Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

glukostestet redan i v 14??? Här tar vi det runt v 28.... Jag som var lite undrande om hon trycker in det v 25... Jag ska inte glömma citron har jag blivit tillsagd....

Jag fick göra glukosbelastningen redan i v. 10 det bokades in efter hälsosamtalet, så att det skulle vara avklarat innan inskrivningen v12
nu är jag visserligen överviktig så det har kanske med det att göra.
men kan ju säga att det är inte kul att göra när man är mitt i illamåendeperioden, att inte få äta frukost o sen dricka sockerlösning BLÄ, som tur var så fick man smaksätta med citron...

Det blev som jag befarade... :cry: Det lilla, lilla risgrynet som skulle blivit våran dotters lillasyskon, har efter 2 dagars tämligen kraftiga smärtor i mage och underliv, beslutat sig för att inte stanna hos oss. Så nu är det ytterst tveksamt om det blir ngt syskon 2010... :cry: Hur mkt sådant här kan man orka med? :cry:

Åh nej.

Jag tycker så synd om er.
Stackare.
massor av styrkekramar och jag hoppas att det blir ett syskon snart för er!

Nej, fy vad tråkigt! Jag beklagar verkligen och skickar över en stor styrkekram och hoppas att ni får ert efterlängtade syskon snart!

*kl*

Nu efter RUL kanske man ska ta och outa sig ;) Är beräknad i slutet av juni, första barnet.

Tackar till båda två :laugh:

Var lite nervöst inför RUL, men nu när det är avklarat så känns det som att omgivningen kan få veta. Allt var som det skulle, och det fanns faktiskt en bäbis där (har ibland varit lite skeptisk eftersom jag knappt märkt av graviditeten alls än).

Fnissar fortfarande till minnet av när BM precis satte "UL-kikaren" mot magen och sa -..och här har vi den lilla krabaten som bor i magen.
Varpå vi ser en sjövild liten sak som sparkar, boxar, gör volter och sprattlar.. Jojo, det bådar gott, det här :D

Har ni övriga tagit reda på kön? Pågår ju vissa debatter i ämnet här på Buke.. Vi ville veta, även om jag var i princip 95% säker på att det var en pojke. Vilket det också var, det såg vi själva en bra stund innan BM bekräftade. Förvisso kan man aldrig vara 100% säker, men skulle bli ytterst förvånad om en tjej tittade ut!

*kl*
Startpaket får man ju om man är med i Libero. Var även inne på Babyproffsens hemsida och kunde klicka ut ett där om skrivaren inte varit så knäpp...
Nägonstans var det någon som sa att det var fel att få på båda ställena men det är väl bara reklam eller???
Man får ju "bara" blöjhinken på ena stället.

Synd att inte Huggies också hr ett startpaket- alla runt mig säger att deras nyföddablöjor är outstanding. Dessutom så har de ju sötast figurer på... hihihi

Jag skulle iofs vilja få reklamprodukter överallt- prylbög eller vad... hahaha

Precis så var vårat UL! Vår bebis var också sjövild, tills hon somnade... Vi tog också reda på könet, tyckte att det kändes skönt att veta något mer om den lilla inneboende som vi är så nyfikna på! Jag förstår dock fullt ut de som inte tar reda på könet och klarar av att vänta tills förlossningen med att få reda på vad det är.

Hmm, tror att jag gick med i Liberoklubben men har inte fått något startpaket :eek: *vill ha vill ha*

Precis, det är upp till var och en. Synd bara att det verkar finnas en attityd här ibland där man måste rättfärdiga sina val. Förstår fullt ut om man vill vänta och överraskas, även om jag själv alltid vetat om att jag kommer ta reda på kön. Och det har inte det minsta med färger att göra, namn däremot kan ju underlättas :D Eftersom jag alltid önskat mig en tjej så har jag tjejnamn helt klart, men nu blir det till att enas kring ett pojknamn (eller unisex, för den delen).

Har ni andra bestämt namn redan?

Jag hade också tjejnamnen klara men det är en lite pojk där inne. Vi har en lista men inget som känns kanon... Högst upp ligger Elliot men det är många små som heter det tydligen. Sen har vi Måns, Ture och Algot som andra förslag.

Startpaketet får man själv hämta ut närmare förlossningen om jag har fattat det rätt. Man får anmäla sig på typ Liberos hemsida och skriva ut något tror jag som man tar med till butiken när man ska hämta ut det. Om jag minns rätt så var det från 3 månader innan BF man kunde hämta ut det.

Jag tycker i övrigt att det är en väldans hysteri runt just graviditet och att bli förälder. Handlarna spelar enormt på osäkerheten man känner och alla val man gör i övrigt verkar som att det är upprörande. Bara för att jag väljer att göra på ett visst vis betyder det inte att jag tycker att något annat är fel, det är bara vad jag valde att göra.

Ang namn så hade vi förslag på både pojknamn och flicknamn, men för mig kändes flicknamnsförslagen bättre än pojknamnen. Sen kanske det inte alls är vad man tror som kommer ut, men då får man väl försöka hitta ett annat namn då.

Vi har pratat om ett gäng namn men inget av dem känns riktigt 100%.. Visserligen så kanske namnet blir väldigt uppenbart när bäbis väl tittar ut, fast jag gillar att planera så vill åtminstone ha en liten namnbank som förberedelse :D

Jaha, är det så det går till! Är en sucker för gratissaker :D

Börjar förstå mer och mer att det är lite hypat med graviditet och föräldraskap. Har nog inte tänkt på det tidigare, men det speglar väl (konsument)samhället i stort. Kommer inte köpa mycket, men gillar ju å andra sidan att shoppa så ska väl inte säga för mycket. Eftersom jag har små släktingar så ärver vi lika gärna som köper nytt, speciellt när de är små och växer så det knakar.

Dock såg jag en jättefin spjälsäng på Ikea som kommer skrivas upp på önskelistan: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50115999

Vi har namn på vår lilla tjej. Tror att det blir superbra. Innan vi kom fram till det skrev vi ner alla namn vi kunde tänka oss. Jag hade tre favoriter: Juno, Mary och Svea. Men inget av dessa gillades av sambo... Men till slut kom vi fram till ett namn. Samma kväll som vi fick reda på att det var en tjej :)

Killnamn hade vi redan givet = Love. Jag älskar det namnet! Tänk er själva när han i framtiden börjar jobba internationellt och heter kärlek! Tycker det är helmysigt! Plus att det är ett väldigt fint namn även på svenska såklart! Får se om det blir en kille nästa gång ;)

Enligt Liberos hemsida så får man "Libero startväska - Vi vill fira att du är fått barn! På de flesta sjukhus får du efter förlossningen en startväska som är fylld med bland annat blöjor, leksaker och babyolja – en fin väska med saker som du kan använda till din baby."

Det är hos Babyproffsen/Barnens Hus som du själv skriver ut ett "kvitto" och tar med till butiken för att få ut en babybox. Den hos Babyproffsen innehåller även en blöjhink, det gör inte den hos Barnens Hus. Vad jag förstått det som så kan man bara hämta en box - antigen hos BP eller på BH.
//Zody - som gillar gratisgrejer och snart ska hämta ut sin box. 10 veckor kvar till BF. :eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka