Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Här fungerar amningen inte alls och har aldrig gjort. Han får inte tag, och det känns som vi försökt med allt, napp olika ställningar osv. Men det bara fungerar inte. Känns som att han väljer bort mig. Så nu får han mest flaska och det känns så trist, jag vill ju amma :(
Vad trist, jag känner med dig! Amningen har blivit jätteviktig för mig, trodde inte jag skulle säga så, men faktiskt. Skulle också känna mig bortvald om min norpa inte ville ha bröstet.

Amningen fungerar bra för oss. Har inte haft sår eller andra problem och nu har den värsta svullnaden lagt sig, Dolly Parton är inte längre på besök.
Dagtid äter hon gärna varannan timme eller oftare, men nattetid verkar det räcka med var 4-5 timme.

Är det någon som har läst/hört talas om EC (Elimination communication) som går ut på att erbjuda bebisen att göra sina behov i potta eller liknande, alltså inte i blöjan?

Jag läste lite igår och i morse. Inspirerad av detta tog jag av den torra blöjan efter amningen, satte henne ovanför handfatet. Hon kissade. Lade henne på skötbordet, men såg att något var på gång, höll henne igen över handfatet och då bajsade hon. Tvättade henne och satte på den torra blöjan igen. Vilken seger!

Haha, medan jag skriver ovanstående gnäller hon till. Jag tar henne igen till badrummet, tar av den torra blöjan. Maken kommer in och jag ångrar mig, tänker "fasen vad fånig jag är som ska potträna ett spädbarn" men då kissar hon! Visserligen på skötbordet efterom jag inte höll upp henne. Men då tar jag upp henne ovan handfatet och hon gör nr 2. Seger igen!

Efter det är det amningsdags.
Sen ligger hon hos pappan och kelar. Jag hör återigen att det är på gång, tar in henne i badrummet. Håller på att ångra mig och känna mig fånig, men fortsätter ändå. Hon bajsade 3 ggr i handfatet. Sätter på den torra blöjan igen. Seger nummer tre!

Har sparat tre blöjor bara idag. :banana: Dessutom känns det grymt att kunna lyssna på henne när hon kommunicerar att det är dags. Hon måste ju också bli nöjd av det?

Är så sugen på att börja rida lite smått. Dagarna efter förlossning trodde jag att de skulle ta månader innan kroppen kändes ok, men förrutom dålig kondis så känner jag mig helt ok nu. När satt ni upp igen efter ?

Jag ska börja rida den 7sept. Jag rider ju bara på ridskolan en gång i veckan, men ska bli så kul att komma tillbaka till min sjukt härliga grupp! Man skrattar inte lika mkt under hela veckan som på tisdags kvällarna! :D Hade jag haft egen häst hade jag nog kunnat sitta upp för 2v sen! Men eftersom det nu blir hårdkörning på engång så har jag väntat lite extra!

*kl*

Måste uppdatera lite på min front. Åkte in till förlossningen i fredags kväll när jag haft värkar till och från sedan 03, mer regelbundna sedan lunch och 3.5 min emellan när vi åkte in. Väl där avtog det massor, men jag fick en massa piller för att kunna sova genom natten, vilket ändå inte gick. På morgonen var värkarna helt borta och vi åkte till mina föräldrar och fikade, åt lunch och tog en promenad, då började det sätta igång igen och under kvällen gick det framåt.

Klockan 07.49 på söndagsmorgonen föddes en liten Aldor, 3805 g tung och 53 cm lång.

Idag kom vi hem och har börjat göra oss lite hemmastadda. Amningen fungerar bra och vi har varit ute på vår första promenad i vagnen. Själv har jag grymt ont i fogarna igen, men annars mår jag riktigt bra. Det är så skönt att äntligen ha en liten bebis att snusa på! :love:

Får nog bli en provtur om någon vecka, får låna en snäll häst. :) Min egen e ju mamma ledig och endast riden på ett par veckor i vintras. Fasar för att prova ridkläderna, även fast jag redan tappat 13 kilo så är de 10 kilo kvar....kan bli tight.

Grattis! :D

Här fungerar amningen inte alls och har aldrig gjort. Han får inte tag, och det känns som vi försökt med allt, napp olika ställningar osv. Men det bara fungerar inte. Känns som att han väljer bort mig. Så nu får han mest flaska och det känns så trist, jag vill ju amma :(

Det händer ju att sugtekniken kan förändras till det bättre efter några veckor, om du orkar härda ut med att pumpa så du håller igång produktionen kan det vara värt ett försök.
Det tog nästan 5 v för mig förra gången innan taget och suget fungerade men tiden och amningsnappen var mina bästa vänner! Den här gången fungerade det direkt och det är då man inser hur lättsamt det är för de som inte haft amningsproblem.....
Har du bett om oxytocin för att få mjölken att rinna till snabbare?

Det är självklart tråkigt då amningen inte fungerar fast man vill men känn dig inte på något sätt bortvald av barnet och gör det bästa av era flaskningsstunder.
Kram Sar

GRATTIS till erockså!!! Häftigt!
Hur många är det kvar nu här? Tänk va- snart har vi allihopa någon att snusa på ;)

Jag förstår om ni längtar ännu mera nu.....

Aaricia- jo jag har oxå läst lite om det o visst hade det varit kul med ett blöjtorrt barn men i längden vill jag nog inte vara så låst ;) Så många handfat o toaletter finns det ju inte på stan ;) Tänk om barnet inte vill ha blöja sen- tänker bröst flaska... Eller det kan inte bli så?

Sen var det någon i vårtråden som hade en olycka som sprutade över hela rummet... det vill jag inte vara med om för att spara 2:-... det är ju så svårt att tvätta bort :)
Annars är det häftigt :)

Känner du något mer Luden?

Sen en fråga till Luden och Bollen ( o ev andra som jag missat som inte har fått ännu)
Jag tycker ni är väldigt positiva o grattar o så- jag minns att jag nästan blev avundsjuk när alla andra blev "klara" och jag bara fick vänta... Hur tar ni det?
Är jag "taskig" som tjatar eller ni tycker det är kul att ni inte är bortglömda?

Jag tycker synd om er... hoppas att ni inte är ledsna iaf.

Inte det minsta avundsjuk, snarare glad att alla inte behöver vänta!
Jag går inte heller och väntar och analyserar minsta känsla i hopp om att förlossningen ska starta, utan den kommer igång när den gör det eller med hjälp....

Jag tar absolut inte illa upp av påhejandet, utan tycker det är kul!

Inte det minsta avundsjuk, snarare glad att alla inte behöver vänta!
Jag går inte heller och väntar och analyserar minsta känsla i hopp om att förlossningen ska starta, utan den kommer igång när den gör det eller med hjälp....

Jag tar absolut inte illa upp av påhejandet, utan tycker det är kul!
Instämmer!
Jag har ju dessutom haft en förhållandevis enkel graviditet, bara extremt trött i perioder, men kunnat funka normalt större delen av tiden. Det skulle kanske varit jobbigare, både att vänta och läsa om alla andra som blir "klara", om jag själv t.ex. mått illa, haft foglossningar osv.

Och precis som Bollen letar jag inte direkt tecken på en startad förlossning. Visst, klart att jag funderar om t.ex. "den och den känslan" betyder mer fixerad bebis och nu när (troligtvis) del av slemmisen gick (igår morse bir det ju eftersom kl passerat midnatt) så undrar jag ju så klart om förlossningen tänker komma igång snart av sig själv eller om jag får vänta ytterligare.

F.ö. nu efter midnatt så är det BF+5.

Känner du något mer Luden?
Nja, det känns ju som att bäckenet är lite slappare än tidigare och jag har värk nere i magen mot ljumskarna. Magen/livmodern är konstant hård eller hårdare, det känns inte som om den slappnar av något alls och blir mjuk som tidigare. Några kraftigare/smärtsammare sammandragningar där jag verkligen fått hämta andan har det också varit. Fast jag tror inte att det blir någon bebis riktigt ännu.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar