Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

GRATTIS till eran Vera! :) :bump:
Förstår att ni va i chocktillstånd! Tur att ni inte stannade och fyllde på kylarvätska! :D

Grattis :)

kl

Imorgon är det dags för dop!
Tyvärr väntas regn så vi kommer ha det i kyrka och inte utomhus i en ödekyrka som vi planedrat :(

Men hjälp vad rörigt att få ihop allt, att beräkna mat mm...
Räknar med en väldigt lång dag imorgon, hoppas den blir bra med :)

Tråkigt att dopet inte blir som ni tänkt, men det blir nog bra i kyrkan också :)

Vi ska döpa nästa lördag och idag bakade jag bullar som nog blev helt misslyckade. Jag blev påminnd om varför man inte gör dubbel sats i bakmaskinen, det väller över när det jäser... Dessutom var degen så kladdig och bullarna jäste något grymt och ja... jag kanske måste baka om bulljävlarna... Blä! Jag kan tycka att det är rätt roligt att baka, men då ska det bli bra. Dessa bulljäklar ser ut som missbildade cafébullar...

Vi har alltså tänkt bjuda på dopkaffe med smörgåstårta och det blir nog mellan 40 och 50 personer här med.

Tack allihopa!

hon vägde 3776 g och var 50 cm så någon mini är hon inte.

Storasyster är fantastisk med henne och pussar och håller handen. Hon pratar med henne och vill läsa böcker. :D
Nu är båda barnen i säng och allt flyter på bra.

Det är sant!

Vad härlig natten har varit, så mysigt med en liten bebis liggandes med oss i sängen. När det hade ljusnat blev det ännu mysigare när storasyster ville vara med. Vera framför mig och Alice kramandes om min rygg.

Nu sitter vi för 50,11 gången i soffan för Alice vill hålla i Vera.

Vad mysigt ni verkar ha det!

Jag har plötsligt fått foglossningen from hell. Förjäkligt ont kring bäckenet, höfter och framfogen (heter det så?). Kan knappt gå upprätt, mest fått hänga framåtlutad och gunga med höfterna. Rejält med smärta i nedre delen av buken också.

Grattis till Vera!!!
Va mysigt med storasyster :love:

*Luden*

Får hoppas att det är ett tecken om än det är förj*vligt.

:banana::bump::banana:*Dansar lite extra för Luden nu* :banana::bump::banana:

Är nu äntligen hemma efter en lång bra dag med dop.
Mikaela skötte sig toppen, charmade alla som vanligt.
sov genom haslva dopet och vaknade lagom till vattnert :D
tyckte även det var superspännande när det skulle öppnas paket, massa färglada papper som prasslade :D

Vad roligt att det gick så bra! Vad fick hon i doppresent? Folk undrar vad M vill ha och jag vet inte alls, vi har ju inte bjudit till dop för att få presenter.

Hon fick massor :)
En hemgjord stickad kofta med matchande tossor, en hemsydd tavla med alla födelse info.
en mobil till sängen, kläder, en läragåvagn/dockvagn, jättefin tavelram och en massa annat.
Ska ännu kolla igenom allt igen och plocka upp, det ligger ännu i påsar som bara blivit inställda från bilen :)

*kl*
Idag blir Aldor 1 vecka och det har inte blivit mycket tid framför datorn den senaste veckan direkt. Jag börjar väl äntligen känna mig som en människa igen efter den långdragna förlossningen. Först två nätter utan sömn innan förlossningen, sedan höll sista delen av öppningsskedet och utdrivningsskedet på tredje natten och följande två nätter kunde jag knappt ej heller sova... urk! Nu har vi i alla fall kommit in i lite rutiner här hemma och Aldor börjar finna sig i livet. De senaste tre nätterna har han sovit bra och bara vaknat 1-2 ggr per natt för amning. I natt sov han till och med själv i vaggan hela natten. Vi har haft svårt att få honom att hålla värmen, men det verkar ha blivit bättre. Han var så smal när han kom ut, men det känns som om han lagt på sig. Vi får se på tisdag då vi ska till BVC.

Jag trodde aldrig att det skulle kännas så här att bli mamma. Gud så härligt det är! Trots att det svider av bara fasen i de nedre regionerna sedan svullnaden lagt sig och foglossningen blev mycket sämre efter förlossningen så är jag lycklig! Även klådan gör sig fortfarande påmind, men det gör inget då jag har väldens underbaraste lilla krabat att titta på. :love:

Jag har däremot lite "problem" med min mjölkproduktion, fast åt det bra hållet. Det rinner utav bara tusan. Så fort han skriker eller ibland helt utan anledning börjar det bara rinna ur brösten. Jag kladdar ner allt i mn väg trots ilägg och uppsamlare... Ibland låter det som om han ska kväljas när han börjar amma för det kommer så mycket mjölk.

Ni som ger i kopp eller flaska, hur mycket äter de per gång? Jag har börjat spara ihop slattarna jag får i uppsamlaren när jag ammar, men vet inte hur stora portioner jag ska spara. Jag läcker ca 0,25 dl per amningstillfälle.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI