Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Det krävs en ansträngning för att orka ta sig iväg! Men jag känner mig mycket piggare när jag väl gjort det :laugh: Är jag bara hemma så är frestelsen ofta för stor att lägga sig bredvid H och sova bara en liiiiiten stund - som blir 3 timmar. Fast jag borde passa på att städa eller annat husligt. Det behövs nog lite viljestyrka för att ta sig ur trötthetsspiralen!

Bra att du har stallet att fara till! Själv måste jag ta mig i kragen och fara till affären, mycket att fixa med inför helgen.. Men det är tungt när H just somnat så sött här i soffan, skulle mycket herre krypa ner under filten med honom och sova bara en liiiiiten stund :angel:

I morgon ska vi tillbaka till sjukhuset för återbesök, läkarkontroll och hörselscreening. Ska bli spännande att se hur det funkar att åka iväg när man har en tid att passa och en bebis att ta hänsyn till.

:) Det är inte så lätt, kan jag säga, att passa tider.

Har flera gånger suttit i hallen och ammat med ytterkläder på på både mig och norpan eftersom hon kommer på att hon är hungrig precis när man ska gå,
och efter maten kommer det påfyllning i blöjan och då är det inte läge att gå innan det har bytts. Där blev man plötsligt 15 min sen.. :D

Lägg till en storasyster på det dessutom....

Jag har resonerat så att alla vet att vi har en nyföding och får räkna med förseningar...

KL

Vera har fått godkänt av näsdoktorn nu, mellanväggen i näsan ska inte vara sned utan bara mjukdelen utanpå. Och den brukar räta upp sig själv (som på storasyster).

Godkänt på BVC, hon har kommit över sin födelsevikt och gått upp 200g på 3 dagar....

Hon är en riktig mysare och vill gärna sova med näsan inkörd under mina bröst så här är det samsovande som gäller. Det blir lite trångt de nätter storasyster bestämmer sig för att sova med oss... oftast tar jag och Vera över hennes säng vid nästa matstund då.

Jag har börjat förekomma genom att alltid amma 20 min innan vi ska iväg, oavsett om det ser hungrigt ut eller inte. Amma-byta-åka. Första gången vi skulle till bvc gjorde vi inte så, och blev mycket riktigt sena.

Kl

Har sett att ni pratat om trötthet, eller fenomenet att man inte blir trött... Det stämmer verkligen inte på mig... Dels så vaknar jag sällan av minsta pip. I natt var hon tom tvungen att verkligen skrika innan jag vaknade... (dock första gången det hände)

Men det jag funderar över är att jag tycks kunna sova hur mktmsom helst... Nästan mer än när jag var gravid.. T sover nämligen också... Somnar oftast vid nio-tio och sover till sex ca. Då är jag ganska pigg, ammar, byter och sen somnar vi om... Sover till nio ungefär. Ammar och byter, vid den här vakningen är jag döööötrött, så vi lägger oss igen och somnar. Vaknar då först vid tolvtiden och går upp. Jag är dock ändå trött... Borde det verkligen vara såhär? Varför är jag så himla himla trött?

Hoho, det låter precis som mig! Å andra sidan är jag sällan i säng före ett på natten. Men vid 6 är jag riktigt pigg men då ids jag inte stiga upp. Jag njuter i fulla drag men har bara någon dag kvar innan hästen kommer hem och då blir det andra bullar!
Jag har nog fortfarande rätt låga järnvärden efter förlossningen så jag skyller på det...:D Men jag tror inte alls att det är ovanligt att man har stort sömnbehov med liten bebis och sedan dessutom större barn att ta hand om, pauserna under dagen är rätt obefintliga jämfört med när man bara hade bebis(ar) att ta hand om.

Dåligt samvete tycker jag nog inte att jag har, mera att jag bara varit ledsen över att det inte funkat. Men det börjar gå över nu. Finns ju positiva saker med att inte amma också, som att slippa vara så låst.

Ni som har haft dop eller ska ha, har ni några tips på fina psalmer eller dikter? Vi ska ha om en månad ungefär och jag har ingen koll alls på sånt. :(

Nä nu måste jag passa på och sy klart kavajen innan bebis vaknar. Hoppas allt är bra med er och alla söta bebisar :love:

kl

Nu tar jag mig tid att bildbomba....

Hemfärd
CIMG2412.jpg

Första mötet
CIMG2414.jpg

Första turen med vagnen
CIMG2457.jpg

Soffstund
CIMG2447.jpg

Trött
CIMG2473.jpg

Näsan börjar räta upp sig tror jag
CIMG2519.jpg

Jag har turen att det inte är bara mitt barn som ska döpas. Den andre får bestämma ;) Eg har jag inget intresse alls av dopet- gör det bara för traditions skull :)
Fast det är ju kul att baka tårta ;)

Kavaj- du lät duktig!

Stora syster ser ut som hon inte gjort något annat än att passa/gosa med lillasyster! :)

Idag har vi kommit hem från Helsinborg! Har haft det underbart där nere men vi har gått väldigt mkt så nu är man sliten! Som tur är har Milton sovit jätte bra när vi varit där, håller tummarna för att det blir lika bra inatt här hemma! :)

Ska skriva mer imorgon om våra små äventyr! :)
Nu måste jag krypa ner och sova i våran sköna säng ist för en luftmadrass!

Hon har fått sin pappas lockar, som blir till svinto om det inte tuktas 100 ggr om dagen... :D Älskar hennes hår, jag har alltid velat ha lockigt hår :love:

Hon ÄR världens bästa storasyster!

Naaw va duktig hon är! Tiden går verkligen fort känndes som det va förra veckan du födde barn!
Hennes pyjamas hon hade på sig på bilden i vårtråden va verkligen fin! Vart finns det märket?

*kl*

Måste berätta om våran resa lite!
Milton har skött sig utmärkt sov hela vägen ner till Helsingborg(60mil) Förutom två stopp för mat!
Under Onsdagen så va vi på invigningen av IKEA och Milton låg tyst i vagnen och tittade trotts alla människor och allt tjoande sen låg han där snällt hela ikea turen också på några timmar! Han lessnade dock ur lite precis vid kassan så det resulterade i att vi fick sätta oss och amma i fyndethörnan :rofl: Fanns ju amningsvänliga fotöljer där :angel: Så det och ny blöja sen så vart han nöjd och glad igen! Sen efter vi vart hem en vända så gick vi ner på stan vilket resulterade i några timmar till i vagnen!

version-67efc0aac89c8774f177fecba11940d6

(Lite folk som skulle upp i hissarna på nya ikea)

Nästa dag så vart det båten över till Danmark och tåget(passade på att amma på tåget) till Köpenhamn! Lika snäll där med! Jag skulle till Köpenhamn för att gå till Build-A-Bear för att göra en nalle till Milton som är fylld med kärlek och två små röda hjärtan som är pussade på från mamma och pappa och ett stort hjärta som slår så han ska känna sig trygg när vi inte kan följa med eller ligga brevid! :love:

version-b331573398489006977b31f39cb94943

Så resten av dagen vart det trångt i vagnen!

version-1c77bf81b44f73bda9369f330db4ca1c

Påvägen hem sen väl i sverige igen så vart den paus på Waynes för fika och lite amning igen!
Sen på fredagen så vart det hemfärd igen, lillgubben sov sött hela resan igen förutom mat 2ggr!

Ursäkta en lite svamlig historia men ville bara berätta att jag verkligen älskar min underbara Milton och måste säga att vagnen är det absolut bästa köp vi gjort! :love:

Vi hade dop igår och sjöng tre psalmer, bl a Tryggare kan ingen vara och Gud som haver barnen kär på Blinka lilla stjärna-melodin.

Det blev en kanondag, M laddade genom att kvällen innan somna själv i egen säng och sova där i 4,5 timme innan hon kom över till oss för att sova 3,5 timme till innan det var matdags igen och uppstigning för oss. Hon sov vidare två timmar till så vi hann fixa med allt som skulle med. När hon sen vaknade var hon på strålande humör och det höll i sig hela dagen lång. Hon blev lite trött i slutet av dopet och sjöng med lite i psalmerna ;) innan hon somnade, vi hade verkligen en jättebra präst som fick med alla barn och var mjuk och modern till sättet.

Det lät som ni verkligen hade en toppen dag! :)

Jag måste verkligen sätta fart och börja planera Miltons namnfest!
Men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Men det ska nog ordna sig!

Åh vilken trevlig tripp :) Biuld a beargrejen verkade intressant... Vill du berätta mer?

Pyjamasen är köpt på Name It- den finns överallt häromkring och säljs även i andra affärer... Vi fick 90%av födelsepresenterna till Ebba därifrån...

Här hemma har jag verkligen fått ett bakslag... Det pigga har övergått i geggemojja i hela kroppen. Har sovit hela dagen- mår skit. Förkyld är bara förnamnet. Ögat svullnade igår så det var en stor säck under och i. Idag helt blodsprängt. Ont i halsen, snörvlig... Fan- jag ville ju inte bli sjuk för att sambon har semester... Tur det för jag orkar absolut ingenting...
Skruttan verkar bli hes och snorar vidare...
VÄLKOMMEN till sjukstugan :(

KL

Det gick alldeles utmärkt att komma i tid till återbesöket på sjukhuset. Gjorde som Mabuse, planerade in en amning (av en inte superhungrig bebis) och blöjbyte och sedan sov bebis tyst och snällt genom hela bilresan, läkarbesöket (var lite vaken då farbror doktorn klämde runt) och hemfärden. Hörseltestet och läkarkollen helt UA liksom vikten. På fyra dagar hade bebis ökat 80 g i vikt!

Kl

I går hade vi en kanondag. Julia fyllde en månad och vi var inne i stan på dagen och gjorde vårt första restaurang besök. Hon sov hela lunchen.

I dag e en skit dag. Vaknade upp i morse med feber och ont i högra bröstet och hela kroppen. Känns tyvärr precis som sist när jag fick mastig. Har sovit/legat hela dagen och har nu 39 grader trots värktabletter i kroppen. Har en tid i kväll på närakuten. Skönt att vi fick en tid så vi slipper sitta och vänta i timmar. Håll en tumme för att infektionen inte e tillbaka. :(

På tal om kläder, är det nån som vet vart man kan hitta kläder i lite glada färger? Alltså inte färgskalan blått-lila-rosa, utan typ vita med tryck i rött och grönt och gult, riktigt klara färger? Lindex har en del färgglada kläder, men då är de ganska mörka i färgerna. Samma gäller för polarn o pyret.

Och taklampa i barnkammaren, vad har ni där? Hittar bara rislampor med typ disneytryck, inte jättefint. Finns det öht barnlampor att ha i taket?

Oj- nu gillar jag ju rosa kläder... Hösten har ju dessutom alltid lite murriga färger... Jag har köpt en randig body från Name it soim jag gillar. Förresten så tycker jag deras kläder är stretchiga o sköna överhuvudtaget. Labolina och tummen är också väldigt bra att klä på med. Men färgglada... hmmmm Där är lite färgglada detaljer iaf :)

Barnlampa tänker jag inte leta efter. Har fått en plafond i glas med hästar på :)
Nästa lampa får hon allt peka ut själv- liksom tapeter o så :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 837
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar