Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

jag är rätt glad att jag slapp se den ;) Jag anade att något var på G när jag fick typ oranga flytningar. Jag tänkte att så mörkt kiss borde jag inte läcka :)

Jag skulle kunna tänka mig att den släpper tillsammans med vattenavgång, om jag nu får önska :D En tydlig vattenavgång, helst när jag sitter på toaletten så det inte blir så messy, vore guld.. då är det ju liksom ingen tvekan om att det är på g!

Börjar bli lite putt på lilleman, har upptäckt en bristning! Kunde han inte ha masat sig ut innan?! Intressant att kroppen verkar ha 40 veckor (ja, imorrn är det ju vecka 41..) som någon slags övre gräns. Får sendrag i skinkor och höfter, ont i ländryggen, det där hugget som jag nämnde tidigare tyckte BM lät som att det var framfogen, och så nu en bristning. Jag förfaller!

Ja men förhoppningsvis borde ju bebis börja känna det också nu så då borde han vilja komma ut!! Tycker man iaf! Är nog inte alls många dagar kvar!!! Förhoppninsvis startar det inatt eller imorgon för din del!! Förstår din irritation över att han inte kunde ha tittat ut innan du börjat "förfalla".

Efter lite googlande så stod det att slemmis ofta släpper när värkarna har satt igång, men då vet du ju redan att det är pågång så!

Haha, förfaller, haha! Jag fick också nån liiiten bristning i sidan dagarna innan hon kom, onödigt tyckte jag också...

Aneka, jättefina och härligt somriga bilder!

Jag har nu knåpat ihop min förlossningsberättelse:
Vi åkte in vid 5 i söndags morse och då var jag öppen 4 cm, vid kl 9 är jag bara öppen 5 cm och nu räcker inte längre lustgasen så jag får eda och värkstimulerande dropp- vilken befrielse! Den tar riktigt bra så jag blir mer mig själv och kan prata med sambon, äta lite (eller faktiskt ganska mycket...) frukost och få lite välbehövlig sömn. Däremot tar den även mitt vänstra ben så jag kan röra foten, men inte själva benet...

Vid kl 11 är jag fullt öppen, nu ska hon bara rotera ner... Vid 12 får jag sätta mig på en pilatesboll i 30 minuter och gunga och hoppa lite på den med sambon sittandes bakom för att hjälpa mig sitta kvar på den iom att vänstra benet inte bär. Där körde vi lite teamwork, så han hade koll på monitorn när värkparametern började stiga och då började jag med lustgasen och det klaffade så bra, då hjälpte den verkligen under värken. Vissa värkar gav dock inget, eller sent utslag och kände jag av den innan den syntes så blev det en lång och ond värk som inte lustgasen riktigt bet på.

Efter bollen var det dags att först ligga på vänster sida och sen på höger sida, fick dessutom pencillin intravenöst eftersom vattnet gått tidigt. Suger i mig lustgas så jag är hur hög som helst... Runt 13,40 får jag ställa mig på knä (rätt bökigt att komma dit när vänstra benet inte lyder, men med hjälp gick det.) för att tyngdlagen ska göra sitt - och det gör den!

De ställer mig så och går ut, ganska omgående blir värkarna av en helt annan karraktär och gör ooooont. Jag skriker i masken och lyckas få sambon att förstå att det är dags att ringa på klockan, han gör det och uskan kommer direkt. Hon vill se mig under en värk och ska sen känna hur långt ner hon har kommit, hon behövde inte känna utan såg håret. Tacka f*n för att jag hade ont... Hon blir lite stressad och larmar efter BM som inte kom direkt, så uskan ställer sig i dörren för att få hjälp.

BM*2 kommer då det är skiftbyte på gång och jag ska lyckas komma till gynposition, med ett huvud mellan benen, aj! Men det gick det också och i journalen står det att jag får krystvärkar 13,56 och 13,59 är hon född. Jag krystade ut henne på två värkar! Men efter första när de sa att hon kommer med nästa hade jag (eller lustgasen kanske...) skrikit "Nej jag vill inte - stoppa in henne igen!" Lyckligtvis gjorde de inte det ;) och jag krystade som jag skulle och hon kom ut. Vilken kärlek!

Åhh det är så kul att läsa förlossningsberättelser!! :love: Att alla är så olika!
Så spännande att få se hur ens egna blir sen!! :)

Jag vet inte om jag blir peppad eller rädd när jag läser alla förlossningsberättelser :D Så man kan "tappa benet" också av EDA, där ser man. Alltid får man lära sig något nytt!

Inbillade mig att det kunde vara något på g inatt, han tryckte på neråt utav tusan under senkvällen i kombination med lite förvärkar och under natten var magen hård och ländryggen öm. Men inte då! Officiellt övertid. :mad:

Japp det kan man :D Tur att det hittade tillbaka sen iaf. Dessutom fick jag som klåda över hela kroppen, det var tydligen vanligt.

Nu ska vi strax börja göra oss i ordning för att åka tillbaka till sjukan för att kolla att vikten har börjat gå upp nu men det är jag rätt övertygad om att den har.

För att inte tala om den där huvudvärken man ska kunna drabbas av :crazy: Nåja, kan tänka mig att fördelarna överväger nackdelarna många gånger!

Hoppas det gick bra på viktkollen!

Det slapp jag iaf :) Jag tyckte att det var som att komma till himlen när den började verka...

Viktkollen gick finfint, hon hade gått upp nästab 100 gr sen i torsdags och med tanke på hur hon har ätit de senaste timmarna har hon nog gått upp 100 gr till :)

OT
Jag tror att vi för ett tag sen fick en granne som hör väldigt dåligt, vi hör dennes tv överrösta vår när vi har normal volym på och det här är inte lyhörda hus så jag skulle inte vilja gå in i dennes lght när tv´n är på... Tur i vart fall att man aldrig hör det senare än kl 20.

Haha, är det jättehög volym och inte efter kl 20 så luktar det gamling ;)

Skönt att vikten tar sig, och att hon äter som hon ska :) Har ni hunnit få mycket besök, eller håller sig släkt och vänner på mattan än?

Härligt att hon går upp i vikt. T är uppe över ett halvt kg över födelsevikt nu. Så behöver inte oroa mig att hon äter för lite :) och äntligen har hon också börjat ta napp, så nu kan jag sluta å tjänstgöra som napp på kvällarna ;) Det är dock en kräsen liten dam... Den enda nappen som passar just nu är en NUK-napp som kostade typ 70 spänn... Menmen, helt klart värt för att få henne å ligga vid bröstet när hon vill äta endast :)

Hihihi! Vilken kräsen liten flicka du har :)
Själv så går det bra med MAM napparna- tror jag att det är iaf ;)

Hur går det annars att vara mamma? Du är ju inte här lika mycket så jag hoppas att det är för att du myser hela dagarna och hittar på roliga saker!

Jag hittar inga nappar som är tillräckligt SMÅ. Jag har två nappar och hon får kväljningar av dem för de går så långt bak :( Det är esskas mini-napp och så en till som du hittar i alla vanliga affärer. Minns inte namnet :( Jag vet inte vart jag ska hitta mini-mini-napp??

Ja, vi misstänker också gamling. Funderade på att köpa hörlurar och lämna över, men det är ju inte på olämpliga tider så vi står ut med det :)

Ang besök så har det varit alldeles lagom. Vi har gott och väl känt att vi orkat med det och det har varit skoj att få besök.

Zazza, skönt att T har börjat ta napp! Jag använder amningsnapp så det sliter inte på bröstvårtorna om hon snuttar, men man blir ju så låst.

M har haft ont i magen sen igår kväll. Nu vill hon äta ännu oftare och sover bara korta stunder innan magen börjar köra igen och då vill hon fortsätta amma... Jag hoppas på att vi kommer ut på en promenad och att jag kan få ta min dusch utan för mycket tandagnisslan... Det är så synd om stackar M, man ser på henne hur jobbigt det är och lyckas hon leverera så blir hon så nöjd för en stund. Man känner sig så maktlös!

*kl*

Har Modett lagt sig ute i solen eller har hon kanske förhoppningsvis fått åka in?? :)

Du vill bara vara snäll o minska luckan till de efterkommande ;)

Men jag tycker du kan få till det nu ;)

Jag håller med EmelieR, nu är det dags för din bebbe att visa vem som gömmer sig i din mage!

Måste bara få dela med mig att jag bara har 1 kg kvar till inskrivningsvikt! Sen har jag några till att beta av, men det är ju ett första steg :)

Det går alldeles bra att vara mamma :) Läser fortfarande väldigt mycket här. Men eftersom jag köpte en iPhone precis innan hon föddes så sitter jag sällan vid datorn längre. Utan surfar bara med telefonen och då är det så meckigt att skriva långa inlägg :) Men jag läser som sagt, och många frågor man har får man ju svar av att läsa vad andra frågar och svarar :)

Sen är jag ganska trött också. Tuvs sover i tretimmarcykler. Vilket betyder att jag är uppe typ 3 gånger per natt. Och jag blir väldigt trött av det. Idag fick jag dock sovmorgon, då far och dotter underhöll sig själva i nästan tre timmar. Det var ljuvligt att få sova tills man kände sig utvilad :)

Annars är vi ute på mycket grejer. Minst en utflykt om dan. Jag blir så himla rastlös annars... Och även min sambo. :)

Vi hade en mysig midsommar också. Med en bebis som sov sig igenom en fest med ca 20 pers. Hon var helt underbar och charmade alla! :)

Nu ska vi iväg och handla och sen grilla med några vänner och kolla England-Tyskland. Tuva har fått se väldigt mycket fotboll hittills i sitt liv iaf ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar