arbetar idag och jag har sms:at honom om en livlig "jänta" i magen. Han ler stort på arbetet och är bara så stolt. Verklighet för honom nu också!

Nu är det dags att börja rota med namn har vi bestämt!

Härligt! Jag har inte var på RUL än, men nu är det verkligen verkligt för mig och jag tror att det blir mer och mer verkligt för sambon också. Vi har bara pratat lätt om namn och det är inte lätt...

Å, då har ni en fin stund tillsammans att se fram emot!

Min sambo 'förstod' det verkligen på UL. Han blev lite skakis efter det eftersom han fick så otroligt starka pappakänslor. Det var otroligt att se och uppvaknade för mig eftersom det är enkelt att glömma bort att de faktiskt inte upplever allt på samma vis.

Vi har kommit fram till ett par namn det står i mellan. Det som underlättar är att vi båda vill ha ett norskt namn. Så slipper vi 'kriga' om namn mellan gränserna också. ;)

Då får man själv äntligen vara med i en sådan här tråd nu!...:love Jag och min sambo väntar vårat första barn,:love: är i vecka 12+0.

Det är uträknat till den 17 juli.....

*kl*
Grattis till Ni nya i tråden :)

Jag har en liten fråga tiller andra- jag tycker det är för tidigt att handla saker men var kan man finna information om hur säkra bilbarnstolar mm är?
Även om man inte handlar är det ju bra att planera....
Vilken barnvagn tar minst plats i bilen? Vilket ställe kan man läsa o betyg på dessa. Helst utan att prenumerera på exvis råd& rön

Bra frågor! Jag undrar detsamma, är det någon som har erfarenhet av Emmaljunga, Britax eller acta (tror jag de heter) babyskydd?

Vi hade Akta Gracos babyskydd till Alice och kommer att köpa ett likadant till syskonet.
Vi uppskattade att det var så lätt att ta i och ur med hjälp av basen man fick med. Den satt alltid kvar i bilen och så klickar man bara i babyskyddet. Supersmidigt var det med en vagn av samma fabrikat som man klickade fast babyskyddet i.

Det var precis det jag undrade- hur bra dessa babyskydd man kan fästa i barnvagnen är. Man har ju inte hört talas om dom....
Crescent hade en som passade deras diva som hette maxi cosi och buggabo hade någon.... Jag vill ju ha så säker som möjligt men absolut får det gärna vara supersmidigt också...

Man kan logga in som besökare på Råd & Rön. Då betalar man en engångsavgift har jag för mig. Jag är annars R&R-prenumerant och har haft stor hjälp av dem när det gäller alla olika typer av inköp till hushållet.

KL

Imorrn blir det RUL för mig, bebis och sambo. Ska bli spännande och se om jag lyckas se att det är en liten bebis där inne ;)

Jag som gjorde KUB tyckte att man väldigt tydligt såg bebis, dessutom förklarade läkaren väldigt väl allting hon gjorde, hon var verkligen kanonbra!

Jag har ju också gjort ett ultraljud, i v.13 och stundtals kunde jag se att det var något som liknade en liten människa där inne ;) Men imorrn borde hon vara större och mer människa :)

Ja det borde hon (vet du könet redan?) vara, du får berätta hur det var i jämförelse när du kommer därifrån!

Ja, vet att det är en liten hon eftersom jag gjorde ett moderkakstest i v13. Det var då jag såg en glimt av henne också :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur