Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Vill också kunna ligga på mage och dåsa i solen! Märker att min baksida är mycket blekare :mad:

Vet vad du menar med att det känns som att man ska få blåmärken, vissa dagar/kvällar är det helt hysteriskt livat och jag känner mig helt mörbultad.

Har också funderat på om det är järn eller c-vit i jordgubbarna som får henne att rekommendera dem, är dålig på kostlära själv. Men skådar icke given häst i munnen, så att säga, utan mumsar på :D

Googlade lite:
Vitaminer och mineraler i jordgubbar

Jordgubbar innehåller cirka fem mikrogram K-vitamin per 100 g. Livsmedelsverket uppger dock att detta inte ska vara något problem med svenska jordgubbar för den som äter blodförtunnande läkemedel.

Jordgubbar är mycket rika på C-vitamin och mangan. Det innehåller också mycket av fibrer, jod, kalium, folat, B2-vitamin, B5-vitamin, B6-vitamin, magnesium och koppar.
Antioxidanter i jordgubbar

Jordgubbar är rika på flera sorters antioxidanter liksom många andra sorters bär. De innehåller rikligt av antocyaniner och flera andra antioxiderande fenolföreningar.

Dessutom finns ju antioxidanterna C-vitamin, mangan och koppar.

Även jordgubbarnas blad innehåller antioxidanter. De kan därför passa bra för att smaksätta te med.

Ah, då bör det alltså vara för c-vitaminen! Såg idag att en av mina jordgubbsplantor har en gubbe som börjat bli röd :banana: så snart kan jag mumsa på egna bär. Gött! (Håller tummarna för att bäbis inte blir prickig)

*kl*
Läser förlossningsberättelser för fulla muggar och inbillar mig symptom. Visst, en del sammandragningar har det varit under kvällen men inte mycket mer. Å andra sidan går det uppenbarligen från noll till hundra för somliga..

Jag vill oxå äta jordgubbar :cry: men vet inte om jag vågar testa... Kanske EN! Problemet är väl om man kan sluta efter en :angel:

Jag hejar oxå på MiniModett :bump::bump::bump:

Tjurskallen därinne verkar behöva påhejning av aldrig tidigare skådat slag! Ilade på rätt mycket neråt igår så hoppades att något var på g, men icke.

Hände något intressant (fast smärtsamt) igårkväll när maken i vanlig ordning "interagerade" med avkomman därinne och småbuffade och tröck lite lätt för att få reaktion. När han, och det var långt ifrån hårt, duttade till med fingrarna framtill/nederkant av magen så högg det till utav själva satan!! i neråtriktning. Ajajaj :cry: Och sen roade sig bäbis med att trycka tillbaka på samma ställe, bussigt värre. Måste ju ha varit någon nerv eller likande de träffade, eller har någon annan en bättre förklaring? Stackars maken blev något rädd av mina skrik.

Era påhejningar har hjälpt lite åtminstone, hade en tre-fyra riktigt jobbiga förvärkar under eftermiddagen! Men nu är det lugnt igen, någon som glömt av sig lite, måntro..?! ;)

Men vet ni, idag kom vagnen och babyskyddet! :banana: Så nu är det verkligen fritt fram för bäbis! Tyvärr hade inte solparasollet vi beställt kommit med, det kommer först i mitten av juli. Fast det var det minsta problemet :laugh:

:bump::banana::banana::bump:
Heja Heja Heja Modett!

Här är två bilder på Mathilda som vi äntligen kommit fram till att hon ska heta :)
20100620039.jpg

2010062161.jpg

Idag tog vi första barnvagnspromenaden till apoteket fick det bli. Inte alltid helt kul att ligga ensam, eller snarare, aldrig kul att ligga ensam... men hon somnade efter en liten stund och det var så skönt att komma ut lite. Jag känner dock av att det kanske var lite tidigt i kroppen, har riktigt dålig kondis nu! Får tänka mig lite för framöver.

Imorgon kl 8.15 ska vi på återbesök till förlossningen, gissar på att vi får börja vid 6 för att hinna dit i tid. Saker tar sådan tid nu och vi är så sega och vill mest bara titta på henne hela tiden...

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- Mathilda kom ut 20/6
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia

Meeeen vilken sötnos :love: Och en sån underbar mössa hon hade, var hittar man sådana? ;)

Naaaaw, herregud vilken sötnos!! :love:
Verkligen en jättefin mössa!!

Modett: Nu hejjar vi på mini-Modett för fullt!!(så att det kan få bli dax för min sen :p )

:banana: :bump::bump: Hejja Hejja!!!! Ut med dig nu bebis!! :bump::bump: :banana:

Vilken sötis! Grattis igen!

Och superfint namn, det är Tuvas (och mitt) andranamn. Kul att ni stavar det med h också, inte jättevanligt vad jag har förstått (många har kommenterat att jag stavar med h i mitt andra namn) :)

Åh vilken mysig bild! Tuva har nog nästan ännu mer hår än Mathilda :)
Jaså? så den stavningen är inte så vanlig? Det bara blev så här ;)

Modett och Aneka, jag gillar också mössan men vet tyvärr inte varifrån den kommer då jag har fått den...

M har haft en extremt nöjd kväll, hon har nog sovit sig genom hela så vi får se om det blir någon sömn i natt. Mjölken har iaf runnit till så jag hoppas att den gör henne lite mer mätt och belåten nu. Jag har nog ammat 20 timmar om dygnet tills nu, och det är en rätt realistisk uppskattning...

En så söt liten bebbe!:love:

Skriver in mig på listan,
Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- Mathilda kom ut 20/6
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
10/8 Sar
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia

Ja det är mitt lilla hjärta som sover mycket bättre inatt än vad hon gjort tidigare. Nu ligger jag pigg och lite orolig över hur pku-testet ska gå vid 8.15...

Det går säkert fint :laugh: Själv ska jag till BM snart, hade ju hoppats på att "slippa" den här träffen för att lille herrn hunnit ut men icke..

Zazza: vilken gullig liten näsa :love: Nä. Längtar inte alls efter min när jag ser era små pyren..

För mig har dygn 3-4 varit värst. Då har jag varit helt söndersugen och barnen har sugit konstant. Sen lugnar det ned sig. Kaosdygnet sa en sköterska till mig!

Hoppas att PKU gick bra!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V