Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Jag vet ju inte vad som ger hennes gaser i magen. Är ju inget jättebekymmer heller men sköterskan tycker att jag ska prova att låta bli lite saker för att se om det hjälper...

Sen tänker inte jag heller så mkt på vad jag äter. Det att jag skulle bli bättre på att äta var att ta en macka istället för kexchoklad... Eller mat istället för glass...
Jag är SUPERDÅLIG på att äta i veckorna när jag är hemma själv. Har ju dessutom haft ett jobb där jag ätit både frukost o middag så jag har aldrig behövt bry mig.

Mabuse - grattis:laugh:

Skönt att höra att det verkar ha vänt nu, så att du rikta blicken framåt mot livet med bebis istället.

Tyvär är det lite för mycket bagage från förlossningen än, obehagliga flashbacks och så, men det ska väl också bli bättre med tiden. Än så länge är jag ju fortfarande sjukskriven, men jag ser fram emot att må bra igen, det var länge sen!

Ja- det är nog INGEN som följt din väg som vill byta :(
Själv känner man sig gnällig som klagat när man följer din graviditet och förlossning. Jag hoppas verkligen att din lille krabat fortsätter ha stålmage :)

Min Skrutta är väl som sin mamma- lite envis o gnällig ;)

Jag hör också till dem som "behöver" ett jobb för att hålla bra matrutiner. Då blir det per automatik frukost - mellis - lunch - mellis - middag. Gissar att jag kommer få vara hård mot mig själv när bäbisen är ute för att inte rasa i vikt..

Nädå- här rasar inga kilon... jag är ju samtidigt rädd för att mjölken inte räcker.... Som tur e brukar jag åka till m&p o äta mat. det blir så ensamt i min lappkåta annars ;)

Förresten så tycker jag att mini Modett kan skynda sig lite ;)

Är mest rädd för kiloras eftersom jag bara gått upp 5 kg och inte hade nån imponerande matchvikt innan heller.. Så skulle jag gå ner, säg 15 kg efter förlossning och en stunds intensivt ammande, så kommer jag vara som en benget! Jag GILLAR att äta men när jag bara dräller runt hemma så blir det kanske inte den nyttigaste maten och definitivt inte regelbundet intag.

Och jo, MiniModett kan gott sluta slappa därinne och masa sig ut nu ;)

lyckost :)
Jag gick ner 13kg vatten på en vecka ;) Fast nu ligger jag stadigt kvar på min 7 extra kg från inskrivningen... vägde 12 kg mindre förra sommaren- behöver jag säga att mina kläder sitter obekvämt???
Hade gärna ammat bort de på en vecka...

skickar lite tankar till mini Modett att det faktiskt är dax att börja tänka på utvägen inatt! Det är ju varmt och skönt på utsidan nu också!

Jag hoppas på att min kropp vill amma bort några extra kilon sen! Misstänker att det kommer bli väldigt svårt att sköta matbiten för min del sen. Det kommer vara alldeles för lätt att äta godis ist för mat. Fast det jag tycker är jobbigast är att komma på vad man ska äta. Inte att laga den.

Förhoppningsvis har jag inte heller så svårt att tillaga den, utbildad kock, 5:a i näringslära och jobbar med matlagning....
Men som du själv skrev. Godiset går fortare och är betydligt enklare ändå...

Ojoj, kock och hela rubbet?! Det kan man ju inte skryta med själv, även om jag egentligen gillar att laga och äta god mat.

Mina problem är ungefär desamma som övrigas dock: svårt att komma på något gott, lite lat och dessutom gottegris och skräpmatsfantast. Det är ju såå mycket smidigare att köpa med sig en hämtpizza än att ställa sig och laga mer avancerad mat en vanligt tisdageftermiddag.

Skulle nog behöva hitta fler snabblagade och enkla NYTTIGA recept, som samtidigt inte innehåller allt för mycket konstigheter eftersom maken är väldigt kräsen. Och det är inte så kul att laga två olika rätter.

Och inget finns att uppdatera kring Mini. :mad: Hade en lite ondare förvärk igårkväll så hann börja hoppas. Undrar om jag blir för ivrig och skrämmer värkarna på flykten?!

Mini kanske kännes sig pressad av allt hejjande! Får kanske börja ta det lugnt med det! Eller så vill han helt enkelt bli Juli barn! :)

Idag ska vi så snart sambon vaknar(han har jobbat natt) åka upp till Falun och kolla in vägen till Förlossningen/bb. Dom håller ju på och river det gamla BB och håller nu till i moduler och dom ligger tydligen på baksidan på något vis. Jag tror det är plättlätt att hitta dit men sambon vill veta till 100% hur han kommer dit den dagen det gäller. Så då är det lika bra att vi får det avklarat!

Jag gjorde en väldigt enkel och snabb rätt igår som blev god:

Bryn lammfärs, lägg i grovrivna morötter och sedan en skivad purjo. Krydda med salt, peppar och rikligt med finhackad färsk dill, eventuellt några matskedar creme fraiche också. Klart! Kokt potatis och saltgurka till.

Jag är oxå dålig på att äta klokt när jag är hemma själv, vi fixar ju matlåda till sambon varje dag, men det är inte alltid det räcker till mig med :)
Men ett tips kan vara att göra en stor pastasallad eller nåt liknande som räcker några dagar och är enkelt att äta... Gott i värmen med ;)
Sen näst intill lever jag på salta nachochips :D det är gott och hjälper mig att dricka mer.
Dessutom lite bättre att äta sånt än godis/choklad som man ständigt vill ha :D

Jag önskar oxå att man kunde amma bort lite kilon men det verkar inte funka så bra på mig...

Var hos ny BM i morse, pga att jag inte befinner mig hemma. Hon tyckte mitt SF mått va 2 cm mindre än för 2 veckor sen. Har hela tiden legat i överkant men dippade nu rätt ordentligt. Bebis va nu fixerad och de känns som magen trillat ner. Har verkligen inte blivit mindre och tror att deras teknik att mäta e olika och därav minskningen. Hon ville i alla fall göra en extra mättning nästa vecka. Annars va värdena bra

Jag misstänker också prestationsångest eller ren tjurighet (med sådana föräldrar.. :angel:). "Om ni tjatar på mig så tänker jag då inte komma ut :mad:"

Det lät gott! Skippar jag purjon kommer nog till och med min kräsna man gilla det :laugh: Borde ju bli gott med lite olika variationer och tillägg också, typ paprika ist för purjon.. *funderar och börjar bli hungrig*

Ska dessutom göra en onyttig insats i köket snart och baka jordnötskakor och paj med hallon, vinbär och blåbär :d

Nu var jag tvungen att köpa blåbär i affären... hihihi!
Imorgon ska min faster komma på besök så jag får nog baka lite kladdkakor med. Henne har jag inte träffat på ett par år så det kan ju bli trevligt :)

Idag har mitt lilla gull fått äta urpumpad mjölk och ersättning hela dagen... Va snabbt det går- och vad MYCKET hon äter...
Men allt har fungerat super- tror att jag ska våga ge henne datte ikväll för att hon inte ska vänja sig för mkt ;) Men det hade nog varit lätt att vänja mig...
Skönt att min undersökning är klar nu- hoppas man får svaren också så att man vet att allt står rätt till däruppe.. Ska in på måndag och få mer immunförsvar i dropp så har jag tur kasnke den sköterskan vet något iaf...

Tyvär är det lite för mycket bagage från förlossningen än, obehagliga flashbacks och så, men det ska väl också bli bättre med tiden. Än så länge är jag ju fortfarande sjukskriven, men jag ser fram emot att må bra igen, det var länge sen!

Det förstår jag verkligen, det var en jäkla start du fick på föräldralivet.

Det där med flashbacks - de kan vara tecken på posttraumatisk stress. Har du fått nån uppföljning med t ex stödsamtal från sjukhuset? Det kanske kunde vara en idé att lösa det privat annars.

(Fast det där vet du säkert redan, glöm det isåfall)

Skönt att din undersökning är klar nu!
Hoppas det går bra med att ge bröstet ikväll nu så hon inte blir för bekväm :p Men sålänge det inte går flera dagar imellan så borde det ju gå bra får man hoppas! Fast allt beror väll på bebisen, som vanligt :P

*kl*
Nu har vi varit upp och spanat in den nya vägen och ingången till förlossningen. Det va lika plättlätt som jag trodde. Skyltat väldigt bra! Det känndes lite läskigt att titta på dörren och inse att förhoppningsvis nästa gång jag ser den så går jag in utan bebis och sen ut med bebis!! Känns lite konstigt på ett mysigt sätt! :p Jag är knäpp jag vet!

Passade även att springa på stan lite och då hittade jag två amnings-bh:ar på KappAhl så jag får hoppas på att dom kommer funka bra. Den verkade uppfylla alla kriterier som mammor har uppget i div. test.

Hur har ni andra det med läckande bröst, eller hade får man kanske skriva(då ni som är mest aktiva redan har kläckt). Läckte ni mkt, lite eller inget alls innan bebis kom? Här läcks det ingenting, är det vanligt? Ibland kan jag vara yttepytte lite vit på bröstvårtorna, som går att tvätta bort. Kan det va mjölk? Det är verkligen jättejätte lite. Förlåt om jag är frågvis!! :o

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar