Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jodå- de e klart. Där sitter en vit takplafond idag :)
Och fönsterbelysning har jag med men frågan är vilken som är smartast när man har en Skrabbi som ska börja dra o slita iallt ;) Kanske man inte ska slänga de som går att sätta direkt ovanför fönstret på ett tag...

Men jag tror faktiskt att jag nöjer mig med det jag har hemma tills hon blir stor nog att peka ut själv- OM jag inte hittar något som bara måste följa med hem ;)
När jag var liten hade jag iofs en sån nattlampa som satt i uttaget. Har sett att ikea har som spöken.
Vi har alltid lite tänt i huset så här är aldirg mörkt. Jag hatar att tända för att gå på toa ;)

Nattlampor för barn finns det hur mycket som helst, det är en taklampa jag är ute efter.:) En färggrann, gärna. Vi har rätt neutrala färger i barnkammaren annars, så det vore fint med en lampa med lite starkare färger och kul design.

IKEA har inga fina taklampor för barn, jag har redan kollat.

På K-rauta hittade jag en rolig, annorlunda och fin lampa (som jag iofs inte köpte) formad som en måne och sedan satt det en gubbe på den. Fanns även en raket tror jag?

Vi har spanat in en lampa på Boom, en illgrön "bollformad". Verkar som att de inte har någon hemsida, utan att deras näthandel öppnar senare i september så kan tyvärr inte länka :)

*kl*
Namnkalaset avklarat! Rapporterar mer senare, bäbis kallar.

Jo, den har jag tittat på, men jag tror tyvärr inte att den är tillräckligt ljusstark för att lysa upp ett rum, den är nog mer tänkt som prydnad/leksak än som funktionell lampa. Men det var nåt i den stilen jag var ute efter.

Modett: Vad är Boom? En butik?

Det är en möbelaffär, som åtminstone finns här i Umeå. Verkar finnas i Täby också enligt den blogg de har än så länge http://boomstore.wordpress.com/about/ :) Vi funderar på om vi ska slå till på lampan nu när han fått lite stålar i present, så i sådana fall kanske jag kan fota den själv!

Jo just det, kalaset. Jag som är en hyperorganisatör har verkligen fått plågas över att helt enkelt inte kunna ha dunderkoll och fixa allt i tid - även om jag har en s.k. "snäll" baby så ska han ju ha sitt när han vill ha det.

Men det blev bra ändå, 45 personer blev vi som först träffades hemma hos oss för mingel och presentöppning och sedan åt en massa gott i "Byastugan". Farmödrarna och mormodern hade hjälpt till att göra smörgåstårta, pajer och fika så jag gjorde "bara" några tårtor och chokladbollar. Gott!

H var vaken större delen av gårdagen så han tog igen sömnen idag = sov sig genom hela kalaset :D och lika klokt var nog det, då slapp han att alla skulle hålla i honom. Finfina presenter har han fått dessutom! Men pust, skönt att dagen är över för det blir intensivt.

Åh vilken trevlig tripp :) Biuld a beargrejen verkade intressant... Vill du berätta mer?

Pyjamasen är köpt på Name It- den finns överallt häromkring och säljs även i andra affärer... Vi fick 90%av födelsepresenterna till Ebba därifrån...

Build-A-Bear finns i Malmö och i Köpenhamn!
Först få man välja vilken nalle man vill ha sen får man hjälp av personalen att fylla den med stoppning och sen måste du stoppa i ett hjärta som du blåser liv i genom en kyss och en kärleksfull tanke. Du kan även stoppa i ljud eller ett hjärta som dunkar(som jag gjorde). Sen ska nallen sys ihop och man får "duscha och borsta den" och sen ska man ge den ett namn! :)

Men det är ju gjort mest för att ett barn ska göra det såklart, men jag tyckte det skulle vara kul att göra en åt Milton iaf! Du kan gå in på deras hemsida och titta lite närmare på det hela!

Ang. pyjamasen:
Aha oki, har inte sett några sånna här men får hålla ögonen öppna lite mer då kanske! :)

Ni som har haft dop eller ska ha, har ni några tips på fina psalmer eller dikter? Vi ska ha om en månad ungefär och jag har ingen koll alls på sånt. :(

Vi hade "Tryggare kan ingen vara", "Bred dina vida vingar, Gud som haver barnen kär på (Blinka lilla stjärnamelodi) samt en till psalm som jag för mitt liv inte kan komma ihåg vad den heter (amningshormoner???). Sedan läste jag en vacker dikt som jag tyvärr inte har tillgänglig just nu.

Kantorn spelade också Ave Maria (Schubert) instrumentalt (det är en väldigt kär melodi för oss).

Jag tycker att man ska satsa på rätt välkända psalmer med melodier som de flesta kan, det blir så tråkigt om bara prästen sjunger.;)

Senast ändrad:

Kl

På när-akuten i går konstaterades kraftig mjölkstockning. Febern var uppe i 40 och jag mådde pest. Så nu e de antibiotika igen och någon nässpray som man tar innan amning. Händer de igen lägger jag nog ner amningen.....

Kl

På när-akuten i går konstaterades kraftig mjölkstockning. Febern var uppe i 40 och jag mådde pest. Så nu e de antibiotika igen och någon nässpray som man tar innan amning. Händer de igen lägger jag nog ner amningen.....

Känner mig mkt bättre med medicin i kroppen. Var på BVC på EM. Julia växer så det knackar både på breden och längden. 1 månad nu och väger 4320 och 57,2 cm lång. Hon har fått lite svamp (torsk) på tungan så nu ska det penslas med bubbelvatten.

Bild på nybadat och nyborstat troll.:love:

Vilken härlig kalufs! H har fortfarande lite "glest" uppe/framtill på huvudet :D Bak och i nacken har han däremot alltid varit hårfager!

Och min skrabbi har tappat allt sitt :( Hon tittar för mycket på alla håll o kanter så det skavs av :( Hon är skalleper i nacken ;)

Charlotte- heder åt dig som håller på o ammar trots problemen... Det måste vara jättejobbigt...

KL

Idag har jag investerat i en bröstpump. Amningen funkar kanonfint, men tuttarna är konstant sprängfyllda (trots att bebis äter MASSOR) plus att det ju faktiskt inte är så tokigt om maken kan "tutta" bebis. Det blev en Medela Harmony, handpump och den verkar efter första försöket bra.

Nu undrar jag, hur värmer man bröstmjölk? Tanken är ju att pumpa en skvätt och spara direkt i flaskan i kylen som maken sedan kan ge. Värmer man flaskan under rinnande varmt vatten? För man ska väl inte micra eller koka bröstmjölk, har jag för mig?

Men usch va drygt, jag skulle också ha gett upp amningen om jag skulle må så dåligt lite titt som tätt!

Va fiiin hon är, helt underbart med så mkt hår, och oj vad hon växer! :)

*halvt kl*
Vi va också på bvc idag 5v 5d: 4065g, 55,5cm! Följer sin kurva fint iaf! :)

version-198fb5220542c918464ff5d7b56bf34b

Vad har ni andra för bärselar? Har alla manduca?

Vi va iaf iväg och köpte en Baby Björn Synergy idag! Har inte hittat någon som haft en manduca som jag kunnat testa så då vart det en Baby Björn eftersom vi kunde prova den innan köp! Dessutom kom presentchecken på Babyproffsen lägligt idag!

Så nu kan jag gå ut och rasta hunden utan problem trotts att sambon är på jobbet! Slippa dra fram vagnen ur förrådet för minsta snabbrastning! Givetvis va vi tvungna å testa den idag redan:

version-cd8069f4fb8ceaf5753449a6c51618ab

version-8c2723a9949e494133bdfe999ad39c83

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 837
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar