Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Nu e de nära :)

Dags att Heja på dig med det fungerade ju bra förra gången...

:bump::banana::bump::banana::bump:

*kl*

Idag blir min Skrabba 1 månad :) :love:

Ja jag hoppas att ni inte tog ut er totalt av att heja så hårt på Kaktus, för min verkar behöva en spark i ändan nu :D Förutom en väldigt lätt molande känsla och det ettriga ilandet neråt om jag går för snabbt så har det varit väääääldigt öde idag. Nu är det ju fritt fram, vad väntar han på?!

ja kom igen, det är ju ingen i kön före...

KL

Idag har jag varit hos BM, blodtryck var bra och hjärtljuden lika så. Dock börjar BM bli lite fundersam över SF måttet som nu ligger på den nedre streckade linjen 27 cm i v 31. 2 cm mindre än förra graviditeten. Hamnar måttet under linjen kunde det bli aktuellt med ett tillväxtUL.
Men jag tror inte det är någon fara, det känns mer som om barnet ligger på tvären i stället för längden och då borde ju måttet bli mindre.

Här finns det mycket hejjar-kraft kvar till dig!!!

:banana: :bump: Hejja Hejja mini-Modett :bump: :banana:

*kl*

Själv va jag till BM idag och allt såg fint ut. SF: 32cm Började min Sf kurva med att ligger snäppet ovanför och sen mitt på och nu precis under så ska bli kul å se hur det ser ut om 2v. Bt: 105/60 och Hjärtljuden låg på 140! Min moderkaka susade så mkt så va tvungen å lägga mig på sidan för att vi skulle höra bebis ordentligt! Så näring får han ju iaf!

Vi bokade även in mina 3 resterande bm besök så att det finns plats för dom nu när det finns färre tider på sommaren. Om jag går över 2v så kommer jag få träffa två olika bm som vikarie till min då hon ska gå på semester. Men det går nog precis lika bra! Fast jag hoppas ju såklart att jag bara behöver gå på ett bm besök till! :p

Mitt SF-mått är också i nederkant, är i ungefär samma vecka som du. Men för mig är det första och då är det ju ofta mindre än andra grav, men inte alltid. Ligger din bebis på tvären så borde det absolut bli mindre SF-mått, dessutom mäter barnmorskorna ganska olika. Dom hittar ju inget exakt SF-mått utan höftar lite ibland om det är svårt att känna livmodern.

Oroa dig inte, det tänker inte jag göra. Bebisens hjärta slår och den sparkar och har sig. :)

Tyvärr får jag ofta höra att magen är liten, "ska du ha en pygmé?" och då får man stänga öronen ett slag.

Du kanske får göra ett till UL längre fram, men det är ju bara kul att få se bebisen igen :love:

Kl

Har i 2 dagar haft en väldigt aktiv krabat i magen. Min mage har dessutom varit rätt hård och spänd och varje spark har gjort ont. Dessutom kraftig halsbränna på de..... Men nu e de "bara" en månad kvar cirkus.

Hur går det med dina armar/händer? Usch jag tycker det låter otäckt när du beskriver det. Karpateltunnelsyndrom (?:confused: orkar inte googla fram rätt namn) vilket är samma åkomma som Don Charly hade..

Jag hade ett litet sfmått men inne låg en på ½kg för mycket v 32... Så sfmåttet är nog inte så jättemycket att oroa sig för så länge bäbisen håller låda. Men det är så skönt att de kollar upp allt tycker jag :)

Mina händer är fortfarande väldigt domnade. Sover med skenor och har en skål med kallvatten vid sängen som jag stoppar händerna när det gör riktigt ont. På dagarna går det upp och ner men hela tiden lätt domnade. Har svårt att göra piller göra och ta i med händerna, typ öppna en flaska. Hade Hästen Don Charly något liknande ???

Ja visst hade Don Charly karpateltunnelsyndrom, men tror han opererades för det. Eller det blev iaf behandlad. Det var väl 2-3 år sedan.

Fick du tag på några BoT?

*kl*
Hejjandet har viss effekt, kommer lite molningar då och då åtminstone. Men hoppas ju på mer action än så ;) Har redan börjat misströsta fastän det inte är BF förrän på fredag :angel:

Hoppsan, på en häst ? Hur kom man fram till det ? Tänkte mest på att en häst har svårt att förklara sig....

Modett - Jag har inte skaffat B&T ännu. Känns dumt att beställa när det är 2-3 veckors leveranstider pånätet. Då kan jag lika bra vänta till jag besöker Falsterbo och köpa på plats. Men ska försöka hitta en butik i närheten, några mil är OK att åka.

Nädå jag känner mig lugn.
Vi var ju på ett könsUL och då var måtten exakt som de skulle vara i den veckan.
Men det känns bra att BM uppmärksammar det om det nu skulle behövas.
Pygmé har jag inte fått höra, men förra graviditeten fick jag höra att det såg ut som om jag ätit för mycket julmat. Då var det 2 månader kvar....

Vi själva sa kycklingmage.

Det var inte storleken på barnet som BM ville ha koll på utan att den får tillräckligt med näring och på så sett se om det skulle bli aktuellt med tidigare igångsättning eller i alla fall inte gå över tiden.

Ja hur vet man att det är karpaltunnelsyndrom (jag googlade, kan stava ordet nu :) ) på en häst?

Saxat från Hästmagazinet.com:
"När Dinos framknän började trassla för ett par år sedan fick dressyrkarriären sig ett hack. Karpaltunnesyndrom löd diagnosen och operation blev lösningen. Idag är Don Charly frisk men måste tränas med omsorg för att den egna kroppen ska stå pall för hans stora rörelser."

Han opererades alltså 2008

Jag köpte min häst (e Don Charly) samma år, så läste mycket om honom då. Skadedrabbad hingst, precis som mitt sto :crazy:

Vilket som, hoppas du blir kvitt dina besvär, verkar redigt obehagligt.

Intressant om DC.
I natt har jag sovit 6 hela timmar utan att vakna. Kommer inte ihåg när de hände sist.  Vädret e fantastiskt så de blir nog en båttur när bättre hälften vaknat.......

KL

Min SF-kurva börjar plana ut:
Vecka 26: 24 cm (precis mitt på normallinjen för tidpunkten)
Vecka 29: 29 cm (i överkant av "intervallvärdet")
Vecka 32: 31 cm (precis i överkant av "normallinjen")

När jag ökat 5 cm på 3 veckor blev jag lite nervös, men nu har det lugnat sig lite. Dock har inte bebisen lugnat sig det minsta, den är helt GALEN!!! Moderkakan ligger i bakvägg så det finns ju ingen stötdämpning alls framåt där bebis sparkar som värst.

Nä det var ju onödigt lång leveranstid!

Här är en till som fått sova, första natten för hästarna ute på betet och därmed första sovmorgonen på månader :bump: Visst, jag har i vanlig ordning varit upp och kissat 2 ggr, kikat på hästarna samtidigt, väckts ett antal gånger av hundarna + att maken åkte till jobbet men ändå så lyxigt att kunna ligga i sängen och snooza till 08.30 :D Känner mig nästan lite groggy..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 843
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI