Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Tack!!

Känner igen det där med att läcka som ett såll från förra gången. Det kunde gå åt 3 inlägg per amningstillfälle.... men tack och lov så lugnade det ner seg efter ett tag och jag behövde bara byta en gång....

Jag samlade aldrig upp något så jag kan tyvärr inte svara på din fråga...

Här har ammats varannan timme hela natten och det går jättebra. Det känns dock i bröstvårtorna, men jag kör stenhårt på bröstvårtsalva redan från början....
Tänkte också klippa till fleecetuttvärmare av tyget som blev kvar när jag sydda overallen för att förebygga stockning.

Men gud vad Vera sover! Ska dem verkligen göra det? :D;) Jag vet, det är helt normalt! Men Alice sov aldrig utom på natten kändes det som.....
Vera kan dessutom ligga själv och sova! Halleluja, men jag ska inte ta ut något i förskott:angel:

Grattis!

Jag ville att S skulle heta Vera men gubben min ville inte det... Jag gillar vetkligen det namnet!!!

Ja det är helt fantastiskt att vara mamma! :love:
Skönt att du börjar återhämta dig från förlossningen, synd att foglossningen blev värre bara!

Ang hur mkt dom äter så är det nog väldigt individuellt. Men Milton åt 120ml (det jag hade fått ur med pumpen) och va mätt efter det när han va 2,5v! Du kan ju börja fylla upp frysen nu med det du får ur så behöver du inte krångla och spara sen när du tycker det börjar bli mkt. Du kan ju spara det i frysen i 3mån. Du får försöka tänka ut hur mkt du kommer vilja ge flaska eller om du bara kommer amma förutom någon enstaka gång. Då är det ju kanske onödigt att fylla upp frysen.

När vi var inlagda på barn tipsade de om att ca 1dl var lagom att frysa in :)
Jag läckte oxå mycket i början menm det lugnade sig efter ett tag.

KL
Lite blod i flytningarna och REJÄLT ont. Kopplat igång tens-apparaten, men den hjälper inte till fullo.

Jag vill ha en uppdatering från dig där du berättar att din bebis ha kommit. Jag vill ha den uppdateringen inom ett dygn från nu!! Kom igen!
:bump::bump:

:D

Senast ändrad:

Jag också :) Det betyder ju att den sista sommarungen kommer ut :)

Héja! Heja! Jag hoppas att allt går bra nu :)

Ett HEJJA härifrån också! Snart är det full pott i tråden :D

*kl*
Tror inte jag uppdaterade efter fredagens BVC-besök. Nu väger H 5290 gr och är 59,3 cm lång.

Såhär söt kan man vara:
img_8918_105001061.jpg

Sötnöten!
När vi var på 2-månaderskontrollen i torsdags (M var då 9,5 vecka) så vägde hon 5340 gr och var 58,5 cm :)

Vilken sötis! Han väger nästan 1,5kg mer än Milton! Men tyckte inte han såg så stor ut, bara väääldigt söt!
Vi har också en dinglis som håller i ett hjärta på bilstolen! (fast vi har tigern, lejonet har vi på vagnen) :D

*kl*

Alltså, ni som ammar men pumpar ur (eller gör ersättning) och ger flaska ibland, hur står ni ut att hoppa över en amning själva? Brösten gör ju ONT om man hoppar över en amning ju!

Min bebis tycks annars satsa på att bli en liten fläskgris framåt jul, är nu 60 cm och väger dryga 6 kg. :crazy:

Jag har inga större problem att hoppa över en amning ibland, ffa inte på kvällen då jag har mindre mjölk. Börjar de spänna så får hon antingen äta eller om det inte är möjligt så pumpar jag ut det värsta.

Jag hade också jätteont när jag inte fick ge av bröstet när jag undersöktes. Liksom nu när jag skulle trappa ner. Men ställer man sig i duschen så släppte det på mig.- fast oftast så är man ju inte "barnfri" för att stå i duschen...
Massera dem lite mjuka, funkar det? Då läckte mina av det allra värsta- fast ändå inte så att jag behövde byta amningskupa.

JAha- då är snart september här... Min åring ska komma hem på lördag och jag har snabbt fått bygga ihop hage och så... Undrar om han vet om att han är hingst eller ej... Kanske man borde bygga en gång mellan hagarna med...
Idag ska jag in o hämta vattenkoppar och nya krubbor :) Hämta o hämta- jag får nog vackert betala också ;)
Hela helgen har varit lite galen. Vi kalkade stall i lördags och mamma var barnvakt. Sedan jobbade jag på eftermiddagen för första gången på ett halvår (på det stället) men det kändes som igår.
Söndagen var jag hemma men svärmor tog hand om Ebba medans jag byggde hagar o kopplade lampor.
Behöver jag säga att jag ska ha en riktig EGOdag med Ebba... Man saknar ju henne nu :D
Det gjorde jag ju redan från början iofs....

Jag har bara hoppat över 1gång, men gett flaska två gånger men första gången vart han inte mätt så han fick amma efter iaf!
Andra gången va jag i stallet och det är enda gången det har läckt från mina tuttar bara man petade på dom(dock bara 3droppar :p). Den gången vart det 6h mellan amningarna. Dom läckte men gjorde inte ont.

Kan du inte pumpa ur så snart du kan eller gå in på toa och massera/tömma bort den värsta smärtan?

Den 7:e börjar jag ju rida igen då kommer ju flaskan behöva användas oftare så kanske kommer bli värre då för antar att jag har mer mjölk nu än vad jag hade då han fick flaska sist.

Jag har inga problem att det går lite längre tid ibland, är ju van att M sover 6-7 timmar på natten och ibland 3-4 timmar på dagen.
Men visst kan det spänna lite ibland och då läcker det ganska friskt oxå :D

Här är uppdateringen - inom ett dygn! En pojke efter knappt tio timmar på förlossningen. Längre rapport kommer när vi vilat lite till.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar