Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

KL

Jisses vad här skrivs, jag har inte varit inne här på länge nu (tagit Bukepaus).

är i v19 nu och väntar bara på att få RUL avklarat så man vet att allt ser bra ut, har fortfarande inte kännt några rörelser.

har lite lättare foglossning men mår bra annars, har börjat titta runt lite på saker men inte handlat något än, vart o kollat på barnvagn igår (begagnad) då det var en sån vi vill ha och känner att det är nog lika bra att passa på.
resten kommer vi nog köpa när det dyker upp saker till bra priser eftersom vi kommer köpa det mesta begagnat...
Sen är jag sån att jag gärna vill ha det mesta klart så fort som möjligt så att jag har koll på allt, så får se hur det blir framöver...

Ska iallafall komma igång o träna lite lätt, har inte blivit något sen hästen såldes och sen allt illamående o trötthet efter det... men nu så!

hoppas ni andra mår så bra ni kan....

Hur stora är era magar nu? Är i vecka 20 (19+2) och min mage känns så sjukt liten, trodde först inte på att det var en bebis där inne förrän UL. Kan fortfarande ha de mesta av mina vanliga kläder (vissa jeans funkar bara med gummisnodd :D).

Vill att det ska synas nuu! :D Längtar efter min bebismage ju haha.

jag förstår dig... jag vill oxå att det ska synas!
visserligen så har jag en del "vaddering" sen innan så det påverkar npg endel, för det enda jag märkt är att jag inte längre kan dra in magen för att dölja den... lagom kul! :eek:
Jag kan oxå ha mina vanliga kläder, förutom de tajtaste jeansen, men har en storlek större i mina ridjeans så de passar fortfarande hur bra som helst :D
jag är i v20 (19+0).

Min mage är större nu, jag får inte på mig mina vanliga byxor längre så att det känns bekvämt. Jag tycker dock att det kan hända jättemycket med magen från vecka till vecka. Den har växt som bara den senaste veckan, så nu ser man att det är en gravidmage och att jag mest troligt inte bara har ätit en massa bullar :D Jag är enligt UL i v. 19 (18+2) enligt tidigare beräkning skulle jag ha varit i v. 20 (19+3) nu.

Min mage har växt ganska mycket nu sista två veckorna. Är i v23. Men jag kan nog fortfarande ha mina vanliga byxor om jag inte knäpper dom. Fast jag använder mest mina kökskläder- som tur var är de stooora och jogginbyxor annars. Tights fungerar också väldigt bra :)

Jag känner fortfarande inte att magen är fin på något sätt så jag döljer den i stora vinterjackor. Tur de e kallt ute ;)

Min mage har också varit jättejätteliten. Alla har frågat om jag verkligen har någon där inne... Men så de senaste dagarna har det hänt något. Den har både blivit större och det känns mycket mer därinnefrån nu. Men jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder om jag har bellybelt och inte knäpper i midjan :)

Jag är i v. 20+5

Min mage har växt en hel del, tyvärr, växte ur nästan alla mina vanliga byxor i v 14 nån gång. Nu i v 22 syns den så tydligt att jag inte kan dölja den längre, annat än om jag sätter på mig bylsiga ytterkläder. Är inte jättekul, faktiskt, för varje gång den växer så gör den väldigt ont, det hugger och skär i magmusklerna när de tänjs ut, så det är väldigt svårt att sova. Låg vaken i natt mellan kl 3 och halv sju t ex med magont.

Har gått upp fem kilo, det är ju inte onormalt mycket på något sätt, men det blir ju annorlunda när nästan alltihop sitter på magen.

Med första barnet började jag använa mammabyxor redan i vecka 14 eller nått sånt. Sen hände inte så mycket mer och jag låg något under SF-måttet hela tiden. Samma sak nu, snabbt i behov av mammabyxor. Få se om det blir större mage denna gång? Jag verkar bli så oerhört svullen/uppblåst i magen direkt. Har inte gått upp något ännu och är i vecka 22-23 eller nått sånt.

Jag kan också ha mina vanliga byxor oknäppta, men de sitter inge bra då och jag har ingen gördel och tycker att snodd inte funkar längre. Så jag har köpt två mammabyxor och sedan fick jag två till plus en kjol av en vän.

Jag har också mammabyxor på receptionistjobbet....

Liten undran.... När jag har jobbat länge och gått mycket kan det trycka i magen- ganska mycket. Känns som om Räkelina vill komma ut- vad kan det bero på?

Hehe jaa. Har kollat på andras magbilder och det känns som att min är mini i jämförelse med andra i samma vecka.

Då ligger vi nästan lika då! :)

Vad härligt ändå! :) Jag tycker iof att det är rätt skönt att kunna ha mina vanliga kläder, har inte sett några snygga mammabyxor ännu och jag vet inte om jag orkar sitta och sy om.

Hoppas ju också på att få en liten smidig mage så kanske inte ska klaga på att det inte syns något. :o

Brukar inte magen bli större andra gången? Eller är det kanske bara något jag har fått för mig :o

Min kompis har exakt samma mått om magen som förra gången så det beror nog på...
Min mamma har det knappt varit synligt på i månad 7- bara en knöl. När jag var ca 8 och skulle få min lillebror trodde jag bara hon behövde gå på toa ;)
Eftersom mamma snittats med oss ca 7v innan så har hon ju aldrig blivit riktigt stor vad jag har sett iaf.

Tror att det är lika olika som hur snabbt magen går tillbaka efteråt...

Jag kan hoppa in och berätta att jag är också gravid. Jag är 28, men fyller 29 i mars och min sambo fyller 23 snart. detta är vårat första gemensamma barn. Jag har en dotter sen innan som är 7 år och önskar sig en dotter. Men vi får se hehe.
Jag är i vecka 14 och är beräknad den 28 Juli. Vi trodde att det skulle dröja lite innan det tog. Men tji fick vi utan det tog på direkten.

Vi har haft våran inskrivning och det gick jätte bra. Hade bra järnvärde. Men tydligen så är jag öppen för röda hund och man får inte ta sprutan nu utan den kommer dom att ge mig direkt efter förlossningen. Jag tog sprutan när jag var liten. Men men.

Sen så ska jag göra en del prover veckan som kommer som jag är väldigt nervös över. På tisdag ska jag göra glukosbelastning och kolla om jag har fått graviditesdiabetes och på torsdag ska jag till en annan läkare för att komma om anlaget för blodpropp har ökat i min kropp för mitt blodtryck har ökat väldigt mycket. Lite tråkigt för det har alltid legat på bra värden. Jag hoppas att jag inte får något av dessa.

Men annars har jag mått bra. Har varit grymt trött och har velat sova hela tiden. Har mått illa lite men något som man ha kunnat kontrollera med mat.
Har ätit mycket salta apor och druckit mycket Juice. Nu försöker jag undvika det. Nu äter jag små morötter istället.
Man kunde se magen direkt att man är gravid så jag hade det svårt att dölja. haha nu tror man att man är i vecka 20 haha.

/ Nina

kl

Hmm det kanske är dags att ringa BM och boka in en första tid, det är ju v 11 nu.. :angel:

Men det är ju så trist att gå dit och lyssna på allt "dravell" (stavning?) :grin:
Usch då måste jag inhandla bedövningsplåster inför alla provtagningar....

Mitt humör är inte på topp idag...

Jag har sedan lunchtid haft ont i magen, inte den vanliga molvärken "i sidorna" typ lokaliserat till äggstockarna, utan nu sitter det snarare bakom venusberget liksom.... Samma typ av smärta annars. Kan inte låta bli att oroa mig för att det ska vara ett 3:e missfall på g... :cry:

jag antar att det är dags för mätning snart så då får vi se. Jag får inga jättebebisar... Inga 4 kilos barn här inte ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka