Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Ännu fler bäbisar på G... Är det ngn som har försvunnit från tråden och är inne kanske? Jag vet inte om jag saknar ngn så många som ni är på g ;)

Jag tror nog att det har börjar så smått hos er båda... Snart får ni nog också snusa bäbis :)

Undersökningarna är gjorda- mediciner ska börja. Ingen mer amning för våran del. Det känns lite bättre idag. Har ammat 1 gång i natt men va jobbigt det är att asa sig upp o blanda ersättning alt sätta rester i kylen....
Inatt blir det kokt vatten på termos ;) Jobbigt nog att hålla flaskan ;) Va omständigt allt blev...

Jag tänker prata medicin på måndag i vilket fall men vet inte om det är smart o blanda nu i början på den andra. Viktigt att man mår bra när man ska hålla på så länge sen med medicinen.

Ja, det är ju praktiskt med amning om den funkar !

Men nu har du ju chansen att sova på natten och låta pappan ta nätterna, kanske kan vara strategiskt riktigt på alla vis.

Hihi! Min sambo ligger iväg i veckorna så det får han nog slippa ;) Han ska iofs ha semester i två veckor snart men då ska han jobba på stallet så det blir klart tills hästarna kommer hem...
Så nja- jag får nog gå upp själv. Annars får jag helt enkelt jobba istället. Jag har ju lite lättare att vila om dagarna än honom.
Jag gnäller inte- bara säger att det är praktiskt med lagom tempererad mat i brösten ;)
Det tar säkert bara en vecka att komma in i det- fast just nu har jag ONT!!! Hon har inte ammat sedan kl 5 imorse och då bara lite.
Jag känner mig som Dolly Parton nu kan jag lova....
O sova på natten gör jag knappt ändå. Piper hon e jag vaken. Dessutom har jag fortfarande ont i magen- börjar undra va det är nu :(

*kl*

Jaha så har man gått 1 vecka över tiden (OK det är 5 h kvar av dagen men betvivlar att något ska hända) o inte en tillstymmelse till att lilleman är ens nyfiken på omvärlden. Kom idag fram till att han är väldigt lik sin faroch farfar, här tar man inga förhastade beslut allt ska noga betänkas flera gånger om så att man verkligen är säker på sin sak.
Var till BM idag o allt ser bra ut, fick tid till spec.MVC på torsdag så man får väl hoppas att det händer något innan dess.

:banana: Luden o Milschen jag får väl hoppas på er, då det låter ganska lovande för er, även fast ni i dagsläger verkar hinna före mig in i mål ;)

Ge inte upp Plötsligt händer det! :banana:

Jag hade inga som helst känningar dagen innan det startade!

Fungerar det med att bara duscha skulle jag köra på det!

Gör det så lätt för dig själv som möjligt med flaskan, vi körde med mikro i sovrummet då jag både ammade och gav ersättning...:D Annars fungerar det ju med termos och färdigupphällt pulver också.

Jag tror också att vi gjorde små upphöjningar med hjälp av handdukar att placera flaskan på så vi kunde ligga och hålla om barnen när de fick flaskan men utan att själv hålla i flaskan (det blir totalt knasiga handställningar när man matar två barn samtidigt).

kl

Här är det lugnt...
Har ont i benen så alvedonen går åt snabbt här....

Jag har ägnat kvällen åt att sy en åkpåse till bebisen. Knepigt värre men jag lyckades. Jag har bara den trista delen att handsy det sista men det får bli i morgon.

Hehe! Jag har lagt Ebba på kuddarna så jag bara behöver hålla flaskan...
Syrran har ju sina ganska tätt- hon la de i babysittern med kuddar som höll flaskan medans hon fixade frukost till de övriga. Man lär sig säkert massa knep.

Om en vecka är jag säkert i mina nya rutiner. Nu har jag värmt vatten på termos. Hällt ersättning i 2 flaskor och förberett så gott det går. Problemet nu är att hon igår åt 30ml när hon vaknade sedan somnade om. Jag bytte ändå blöja för att väcka henne... Jag vill ju inte blanda ersättning varannan timme vilket hon ätit nu på datten...

:banana: Luden o Milschen jag får väl hoppas på er, då det låter ganska lovande för er, även fast ni i dagsläger verkar hinna före mig in i mål ;)
Tja, efter dagens "gå-i-affärer" runda så fick jag ett fasligt tryck ovanifrån mot slidan och mjukdelarna "där nere". Bebisen får mer än gärna titta ut nu genast! Och hoppas så klart att din också gör det!

Gör alla en trisst dag som denna?

Vi har tvättstugan i em och sen ska vi iväg och äta hos svärmor!
Efter det blir det att äta kräftor hemma hos ett par vänner!

Just nu sover Milton, han tyckte det va morgon kl 7 imorse, vanligtvis brukar vi gå upp runt kl 9!
Fast jag ska inte gnälla för det va en väldigt bra natt inatt! :)

Fick precis i uppgift av mannen att hitta på vad vi ska göra idag.... det enda jag har kommit på är att köpa linsvätska....

Kanske en tur till Enköping eller till Tidö slotts leksaks-museum.

Ingen bebis, men det är ju en dag kvar.....

Milschen, Luden och Bubbaz...
Här kommer en rejäl peppdans
:banana::banana::banana::banana::banana:
Vi skakar rumpa nu
Jag hänger på. Vi vill höra om fler bebisars ankomster!
Lägger till Bollen. :banana::banana:
Hur är det med Sar? Har bebis kommit ännu?

*kl*
Nu har min bebis fyllt 8 dygn. Vi börjar hitta rutiner, och lära känna varandra. Det verkar som (ta i trä) att hon sover ganska bra på nätterna. 3-5 timmar i sträck. Här om natten ammade jag kl 02:00 och kl 06:00, sen vaknade jag nästa gång kl 10:30 och då sov hon fortfarande.

Men på dagarna vill hon ha mat varannan timme eller mer.

Idag var det premiär på promenad med hund och vagnen utan maken. Jag har ju en sån där halv-lat stor rottis och han promenerade så fint en bit bakom vagnen. Vi fick beröm av en granne att han var så lydig :D Skönt att det fungerar, lär ju bli en och annan promenad framöver.

Dansa på, jag vill ha ut min bebis NU!

Har just varit och handlat tråknödvändiga matvaror och fick hänga på kundvagnen och hasa mig långsamt framåt i affären. Så fort jag rör mig så har jag ett konstant tryck nedåt "mjukdelarna där nere", det liksom både trycker, svider och spänner. Lättar något när jag står stilla eller sitter. Vet inte om det är bebis som trycker på så att jag är på gång att börja öppna mig?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar