Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Skojsigt :bump: :bump:

Jag har också haft rätt kraftiga och regelbundna sammandragningar/värkar nedåt i buken mot ljumskarna, ganska tätt kom de och höll i sig en stund åt gången, men de lindrades helt okej med vetekudden. Smärtan försvann inte helt, men det blev bara molvärk, inte kramper som innan.

Åh det förstår jag att hon tycker :) tänk vilken besvikelse sen när hon inser att mini-bollen2 inte kommer vilja leka med henne än på ett tag ;) Lycka till nu om ni får åka in snart :laugh:

Wow, snygg overall! Blir lite avis, kan du inte sy en åt H också ;) Är rätt duktig med stickorna och virknålen, men när det gäller att sy så blir det på sin höjd att fålla upp ett par byxor eller sy gardiner..

Det får bli senare, för nu ska jag föda barn.... :angel:

Pratade just med förlossningen som tyckte att vi skulle ringa hit barnvakten och sen vara beredda på att åka in.

5 minuter mellan värkar, dock överlever jag de än så länge....

Spännande!!!

Heja, heja :bump: :bump:

Här fortsätter det lite så där "lagom". Blir definitivt ingen bibis i natt, men kanske att den vill pluppa ut under hegen i alla fall?!

Åh vi har försökt och försökt i nästan 8 veckor, ett tag gick vi över till att försöka morgon/kväll, men nu har vi slutat amma helt. Jag mådde så fruktansvärt dåligt varje gång vi försökte. Även fast jag fortfarande mår dåligt över att inte kunna amma är det inte samma stress.. Är fruktansvärt avundsjuk på er som det funkar för. Kanske det funkar med nästa bebis, hoppas!

Och så spännande med alla nya bebisar, blir ju sugen på en till redan nu :D

*kl*
Heja heja vad det händer saker!!!
Då hoppas vi på ett syskon snart :) Och att du med Luden blir klar innan månadsskiftet :D

Moonbabies- varför ger du dig själv dåligt samvete över att du inte kan amma? Massor med folk försöker ju inte ens...
Jag var ju jättebekymrad förra veckan för omjag hade gjort rätt val som egoistiskt börjar ta mediciner istället för att amma- Men nu en vecka senare så är det ju jätteskönt. Visst är det enkelt att ha mjölken med sig men E sover bättre och äter bättre nu, redan :)

nu var det längesen du var inloggad, hoppas på bebisuppdatering snart :D

Du har inget att förebrå dig, du har försökt på alla sätt men vissa saker råder man inte över. En stor kram till dig:love:, och du - amning är inte allt (även om det ibland kan framställas så)!

*kl*

Spännande med alla bebisar som är ingång! :bump:
Jag börjar ju nästan redan bli sugen igen! :o Jag kan hoppa över graviditeten, men jag vill föda barn igen :love:

Idag har vi varit på bvc! Milton blir ju hela 1månad imorgon!
54.3cm lång och 3825g och huvudomf. va 37cm! Stora killen! :D

Nu ni!!! :D:D:D

Klart! Vera föddes igår 23.25

På väg in till förlossningen indikerar vår bil på att kylarvattnet är slut och att vi omedelbart måste stanna bilen.... vilket vi inte gjorde :angel:

Väl där fick vi stanna kvar då jag var öppen 5 cm. Då var klockan 9. Halv 10 fick vi komma in på förlossningsrummet.

Efter en timme kände jag att jag behövde lustgas för det var lite jobbigt att andas igenom värkarna (kände mig här lite löjlig att jag redan behövde det).

Efter vad jag tror är 40 minuter blir det tätt mellan värkarna och det börjar bli riktigt jobbigt. Efter ytterligare 10 min ringer jag efter BM, som inte har lyckats registrera några värkar alls på monitorn och hon börjar känna på magen men känner inga där heller.
Hon tycker då att det är dags att känna efter hur lågt det har öppnat sig.
Tittar på mig med förvånad blick och säger att det har hänt grejer. Jag vet svarade jag för nu får jag krystvärkar.....
Snabbt ringer hon efter sköterskan som blockar fram förlossningskitet.
ca 5-10 minuter senare är Vera ute.

2 timmar totalt och vi var nog alla i lite chocktillstånd.
3 stygn fick jag sys och det svider inte ens när jag kissar.

jag hann inte med att få någon bedövning alltså utom lustgasen då.... helt galet säger jag bara!!!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar