Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Skönt att nedtrappningen går bra! Har du/ni fått in en bra rutin med flaskan nu så att det känns smidigt? Eller är det bökigt än tycker du?

Ja ibland är man väldigt tacksam för att man bor i sverige och får hjälp av högkostnadsskyddet! Inte behöver ju känna dig som en samhällsparasit, du har ju faktiskt betalat skatt du med!

*kl*

Håller tummarna för att det ramlar in bebisar här snart så tråden livas upp lite igen!

Här hemma har vi varit vakna sen strax efter 6 imorse, så med det här trök vädret som är idag så kommer jag antagligen somna när Milton gör det sen, eller när sambon kommer upp! Har låtit honom få sovmorgon idag så vi får se när han kommer upp!

Jag tror att min SLEMPROPP börjat lossna? Fick ett gäng halvt genomskinliga grun-gul-röda geléartad klumpar på "kisstorkspappret" och några sådana har jag aldrig någonsin haft förut.

Har spenderat större delen av natten vaken - rediga sammandragningar/förvärkar. Magen känns konstant hård eller stenhård och det värker i kors-/ländrygg och fram långt ner i magen mot ljumskarna.

Så kanske är något äntligen på gång? Fast jag har ju inte väntat så länge, BF+4 idag.

Ska man ringa förlossningen och förvarna när slemproppen släppt eller ska man vänta till man fått lite mer etablerade värkar också?

Du behöver inte ringa förlossningen för att slemproppen har gått, det är ingen riktig indikation på att det är på G nu. Det skulle lika gärna kunna ta två veckor till och den kan tom återbildas, men det brukar den inte göra såhär sent i graviditeten. Om du däremot skulle misstänka att vattnet har börjat gå ska du ringa förlossningen. Att slemmisen går visar ju dock på att något händer, så jag hoppas att bebis är på G!

HejaHeja! Det låter helt klart som om du ska snusa bäbis snart... Jag vet faktiskt inte när man ringer... När man är orolig eller så väntar du tills värkarna kommer regelbundet :)

Ohh det är säkert pågång för dig! :) Det startade på bf+4 för mig! Först med sammandragningar hela dagen, dagen innan som inte gjorde ett dugg ont sen började slemmis släppa på natten och när den va ute så kom värkarna igång! Håller alla tummar och tår att du snart får snosa bebis!! :bump:

Liten uppdatering.
Igår kväll kl.22.28 föddes så äntligen Malcom. 4075 gr tung och 53,5 cm lång. Hittils har allt fungerat bra med amning etc. Full rapport blir det när vi kommer hem från BB!

Senast ändrad:

Stort grattis! Hoppas ni alla mår bra.

Liten uppdatering från oss. I morgon e Julia 3 veckor och i dag va vi på BVC. Hon vägde nu 3900 och va 56 cm lång, så kurvan såg bra ut. I går va sista dagen för mig med antibiotika pga infektionen. Jag ammar en del men frågan är om Julia kommer nöja sig med de helt, eftersom att hon fått så mkt flaska. Är hon mkt hungrig så är det inte uppskattat att ammas, för det går för långsamt tycker hon. Men vi jobbar på det, och troligen kommer de mera mjölk nu när jag slutat medicinera.

Är så sugen på att börja rida lite smått. Dagarna efter förlossning trodde jag att de skulle ta månader innan kroppen kändes ok, men förrutom dålig kondis så känner jag mig helt ok nu. När satt ni upp igen efter ?

Stort grattis till Malcom!

Charlotte, jag red 5 veckor efter och det gick bara bra. Jag hade nog kunnat rida en vecka tidigare, kanske två, men då var vi bortresta. Känns det bra kan du säkert prova lite försiktigt.

Ojoj- här är man borta ngn timme o så har det hänt hur mkt som helst :)
GRATTIS Bubbaz, nu äntligen får du snusa bäbis!
Hoppas att allt har gått bra och att ni har det bra nu.

Aneka- det är jätteskönt nu redan. Lite öm i brösten-känns som om jag har klämt bröstvårtorna ;) så det är inte jätteskönt när Ebba ligger där just nu.
Fungerar redan jättebra med flaska på natten- hon sover dessutom i sin säng tills morgonen då vi har lite mys ihop. Att det skulle gå så enkelt rätt vad det var :)

Charlotte! Vi får hoppas att mjölken kommer igång nu- om det är det du känner att du vill förståss. Men huvudsaken är väl att Julia mår bra- o du med såklart.
Jag tror du ska hoppa upp o känna efter ordentligt i kroppen när du vill. Men det ska nog inte vara obehagligt eller göra ont. Då gör det nog mer skada än nytaa. I vårtråden kan du kolla lite hur länge de har väntat om du har lust.

Grattis! :D

Här fungerar amningen inte alls och har aldrig gjort. Han får inte tag, och det känns som vi försökt med allt, napp olika ställningar osv. Men det bara fungerar inte. Känns som att han väljer bort mig. Så nu får han mest flaska och det känns så trist, jag vill ju amma :(

Charlotte1975: Jag red efter tre veckor, först några varv på volten sen en timmes tur ut i skogen. :)

Milton har inte inte ens kommit dit än och han är 4veckor imorgon! :D Fast din lilla krabba lär väll iofs också vara långt ifrån den vikten vid 4v! :)

Ja här hemma saknas det ett kilo till den vikten, det tar väl en knapp månad innan vi är där :D
Idag var BVC-tanten på hembesök. Norpan har gått upp 300g på en vecka.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar