Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Ja det börjar verkligen vända nu, man märker att hon får i sig mycket mer och sover längre stunder. Dessutom verkar magen funka bättre så hon är mycket mer nöjd nu :)

PKU gick fint, hon fick amma när hon stacks så hon var bara ledsen när själva sticket gjordes. Däremot så hade hon inte vänt sin viktutveckling ännu utan gått ner ännu mer, säkerligen för att det inte funnits tillräckligt med mjölk innan igår kväll. Så idag vägde hon 3395 gr mot 3715 gr när hon föddes, en viktnedgång på 8% men upp till 10% var ok. Ska dock tillbaka till BB på lördag för att se om det har vänt då.

Skönt att PKU-testet gick bra! Praktiskt att dom kunde göra det samtidigt som du ammade! :)

*kl*

Såg precis att den första i våran mamma grupp hade fött! :) Å jag insåg även precis att det nu exakt är mindra än en månad kvar till BF! :banana:

Vad skönt! Jag kommer också vara lite nervös inför alla tester som ska göras, man vill ju så gärna att allt ska vara bra.

Ja det var jättesmidigt faktiskt! Vi träffade en från vår föräldragrupp på BB när vi skulle hem därifrån, det var lite skoj vi var beräknade samma dag och hon hade fått dagen efter mig.

Modett, ja man vill ju verkligen att allt ska vara bra och vilken tigermamma jag har blivit, jag förstår djurs beteende när de har ungar nu ;)

Jag som alltid har varit rätt kräsmagad har ikväll tillsammans med sambon garvat högt när M på skötbordet avfyrar den ena blöta fisen efter den andra för att avsluta fyrverkeriet med att kissa ner alltihopa...

Blir intressant att se hur jag kommer "bli", har ju t.ex. svårt att tänka mig ligga och stirra på en bäbis - hur söt och fin och min den är - timma ut och timma in men samtidigt så vet jag ju att det är rätt stor risk för att det blir mitt no1 intresse inom kort :angel:

*kl*

Jaha, BF idag. Vi kan nu helt utesluta att få en tidig bäbis. Nu återstår att se om vi får en punktlig en, eller en mammagris som vägrar släppa taget.

Jag börjar en ny peppdans.....

:bump::bump: Små grodorna, små grodorna... :bump::bump:

De e dags att komma ut nu lilla Grodis- som Zazzarazz kallade sin... Med all rätt för de ligger ju som en groda hela tiden i början.

Och Modett- jag trodde jag skulle få krupp på att ha en bäbis att ta hand om- men det är det mest mysiga jag varit med om. Tittar fortfarande på henne o fattar inte att det är sant hur mycket hon betyder redan. :love:

GLAD MIDSOMMAR ALLIHOP!

Förresten!!!
Jag som haft så mkt bekymmer om Skruttan skulle bli hungrig medans jag röntgas på Tisdag- igår kom min datte på att det var ok att lämna ut lite till pumpen :) Iofs bara 1dl och det fanns gott om mat kvar efter men det gick!
Nu ska jag samla ihop lite- vet ju inte hur mycket hon äter ens ;) Men nu så känns det bättre iaf :)

Och ett mindre roligare midsommarfirande ska jag ha idag... Sitter o väntar på att veterinären ska ringa så att vi kan åka o försöka ta in min lillhingst. Han har skrapat upp ett pyttelitet sår på insidan av kotan men är ordentligt halt och svullen i kotan.
Har försökt få i mediciner i två dagar men igår efter MÅNGA om och men fick vi på grimman. Mat, lugnande och mycket morötter till alla på betet gjorde susen. Hur vilda kan de bli på 5 v?
Så lycka till till mig idag- jag hoppas VERKLIGEN att han inte fått av grimman igen. Sen hur man får i han medicin blir ett senare bekymmer. Spruta går INTE och han var inte lätt med hippotrim heller....
Fram för pencillin i pulverform med äppelsmak!!! Var är forskarna. Hoppas här o läser detta........

Dessutom något kul!!!

Ebba blir 5v idag :) Hon har antagligen sprängt 4kg gränsen. Iaf på vår våg men ska inte till BVC förrän på måndag :) Tror hon är ca 56cm lång. Mina 50kläder börjar strama i fötterna ;)

Nu ska jag sluta terrorisera er ett tag ;)
Trevlig Midsommar igen!

:bump::bump:GLAD MIDSOMMAR ALLIHOP!!!:bump::bump:

*kl*

Ni som slemproppen har släppt på, hur har den sett ut och hur långt innan själva födelsen släppte den? Om ni vill dela med er får ni gärna gör det!!

Senast ändrad:

*gnäll-inlägg*

Usch vilken dryg dag det här känns som. Kan inte stå eller sitta för då känns det som jag får som blodsockerfall fast jag nyss precis ätit. Tror jag har vanliga SD då när det känns som jag ska ramla ihop av "blodsockerfallet". Gör inget ont alls eller så, är bara drygt! Mår illa också dessutom då och då. Ska försöka äta snart igen och får se om det blir bättre!

Ursäkta gnället men är själv här hemma så va tvungen att säga det till någon!

Nä jag trodde inte heller att jag och sambon skulle komma på oss själva med att bara sitta och titta på henne med ett fånleende på läpparna... Vi glömmer tom sätta på tvn ibland när vi sätter oss för att titta. Dessvärre verkar tjejen ha fått problem med magont, inte jättefarligt, men hon verkar störd över det.

Go minimodett, go minimodett!! :bump::bump: :banana::bump::bump:

Aneka, min slemmis var omöjlig att missta för annat, det var liksom slemmiga klumpar som släppte i omgångar, vattnet gick 3 dagar efter att slemmisen börjat släppa.

Gnäll på ;) Det bästa med tråden är att alla kan ju inte tröttna på att hjälpa till på en gång ;)
Ang slemproppar så har jag ingen aning. Jag var helt sluten när jag blev igångsatt så jag misstänker att den inte kan ha kommit ut i vilket fall...
Har inte sett den. O mitt vatten gick i toastolen när jag trodde jag kissade så jag har inte mkt att komma med...

Men så bra att pumpandet kanske börjar funka nu, vilken lättnad :laugh:

Hade själv en vild fölunge (världens finaste dock :love:) som numer är Änglahäst. Hjälpte henne till världen ur fosterhinnan och fick dra av hennes navelsträng som inte ville gå av. Hon var pytteliten, helt crazy men samtidigt också tuffare än någon annan. Hon föddes sent, 1/7, och var alltså bara en dryg månad när hon skulle visas som föl. Andra gången vi tränade lastning gick hon in före mamma sin i transporten. Roligt att träna inför visningen också, bara jag som kunde leda henne, annars körde hon rodeo :D Tänk om människobarn var lika snabba i utvecklingen..

Har heller aldrig förstått varför medicin måste smaka päck. Snacka om onödigt!

Jag tror inte att det släppt nån slempropp alls här. Eller, jag trodde att det kanske börjat släppa lite i förra veckan (?) men det var nog bara en extra tjock och genomskinlig flytning som aldrig fick sällskap av något mer.

Men jag klamrar mig fast vid att alla inte märker av något sådant, för nu måste bäbis speeda på om han ska vara punktlig! Börjar tro att det är hans fars son :angel: som nu tjurar ihop och muttrar "tjatar du på mig tänker jag då inte komma ut :mad:".

Jag har inte märkt av slemproppen någon av gångerna. Jag har haft svaga rosa flytningar typ veckan innan och den har antagligen släppt lite så. Kanske? Jag har iaf inte märkt av den på något annat vis. Så det går jättebra att föda utan ;)

Nä slemmisen är inte något som alltid går innan och om den väl gör det så kan det ändå ta upp till 2 veckor innan det är dags. Lossnar den tidigare i graviditeten så kan den dessutom återbildas...

Jo att det alldeles utmärkt att föda utan att den släpper det vet jag.
Antagligen så va det bara en slemmig å trådig flytning(typ äggvita) som kom imorse då. Än är det ju liiite tidigt för att börja komma några tecken på att den lille ska ut. Men lite spännande iaf! Fast lovar Modett ska inte hinna före dig!! Hejjar på din bebis lite till!! Go-go Mini-modett Go-go Mini-modett!!! :bump: :banana:

Idag va vi ner i parken och tog kort på Kia och då råkade jag fastna också, så bjuder på två bilder!
Lite midsommarkänsla över dom iaf!! (hoppas moderator har överseende med att det ligger en snarlik i magbild-tråden!)

version-86bb762964c58362ec210c64b6edf8f1

version-aafc7a4d5b0baf631f472a5998933925

Angående magont och barn så tror jag att de flesta har det. Är ju mycket som ska börja fungera i dom små ;)

Min Skrabbas magont tror jag beror på amningsnappen. Ibland suttades det lika mycket luft som mat tycker jag. Det blir ingen skillnad hur jag än äter iaf.

+ Kaktus och Aneka

Det är tur att slemmisen inte "måste" lossna först, då hade jag riktigt förlorat hoppet!

Och Aneka, fina bilder!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V