Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Ååååh grattis!

För mig går de sådär ...... Sitter just nu på akuten med troligt bruten finger/hand. Hästarna skulle verkas i morse och fölis va bråkig. Tog hjälp av att sätta grimmskaftet runt en pinne i boxgallret för att orka hålla emot. Var väl inte helt med när han kastade sig och handen åkte in i gallret. Bröt andra handen förra året och känner igen känslan. Suck. Hur ska man kunna ta hand om en bebis med gipsas hand? Julia är just nu på BVC med sin pappa, han e ju redan van att ta hand om henne själv sen min infektion och nätterna på KS. Hoppas hoppas att den inte e bruten....väntar provsvar från röntgen nu.

Men stackars dej!

Finns det inget stopp på eländet!
Hoppas verkligen att den inte är bruten.

Nja, alltså, det är inget problem för mig detta med amningen, ser till att jag kommer åt att amma varannan timme eller så helt enkelt. Men apropå diskussionen här om att spara mjölk i frysen för att ersätta mål, plus att jag i vårtråden läste om en ammande mamma som var borta från bebis i åtta timmar, det fick mig att fundera på hur ni som hoppar över amningar gör.

Men ni smiter in på toa lite nu och då och försöker mjölka/pumpa ur, alltså?

Alternativt får inte så ont, även om det går långt mellan amningarna.

Ni som inte får ont, hur ofta ammar ni i vanliga fall?

Aj aj, usch! Ja det kan ju bli knepigt att ta hand om julia med en hand...

GRATTIS till pojken luden!

Usch o fy... Stackars dig...
JAg skulle naturligtvis tro att du blir sjukskriven och din sambo kan gå hemma på pappapeng... Men det blir ju knappast fett på kontot då :(
Hur är det med nära släktingar? Ngn som är arbetslös som får lov att ta dina dagar sålänge?
Antagligen lär du dig på någon vecka o klarar det ändå- tills det är dags att ta av gipset.

Jag blev ihopskruvad när jag bröt- uppe i handen. Jag fick plaocka ut skruvarna efter ett år sen för att senor fastnade i skruvarna och jag fick liksom lite spasma...

Tråkigt för dig- verkligen....

Nej, vad jobbigt. Kan pappan hoppa in och vara föräldraledig om du bli sjukskriven? Du kan ju inte gärna byta blöjor med en hand, menar jag, så det rimliga är ju att du blir sjukskriven tills du kan använda handen igen.

JA- det lär hon ju säkert att bli. Om hon vill eller ej... Tråkigt. Hoppas verkligen att det inte händer mig något på lördag nu när min best ska hem... Nästan så jag blev lite skraj nu. Han är ju mer vild än tam i vanliga fall också... Får väl gå 3 mil hem med honom om han bråkar ;)

Jag är verkligen inte avundsjuk på dig Charlotte. Men när det inte gör lika ont får ni ligga på soffan tillsammans och bli uppassade ;)

Heja dig! Va bra att det blev ett "sista" augustibarn då :)
Nu snusar vi bäbisar allihopa :)

Mys på er!!!

Milton vill ha mat var 3-4e timme och vi ammar bara! Så då går det alltså 6-8h mellan varje tutte eftersom han bara äter ifrån en tutte vid en måltid.

Svarar här istället för i vårtråden... För mig funkar det bra att inte amma så ofta. Speciellt på eftermiddag/kväll. När jag kom hem i lördagskväll pumpade jag dock ut en hel del, plus att lilla busfian åt en del från ett bröst. Men jag har ju vant min bröst vid att inte amma så ofta, iom att det nästan alltid går tre-fyra timmar i stallet när jag är där...

Men usch din stackare! Ska dina händer aldrig få vara bra?
Hoppas på att det läker fort och att du slipper operation!

Milton vill ha mat var 3-4e timme och vi ammar bara! Så då går det alltså 6-8h mellan varje tutte eftersom han bara äter ifrån en tutte vid en måltid.

Det ante mig, jag ammar minst varannan timme dagtid och var tredje på nätterna. Alltid bägge brösten, annars gör det för ont i det oammade bröstet. Annars blir bebis inte tilräckligt mätt heller, och då får jag amma oftare.

Zazzarazz - vänja brösten är ju en sak, men åtminstone min bebis skulle gallskrika av hunger efter fyra timmar utan mat. Jag kör en snabbis i stallet istället: amma-rida-amma. ;)

Jo, så gör jag när hon är med. Men hon är ju inte alltid med, så då matar pappa eller morfar hemma :)

Då förstår jag att du får ont i tuttarna om du inte ammar på 6h. Hur mkt går din bebis upp i veckan? Om du vill svara på det?

*kl*
Hmm..sitter nu med M på bröstet och väntar på att han ska somna, Vilket jag hoppas han gör snart för jag behöver packa :p För imorgon ska vi åka till Helsingborg. En resa på 60mil enkel resa! Å jag har inte ens börjat packa, känns bra! Vi ska åka runt kl 9 imorgon bitti, eller så snart vi kommer iväg!
Dessutom skulle jag behöva få lite sömn för att orka vara vaken hela resan också ;)
Det är tur att Milton gillar att åka bil annars skulle jag aldrig spontan bestämt igår att vi ska åka imorgon! :D Men trevligt ska det bli! :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 842
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025