Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

+Bollen
Skönt att ni är pigga o glada fortfarande. Tänkte om det var jobbigt att höra oss tragga nu när ni är så nära slutet...
Då dansar jag för er idag!!!!
:bump::banana::bump::banana::bump:

Dansa på du! :D

Fast jag fick höra av en kompis som var in till förlossningen igår för igångsättning att det var fullt... hon blev hemskickad och ombokad till imorgon...

Undrar om man kan bli vidareskickad om det skulle vara fullt, tanken har inte ens slagit mig...

Jag fick ju vänta endag extra också på igångsättning- men kommer du in och föder normalt så skrapar de nog fram en plats :)
Jag åkte ju ner dagen efter till förlossningen igen- vi har BB på en annan våning. Då fick jag ett rum de inte hade städat klart- Smutstvätten låg på ena bänken där... Det hade jag inte ens sett om det var när jag skulle föda.

Det är nog så att de hittar en plats. Ska fråga BM idag. Tänkte också höra om hon kan kolla läget hur det ser ut i de nedre regionerna, kanske en hinnsvepning kunde fungera.... :angel:

Det vore ju riktigt illa om de skickade hem en med regelbundna värkar varannan minut och sa "kom tillbaka imorgon" :D

Hoppas också att det är er tur snart, Bollen och Luden :bump:

Vet att de blev sura på Armanis BM att hon hade gjort en "i onödan". Sen förstår jag visst din längtan...

Själv tyckte jag det var grymt när de kollade de nedre regionerna innan... Det var ju klart enklare när man mjuknat lite ;) Känsliga slemhinnor stämmer ju- fattar inte att jag födde barn på samma ställe 5 timmar senare nästan utan smärta ;)

Jag säger som EmelieR, skönt att ni är vid gott mod :) Min tjej kom 2 dagar innan beräknat, så jag behövde aldrig gå över och ledsna för det. Jag hoppas att ni snart får era små! Har ni gett de vräkningsordern än?

Nu vet inte jag hur det är hos er, men här i sthlm är det inte helt ovanligt att man blir hänvisade till annat sjukhus om det man ska föda på är fullt. Våra grannar hade för några år sedan fått åka till Uppsala och det är väl ca 10 mil härifrån södra sidan av stan.

Grattis!! Vad kul med en kille till o vilket härligt namn.

Tack för alla grattis! Jag och Malcom mår bra känner lugnet o myser det vi hinner!

Vi ligger kvar på BB får nog åka hem imorgon om allt ser bra ut. Lilleman ar blåsljud på hjärtat så dom vill behålla oss tills imorgon för en koll till. Det är inget jag oroas över då det är så vanligt, hade det själv oxå.
Tur man har lyxen att vårt BB är nytt så här ligger jag o surfar på "min" TV/lekskärm, lite jobbig att skriva på dock då den hänger framför mig. Man kan kalla det för dagens I-landsproblem :D Så när jag kommer hem o får kontakt med en riktig dator så kommer mer bilder o info om någon är intresserad...

Bollen o Luden nu skakar vi lite extra på rumpan för er!!!:banana::banana:

Senast ändrad:

Aaricia- jo jag har oxå läst lite om det o visst hade det varit kul med ett blöjtorrt barn men i längden vill jag nog inte vara så låst ;) Så många handfat o toaletter finns det ju inte på stan ;) Tänk om barnet inte vill ha blöja sen- tänker bröst flaska... Eller det kan inte bli så?

Sen var det någon i vårtråden som hade en olycka som sprutade över hela rummet... det vill jag inte vara med om för att spara 2:-... det är ju så svårt att tvätta bort :)
Annars är det häftigt :)
Haha, spruta ner badrummet har min norpa lyckats göra vid vanliga blöjbyten. Det kommer man inte undan ändå :crazy: Visserligen är vi lite orutinerade ännu, man kanske lär sig hur man undviker det.

Jag tänker inte att hon ska bli blöjfri. Och tror inte det är någon risk att hon inte vill ha blöjan heller. Använder blöja dygnet runt, men så länge man är hemma ledig är det kul att kunna fånga kommunikationen och erbjuda henne att göra det på annat ställe än i blöjan.

Puttar upp listan så ni som vill kan uppdatera. Mycket som händer nu!

-----------------------------------------------
Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
15/6 Moonbabies - Love 8/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- Mathilda kom ut 20/6
25/6 Modett - Harry föddes 9/7

Juli
23/7 aneka - Milton föddes 28/7
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia - Mitra föddes fredagen den 13onde

-----------------------------------------------

Tror jag hittat senaste uppdateringen....

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5

Juli
27/7 Charlotte1975 - Julia föddes 4/8

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia - Mitra föddes fredagen den 13onde

Haha, spruta ner badrummet har min norpa lyckats göra vid vanliga blöjbyten. Det kommer man inte undan ändå :crazy: Visserligen är vi lite orutinerade ännu, man kanske lär sig hur man undviker det.

Man undviker det genom att byta snabbare än blixten. :D Eller i alla fall minimera tiden bebis är utan blöja. Jag lägger i ordning allt innan, vecklar upp nya blöjan, sätter på kranen med lagom varmt vatten, osv. Sen av med blöjan, bebisen under kranen, bebisen tillbaka, torka snabbt, och på med nya blöjan.

Jag stoppar in mig!;)

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5

Juli
27/7 Charlotte1975 - Julia föddes 4/8

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
12/8 Sar - möjligtvis en Vidar, föddes den 25/7
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia - Mitra föddes fredagen den trettonde

När jag var på BB så ville jag bara hem, mestadels för att maken inte fick sova där men även för att komma hem till den egna lugna vrån såklart. Men när jag var på BB hemvård och såg BB genom glasdörrarna så längtade jag tillbaka lite :eek: Och det gör jag nu med, när jag tänker på dig :D Jag har blivit konstig, börjar nästan tro att det kommer bli fler bäbisar i den här familjen..!

Jo men det var faktiskt skillnad redan innan petidinet ;)
Och om jag mot förmodan skulle föda barn igen så kommer jag lätt att be om det. Om den kunde få bort så mkt smärta så är det ju klart värt det :)
MAn var ju inte borta av den...

Nu är hinnsvepning gjord, öppen 3 cm och huvudet kändes och pressades nedåt när jag skrattade :o HAHAHAHAHAHAHA, får kolla på komedi ikväll!
Bm undrade om jag inte hade haft ont? Nä bara lite molande.

Så nu är det bara att vänta och se......

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar