Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Fast det har återgått till vanlig flytning nu. Kom bara engång imorse. Å den luktade inge illa eller så. Bebis har rört sig som vanligt inne i magen hela dagen! Väntar och pratar med BM imorgon!

KL

Nu är vår hungriga, håriga prinsessa här! Förlossningen var inte riktigt som Modetts drömscenario, men en bra upplevelse måste jag säga. Vi hade riktigt bra bm och undersköterska. Även om jag hade värkar i 9 timmar så hjälpte edan och lustgasen mycket bra och när det äntligen var dags att krysta så kom hon på några få men smärtsamma krystvärkar. Hon föddes 13.59 men har ännu inte blivit vägd och mätt än,vi är kvar på förlossningen och känner oss rätt bortglömda. När vi ringde på klockan en timme efter att det skulle ha skett blev vi bara meddelade att de inte hinner nu... Det var en halvtimme sen.

GRATTIS!! :bump:

Tyvärr så kan det bli så på förlossningen om de har mkt att göra men jag förstår känslan.

Hihihi! Grattis!
Låter som de har lika mkt att göra som när jag var inne...
Men du ska ändå vara där ett tag tror jag du har tänkt.
De hinner mäta och väga henne.
Fast samtidigt vill man ju kunna berätta för närstående hur lång o så hon är förståss...

Det betyder att du har bf bara några dagar innan mig.

/.../

Hur märker du av foglossning? När känner du det och hur känns det?
Det stämmer, jag har BF 20/8.

Alltså, det här är ju min första graviditet, så jag har egentligen ingen aning om vad som först var bebisrörelser, sammandragningar och foglossningskänningar. Jag gissar bara efter hur andra beskriver sina symtom. Det som jag tror är foglossningskänningar är ryggvärk, smärta i höfter och ljumskar, en sorts smärta som jag inte känt tidigare.

Tack för alla grattis! Vi är fortfarande kvar på förlossningen, 3 timmar efter att vi skulle åkt upp till bb, men sessan är iaf vägd och mätt nu, 3715 gr och 50 cm :) Riktigt goa kinder har hon!

Grattis Kaktusen!! Så härligt med en till bäbis i tråden! Dax för min att joina alla knyten på utsidan tycker jag.

Aneka: Hoppas att det bara är ett "falskt alarm" av något slag, dvs ingen fara. Du vet väl hur hårda vi är på köordningen här i tråden ;) Men ring in och prata med dem imorgon, för säkerhets skull!

Grattis!!! Hon låter ju inte helt olik min gosunge. Nästan samma vikt, nästan samma längd och massa hår ;)

Woho! Grattis till minikaktusen!

Det låter ju som att det gått bra för er, sååå länge var du ju inte borta ;)

Ja på förlossningen kan man få stanna hur länge som helst. Jag fattade heller inte vad vi väntade på när vi låg där timme efter timme första gången. Det borde man ju faktiskt upplysa folk om inser jag nu när ni också låg där och kände er bortglömda :D

Nu var jag beredd på det, men vi var bara kvar tills jag hade kissat! De gav mig en stooor kanna vatten och sa DRICK så får du gå över till BB :D

Åh vad kul! Grattis!
Ixus75_blommor_inne.JPG

*kl*

Var på lunchdejt med övriga föräldraparen vi umgås med igår och maken fick hålla i i lilla L, 4 veckor. Rätt roligt att se, han må vara äldst av 5 syskon men har ändå inte mycket till spädisvana. :D Efter ett litet avbrott då lillen behövde äta så sov han sedan riktigt gott hos F, som tycker att det börjar vara dax för våran att äntra världen nu. Och det håller jag med om!!

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- liten flicka kom ut 20/6 ??? Du får fylla i själv sen tycker jag :D
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 842
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?