Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Varsågod förstår att du vill ha ut din bebis nu! Men plötsligt händer det som tur är!! :bump: För dom allra flesta iaf! :)

Dansa på ni, det kan behövas.
Jag har försökt med tyngdlagen, typ halva grodhopp, men det har hittills inte hjälpt!

Jag känner krav från lilla dottern nu då hon ofta ställer sig vid magen och ropar till syskonet att komma nu, det är okej! Eller: Syskonet, vill leka med dig! :D

Hejja hejja alla som väntar
:banana::bump::banana::bump::banana:

Jag är så glad, fick tillbaka vår laptop igår som vart på lagning och alla bilder fans kvar :love:

Annars så går det så bra här, M sover 6-7 timmar varje natt nu.
somnar 22-23 och vaknar 5 sover sedan till 8-9 typ.
Vi är i full gång med allt fixande inför dopet, bakade rabarberpajer hela dagen igår, och imorgon ska det mesta andra inhandlas. Sedan har jag dopprogram och avstämning med präst och kantor kvar bara. på lördag är det dags, så hjälp mig hålla tummarna att vädret blir bra så vi kan vara ute som planerat.

JAg håller tummarna för fint väder :)

Va tyst det är idag... Är det någon som ska ändra på listan och föda barn idag? Jag hoppas det för er skull!

Bryter väl tystnaden jag då ;)

Har faktiskt under dagen känt "mensvärk" mer eller mindre hela dagen. Nu kommer det o går lite mer i takt med sammandragningar så det kanske börjar vara något på G?!!!!
Prövade samma knep som min syster gjorde (hon gick 8 dagar över tiden): flytta får! Vi har under dagen i regnet bökat med fåren för att ta hem dom från betet för sortering. Dags att skilja baggar från tackor.

Har iaf kollat över alla packningar (min o bebis) så vi är beredda ifall något mer händer under kvällen/natten. Kanske ska be min sambo se över om han ska ha något speciellt med sig...

Ja ja får väl se vad som händer...

Dansar lite för er andra :banana::banana: o lite för mig själv oxå :D:banana:

Heja!!!

Kanske skulle ge mig ut i grannhagen och jaga lite får då.... undrar om det fungerar med shettlandsponnyer annars.....

Jag har också en diffust molande mensvärk plus värk i kors-/ländryggen som strålar ut mot höfter och ben och runt fram mot magen ner mot ljumskarna. Över lag så känns hela bäckenet instabilt på något vis. Lindrar värken för stunden med vetekudde, funkar hyfsat, men inte till fullo.

Har promenerat MASSOR idag och känner faktiskt hur det trycker på ovanifrån då mot slidan. Blir fler promenader imorgon så kanske bebisen "ramlar" ut!

*kl*

Hoppas det tittar ut massa bebisar inatt!! :) :bump:

Tänkte dela med mig av vad som hände här hemma idag :p
Jag satt och ammas i godan ro när det plötsligt säger KRAS!! Flyger upp så stackars Milton blir rädd, både av det och av ljudet säkert! Men han lugnade sig fort!
Det va detta som small:
version-55bf25a871f94cf71892c8b40e5dc2e8

Så det kan gå :p

Detta höll iaf ;)
version-874715f747158f6511948b630c118783

Tur eller otur :p är att vi haft dubbelt av allt så vi behöver inte köpa något nytt iaf :P
Men kan säga att hjärtat flög då verkligen upp i halsen!

Hihihi! Jag kan höra braket ända hit...

*kl*
Idag är det dags för BVC! 1 mån sen sist och jag tror att hon har växt jättemycket :) Vaccinering också idag.. alvedon hemhandlat fall i fall...
Bestämt barndopsdatum idag- 101017- jag fyller år då :)
Så nu ska vi knåpa ihop dopinbjudan och bestämma oss för hur tårtan ska se ut och smaka ;)
Vad jag ska bjuda på mer vet jag inte ännu...

Kan tipsa om att ge sockerlösning i munnen på bebisen precis just innan sticket. "Sockerchocken" gör att sticket blir sekundärt, inget av våra barn har ens reagerat.

Sån lyx fick hon inte... Eg skulle båda barnskötarna ta en varsin samtidigt men hon hade en 4årskontroll så det blev inte så. Skrabbi var ledsen redan innan och inte blev det bättre...
Men efter nån minut var hon sitt vanliga jag igen. Hon blev verkligen vrålhungrig också... Det var nog det som gjorde henne mest ledsen. Hon har i två dagar nu ätit ungefär dubbelt så mkt som hon brukar ;)

3mån kollen resulterade i....
59.5 cm lång - Nu är jag bara 1 m längre än henne ;)
5338g tror jag att det var... Där ligger jag mer än 2/3 före henne ;)

Alltså, vi gjorde egen sockerlösning och gav barnen då vi hörde att det inte är praxis på bvc (ytterst förvånande eftersom man alltid ger socker på neo och det var vi ju vana vid). De har små plastsprutor på apoteket så till nästa stick kan ni göra egen lösning (går säkert att köpa också) så hon slipper vara ledsen.

Jag hade inte heller varit nöjd med att de inte stack henne samtidigt utan efter varandra, var det verklgien helt omöjligt för sköterskan med 4-årskontroll att gå iväg den lilla stund som behövs för att ge en spruta????

Som 3:e-barnsförälder hade jag nekat sprutan om de inte kunde ge pneumokocksprutan samtidigt (vilket de säkert kunnat- om de velat....). Och bokat om tid.

Senast ändrad:

Sköterskan sa att de skulle ge båda samtidigt först- sen ändrade hon sig när hon hade hämtat vaccinet... Spruta nr 2 gjorde nog ganska ont- hon ömmar lite där nu med.
Hon har varit lite gnällig i eftermiddag men det verkar vara magen som spökar. Hon somnade i bilstolen innan och sover där nu. Jag har inte hjärta att väcka henne.

Hon verkar iaf inte ha fått feber :)

Min nedtrappning verkar helt plötsligt gå super. Visst är jag öm- ungefär som PMS eller nygravid men mkt mkt bättre än för 3 dagar sedan. Har inte ammat sedan igår kl 7.00 på morgonen så nu behöver jag nog inte tömma mer. Det droppar lite när jag tar av BH:n men annars är det lugnt :) Inga skrikande bäbisar nu så går det nog om på ngn dag till :)
Var och beställde medicinerna till mig idag och är överlycklig att jag bor i Sverige... Sjukt dyrt var det... Tack för högkostnadsskydd- min mammapeng om jag tagit ut 7dgr/vecka hade inte täckt läkemedelskostnad för en månad.... Jag blir lite mörkrädd och börjar inse att jag är en samhällsparasit :(

KL

Bubbaz och Luden, har ni lyckats??

Jag önskar att det kunde dra igång nu, för jag skulle vilja planera för att ta in hästarna från betet men av praktiska skäl får dem vara kvar ute till bebis har behagat komma.

Jaja, fullmåne inatt och mamma och pappas årsdag då dem träffades, det borde väl vara en bra födelsedag!

Jag hoppas att tystnaden är lugnet före stormen och att vi snart har ett par anhängare till i tråden ;
)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar