Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

De sa inget om det till mig men jag kom ju ihåg att du skrivit det :) Tror inte att jag såg något om det i instruktionsboken (läser förvisso sällan eller aldrig dem så ingående..), däremot stod det att det bara ska vara en användare - hur man då ska tolka det? Men resonerade som så att "normalt" tänker jag mig att jag pumpar ggn/dag, det är ju bara vid de förbenade mjölkstockningarna den får jobba mer. :laugh:

Ja- jag tror inte att det är några större bekymmer om den får gå hårt ibland- antagligen inte annars heller ;) Min e i stort sett oanvänd men jag har ju inte haft mjölkstockningsbekymmer heller. Mycket skönt att ha sluppit det. Hoppas det håller sig nu i nedtrappning o avslut också.

Min nedtrappning går sådär- det är ju så skönt att bara ha maten klar i dattarna... Nu ska jag behöva komma igång med ersättningen. Tetrapack funkar bra men koka vatten och allt behöver jag komma i rytm med. Ska nog skicka ett vattenprov för hon gillar det bättre om jag tar kommunvatten hos mamma...

Man tycker ju att själva maskinen ska klara flera pumpningar/dag, under den relativt korta period som den används! De flesta pumpar ju inte under flera års tid.. Vad jag däremot kan tycka, i jämförelse med lyxpumpen, är att Mini Electric är lite tuffare mot brösten. Gjorde missen att inte kolla vilken nivå den var inställd på första gången jag skulle pumpa, och AJJJ! :eek: Får köra den på hyfsat låg nivå för att det inte ska göra ont.

Vi provade pulver för första gången igår (har bara använt tetror tidigare), använde oss av varianten 50/50 kokat vatten och kokat kylskåpskallt vatten. Funkade helt okej! Nog tycker jag personligen att ersättning smakar sämre än bröstmjölk, men H verkar tycka att det är okej.

Känns skönt också nu, när vi bestämt oss för att delamma (åtminstone tills vidare) att mitt "problem" med att orka amma honom sittandes utan kudde försvinner plättlätt då han helt enkelt får en portion ersättning om det skulle behövas :laugh:

Skönt va :) När man inte behöver bry sig sådär jättemycket.. Man löser det liksom. "Tyvärr" löser jag det nog lite ofta med bröstet eftersom jag ska sluta om max 4 v...

Hur känns egentligen mensvärk?

Man läser ju lite här och där att värkarna kan börja som lite molande mensvärk, men jag har banne mig inte haft mensont sedan jag var femton (nu är jag 32 år). Alla mina mensar har liksom varit helt smärtfria, så jag vet inte alls hur det ska kännas.

Men... Idag har jag haft en diffus värk i korsryggen som strålar ner i höfter, ben och även framåt över magen (från naveln och nedåt) och ner i ljumskarna. Kommer och går lite oregelbundet, ibland helt smärtfritt, ibland håller det i sig längre. Kan detta vara några sorts förvärkar? Har inte provat att "lindra" med värme, men har inte haft så ont att det behövts. Det har räckt med att bara stanna upp, andas och slappna av. Däremot tror jag att vetekudden ska få sällskapa med mig i sängen i natt.

Sammandragningar har jag haft regelbundet i flera veckor, de vet jag hur de känns och det är helt klart inte den här "värkkänslan" som jag har nu utan bara att magen blir stenhård och att det så klart stramar i den och gett mig lite kramper som rätt snart gått över. Det jag känner nu är mer ihållande värk kring bäckenet.

Skit, vad svårt att förklara! Men någon kanske har någon idé om vad det kan vara och även beskriva hur mensvärk brukar kännas?

Jag tycker det där låter som den typ av mensvärk jag brukar ha! Har haft det till och från i flera veckor nu också, så vad det betyder vet jag ingenting om...

Det låter så som mensvärk känns. En molande lite diffus känsla. Om det är värkar vet jag inte, men varför inte? Typ förvärkar.

KL

Var hos BM i morse. Allt såg bra ut, ny tid på fredag. Har de inte hänt något då bokas igångsättning. Hoppas på att de händer innan ......

Min mensvärk brukar vara som en krampande känsla i ländrygg och mage. Inser dock att jag verkar ha glömt hur värkarna kändes :o eller kan åtminstone inte beskriva dem.

Värkarna kändes som att någon krossade ens höfter/nederdelen av magen i ett skruvstäd, alternativt körde ett järnrör genom nederdelen av magen ut på andra sidan, tyckte jag.

Inte som mensvärk, då är det mer specifikt äggstockarna som gör ont, tycker jag.

Nej, som mensvärk var det inte för mig heller men definitivt inte skruvstäd och järnrör - tack och lov :eek: Dock var det något hårt och vasst över dem, och de var rätt lokaliserade till framsidan/nederdelen av magen för mig. I ett tidigt skede kändes de bak i ryggen också men sedan bara fram. Jag fick ju viss hjälp på traven med piller och värkstimulerande, och värkarna kan väl bli jäkligare av det vill jag minnas att jag hört. Som tur är så slipper nog de flesta igångsatta sådana mardrömsförlossningar som du verkar ha haft, annars skulle väl ingen frivilligt gå med på det kan jag tro :crazy:

Värkarna jag hade innan jag fick värkstimulerande var mer som molvärk, men enligt bm var det inga riktiga värkar. Enligt henne så ligger man och krälar på golvet av smärta om man har riktiga värkar, och så blev det också sen när de satte värkstimulerande.

Du får mig verkligen att längta tills förlossningen sätter igång... :D

Skämt och sidor, så måste jag säga att din BM hårddrog det lite.
Inte sjutton ligger alla och krälar på golvet av verkar. Jag gjorde inte det trots igångsättning med dropp.
Det är klart att vissa ligger på golvet och krälar, men att säga att MAN (med andra ord alla) gör det är överdrivet.

*kl*

Var hos BM idag. Allt såg bara fint ur. Lillen är nu helt fixerad o växer som han ska, SF 38 cm. Jag fortsätter svälla av vätska, gått upp 5 kg på 2 veckor vet inte vart dom satt sig dock, så nu har jag krupit till korset o köpt stödstrumpor. Tyvärr inte så angenämnt när det är varmt ute.
Nu är det bara o vänta. Knappt 1 1/2 vecka kvar till BF! LÄNGTAR :bump: förstå när den värsta tjockmagen är borta, vätskan börjar försvinna ur kroppen, man är inte så otymplig längre kanske tom klarar av att ta en promenad utan att det känns som om höfter, fötter o fogar ska överge en helt o hållet! O så det bästa av allt man har sin lilla älskling där som man kan snusa på o glädjas över!!!

Åh dagens tragedi! Mina favorit mammabyxor gick sönder idag :cry: Ett par linnebyxor jag ärvt av min sambos moster gav idag upp i grenen, tyget blev för tunt o sprack! HUR ska jag överleva de närmaste veckorna, det är aldelens för varmt för jeans, har iof shorts o kjol men det är inte snyggt med stödstrumpor :angel: Måste kolla om mamma kan hjälpa mig att rädda byxorna!!!

*Mabuse*
Vet att du hade en skitförlossning med allt vad det innebar och jag lider med dig men tänk efter lite hur du skriver ibland. Det är kanske inte alla som uppskattar att få höra att värkar är som att bli krossad av ett skruvstäd, eller att MAN kommer att kräla på golvet under värkarna när man blir igångsatt.
Tror att dom flesta här vet att DET KOMMER ATT GÖRA ONT men det finns kanske dom som inte behöver få det uppmålat så som det blir här ibland. Vädjar bara lite tänk på hur det kan läsas av andra som inte kommit dit ännu o som dessutom kanske är rädd o nervös inför förlossningen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 850
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar