Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Många bebisar på G nu.
Uppdaterar mig själv (blev ju inte sist :) )

----------------------------------------------------------------
Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
15/6 Moonbabies - Love 8/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- Mathilda kom ut 20/6
25/6 Modett - Harry föddes 9/7

Juli
23/7 aneka - Milton föddes 28/7
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia - Mitra föddes fredagen den 13onde

----------------------------------------------------------------

Ebba använder napp- har gjort sedan vi kom hem från bb. Jag tröttnade på att vara tröstnapp helt enkelt ;) Sugreflexen är ju en del av barnets utveckling precis som att studera händer och fingrar...
Sedan längre fram ser jag gärna att hon använder napp framför tummen och suttande på snuttar och nallar. Det är ju enklare att plocka bort napp än tumme ;)
Fast har man tur tröttnar de bara.

Men sicken sötnos!

Vi försöker använda napp för att jag inte ska behöva va napp. Dessutom vill jag hellre att hon suger på napp än att hon senare börjar suga på tummen, den är ju alltid med och svårare att sluta med. Dock är M väldigt sällan intresserad av nappen.

GRATTIS!!!

Hihihi! Fredagen den 13 blir ju lätt att komma ihåg :)
Min E är också född en fredag :)

Sicken liten sötis. ;)

5 dagar över idag o fortfarande stilla lugnt. Ja ja inget är som väntans tider..

Vilken liten plutta :laugh:

Han får ersättning som komplement framförallt när jag har haft mina mjölkstockningar och ibland när hans pappa tar hand om honom ifall jag t.ex. är ute hos hästarna och inte hunnit pumpa ur. Annars (när det inte stockas, dvs) finns det ordentligt med mjölk, men om det är tekniken det är fel på eller något annat, för han äter inte helt effektivt alla gånger..

H fick börja med tutte nån dag efter vi kommit hem från BB. Han sög på sina pekfingrar, och då kändes tutten som ett bättre alternativ :) Han vill inte ha den jämt, utan oftast i väntan på att morsan ska lasta fram tissarna så han får käka eller när han ska somna!

Plötsligt händer det, vet du ;) Majoriteten får innan första veckan övertid är slut sa BM, så vi hoppas att du är en i mängden :bump:

Vlken sötnos!

Det går ju att "koppa" en sådan där liten eller att ge i skedflaska om man inte vill ge i flaska för att inte förvirra sugtekniken innan den är helt etablerad.

Ang. blöjbyte så byter jag vid bajsning (ärligt talat tycker jag att han bajsar nästan jämnt efter matning!) eller om blöjan skulle kännas väldigt full. Tänder dock inte starka lampor nattetid utan försöker fixa bytet så diskret som möjligt för att få in en vettig dagsrytm.

Till alla: Använder ni napp? Varför och när började ni? Jag köpte napp för länge sedan, utan att egentligen vad den har för syfte. Har "alla" barn napp?

Milton fick napp direkt när vi kom hem vilket va på hans 2:a levnadsdygn.
Det va för att han hela natten bara snuttat för snuttandes skull, å då snuttar han bara längst ut på bröstvårtan = sår! Han vart jätte nöjd när han fick nappen, äntligen något ordentligt att bara snutta på! Annars fick hans händer agera napp. Han har en otroligt snuttbehov som jag inte kan tillfredställa med tuttarna å jag vill inte att han suger på sina händer hela tiden! Nappen har inte alls stört amningen, inte för oss iaf!

Lite rörigt svar, men det är dax att gosa ner sig i kudden nu!

Till alla: Använder ni napp?

Japp!
Varför och när började ni?

Efter några veckor tror jag, jag ledsnade på att amma 8 timmar per dygn. Nu har vi tutten när man är hungrig och nappen när man bara vill ha lite tröst. Det är framförallt när bebisen är trött som nappen behövs, den är ett oslagbart sätt att koppla av, uppenbarligen.

Till alla: Använder ni napp? Varför och när började ni? Jag köpte napp för länge sedan, utan att egentligen vad den har för syfte. Har "alla" barn napp?

Vi använde inte napp på tjejerna. Jag var svinless på en bekants tjat på sitt barn om att "ska du ha dodo (napp)?" "Nä, nu ska vi inte ha dodo", "ska du ha dodo" etc. i all evinnerlighet. Vi hörde också skräckhistorier från andra bekanta om att deras barn spottat ut nappen på natten och vaknat upp ledsna för att allt inte är exakt som när de somnade så vi testade att skippa napp (2 barn=2 nappar att sökas reda på i mörkret). Det fungerade utmärkt att vara utan napp!
Jag misstänker dock att de använde vällingflaskan, när det var dags för sådan, lite som napp på natten.

Vi får se hur det blir med det här barnet. Vi är inte generellt emot napp på något sätt, jag gillar dock inte när allt kretsar kring nappen men så behöver det ju inte vara.;)

Jag håller med dig... :angel: Inget är som väntans tider!
Tre dagar över nu och inget händer. I dag är det dags för BM och tillväxt-UL igen, ska bara försöka sova lite först.

Kör en liten peppdans för dig
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Det här med napp är väldigt intressant. Under våra föräldrarträffar berättade BM som höll i träffarna att på BB så vill dom att man undviker napp o nappflaska första tiden för att amningen ska fungera bättre etc o det var som policyn på vårt BB/sjukhus. Barn som behövde stödmatas på BB fick ur sked etc OK det köper jag inga problem. Men när syrran då blev inlagd med sin son på Barn 4 (nanoavd.) efter bara någon dag så det första personalen gjorde där var att ge barnet napp tror inte ens att dom frågade syrran om "lov" heller utan helt plötsligt dök han upp med en rosa napp i munnen när det var dags att amma. Dessutom stödmatades han med flaska redan på BB. Nu är detta inget som syrran blev arg över eller så mest förvånad när det lät som om napp var "förbjudet".
Fler som haft barnen på Barn 4 har fått förfrågan om det är OK med napp till bebisen.

Har ett par kompisar som fick rådet på BVC att undvik napp så långt det går. O som duktiga första gångs föräldrar gjorde dom det o det resulterade i att dom nu har en 2 åring som inte suger på napp vilket förvisso varit praktiskt men istället har han minst 2 fingrar i munnen som "tröst" när han är ledsen eller ska sova. Inte så kul att försöka ha honom att sova ute i vagnen på vintern när han ska ha en handskbeprydd hand i munnen :(
Nu jobbar dom på att få honom att slutat med "fingersugandet" men det är inte lätt. Det är inte bara att kasta bort fingrarna som det är att göra med nappen...

Nu har ju vår son inte behagat att dyka upp ännu men "vill o behöver" han kommer han självklart att få använda napp. Känns som om nappen är lindrigare tröst än vad tutten är då jag gärna inte vill bli allt för bunden (nu ska vi inte måla f*n på väggen här :angel:). Nappar är redan inköpta.

Vi fick rådet när vi låg på barnavdelningen att skaffa napp till Mikaela då hon hade sugbehov och blev sondmatad.
Hon använde den bara lite ibland.
När vi sen kom hem och kom till BVC så tyckte de att vi absolut inte skulle använda napp!
Nu används nappen väldigt sällan, den spottas ut :P Men hon brukar försöka få in tumme/fingrar att snutta på och vi försöker då "byta" till nappen istället, vi vill inte ha ett barn som snuttar på tumme/fingrar det är så opraktiskt och svårt att sluta med, då är nappen bättre.

Jag var väl den bidragande orsaken verkar det som. Jag har skrivit och bett om förlåtelse- men hon verkar vara långsint. Sen vet jag iofs inte vad jag gjorde fel men det blir ju lätt så i internetforum tyvärr...
Jag verkar vara duktig på att klampa på andras tår... :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 845
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar